Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Tråkigt att leveransdatum skjuts fram och fram hela tiden även på HP's egna sida. Sen skulle det förstås vara märkligt om jag som beställde på HP när det kom ut där skulle få före andra som köat i månader på andra webbshoppar. Jag hade ändå trott att HP själva skulle ha något så när koll och att om de skriver att saker är i lager eller har ett visst datum när de får in så ska det stämma. Tydligen inte.. Nu står det:
Uppskattat leveransdatum 21/12.

Men det går inte lita på då de skjuter fram några dagar i taget hela tiden utan att verka ha någon aning om när de får headset i lager.

Fick igår 28:e på min sida... tror det är huller om buller med de där datumen. Det står även Paketeras samt Ute för leverans (beroende på om man loggar in på dator resp telefon).

HP är ändå ett företag som i någon gren möjligen (om man är extremt långsökt och har generös fantasi) kanske skulle kunna förknippas med IT och datorer. Så det är ett mysterium att dom inte har bättre systemstöd.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Windows Mixed Reality är förbaskat osmidigt och krånglar till Steam-användningen. Hoppas att man vänjer sig eller hittar ett sätt att runda det. Och att mitt TUF 3080 OC kommer snart.

Vad är det som krånglar till?
När jag körde wmr tidigare så hade jag problem med höjden.
Inställda golvnivån i wmr stämde aldrig med SteamVR.
Men det finns ett program som heter OpenVr advance settings som du ska ladda hem.
Då kan man kallibrera golvnivån enkelt (plus en massa andra saker) direkt in game så att säga.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det verkar helt klart som att grejer är på gång, fick PRECIS nyss en uppdatering i postnord appen om att HP har beställt frakt för mitt headset. Spänningen stiger!

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Det verkar helt klart som att grejer är på gång, fick PRECIS nyss en uppdatering i postnord appen om att HP har beställt frakt för mitt headset. Spänningen stiger!

Samma här

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Det verkar helt klart som att grejer är på gång, fick PRECIS nyss en uppdatering i postnord appen om att HP har beställt frakt för mitt headset. Spänningen stiger!

Samma här, trots nya datumet 28/12 i HP store. Försändelsen kommer från Ingram Micro.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Det verkar helt klart som att grejer är på gång, fick PRECIS nyss en uppdatering i postnord appen om att HP har beställt frakt för mitt headset. Spänningen stiger!

Samma här, uppdatering i postnord appen!

Permalänk
Medlem

Samma här

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Alla som fått postnorduppdateringar under eftermiddagen. Har ni beställt från HP Store eller också från några återförsäljare? Vill gärna vara säker på att detta avser ordern hos HP och inte någon åf.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Inget här

Vad står det för status på er sida på HP? Avvaktar lagersaldo står det hos mig

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Alla som fått postnorduppdateringar under eftermiddagen. Har ni beställt från HP Store eller också från några återförsäljare? Vill gärna vara säker på att detta avser ordern hos HP och inte någon åf.

HP store.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det är beställningar gjorda hos andra ÅF men att de går via HP? Märkligt att inte jag fått någon avisering. Jag avbokade min Inet-förbokning till förmån för enbart HP Store. Och verkar som sagt inte omfattas.

Följdfråga: Har era kort blivit debiterade?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Bara HP store för min del och står fortfarande uppskattat leveransdatum 21/12 som tidigare

Inget debiterat än

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Bara HP store för min del och står fortfarande uppskattat leveransdatum 21/12 som tidigare

Vilken avsändare i postnord? För min del HP store c/o ingram micro ab.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Kan det vara så att det är beställningar gjorda hos andra ÅF men att de går via HP? Märkligt att inte jag fått någon avisering. Jag avbokade min Inet-förbokning till förmån för enbart HP Store. Och verkar som sagt inte omfattas.

Min bokning på inet ligger kvar med leveransdatum 29/12. På HP store desktop sidan står avvaktar lagerstatus och på mobila sidan "ute for leverans" med datum 21/12, de är oförändrade sen förra veckan. Det kanske tar lite tid för HP att lämna in info för alla headsets till posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Min bokning på inet ligger kvar med leveransdatum 29/12. På HP store desktop sidan står avvaktar lagerstatus och på mobila sidan "ute for leverans" med datum 21/12, de är oförändrade sen förra veckan. Det kanske tar lite tid för HP att lämna in info för alla headsets till posten.

Samma här. Skumt med olika status på desktop och mobil.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Ser att Ingram har två olika lager, ett i GBG och ett i STHLM. Jag bor i Sthlm, kanske att dom inte fått sina än då. Alt inte hunnit packa allt som kusk0r skrev...

Fan, nu blev det jobbigt igen. Hade lagt detta åt sidan när leveransdatumet ändrades till 28:e....

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Vilken avsändare i postnord? För min del HP store c/o ingram micro ab.

Har samma

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Ahh, nu är mitt också på G verkar det som. Loggade in på HP Store via datorn och där står det nu Ute för Leverans (vilket det aldrig gjort tidigare via datorn). Fick dock ingen avisering i appen så det verkar vara en fördröjning där.

Även uppskattat leveransdatum har ändrats till 14:e.

Jag talade för övrigt med HP tidigare idag och dom sa att det är mycket på ingång nu (både ÅF och HP Store) men dom har inte exakt koll på datumen så kan därför inte säga något. Tydligen så har dom en algoritm som per automatik puttar fram datumet två veckor om dom får besked om försening. Men det behöver inte betyda två veckor.

Visst, det har man ju hört förrut men att både Komplett fått leveranser och nu av allt att döma även HP Store så verkar det ju onekligen så.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Fick nyss mail från HP om att order har skickats från lager!

Status på HPs hemsida är ändrat till "Ute för leverans"

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Ja nu händer det grejer även på HP:s sida. Ute för leverans och uppskattat leveransdatum: 14/12/2020

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Händer inget på bestware. Nytt mail alla headsets är i Tyskland men någon slags logistisk mardröm så det ska ta 10 dagar extra eller något.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Samma mail damp ner hos mig om att paketet är skickat. Förväntat leveransdatum ändrat från 29/12 till 14/12 =P

Permalänk

Få se om Webhallen och Inet får några G2or snart. Har själv en order lagd hos båda två sen i början av september...

Permalänk

Wohoo! Trippeln blir kanske fullbordad innan jul då. (3080 - PS 5 - Reverb G2).

Permalänk
Medlem

3080 ja, vågar inte tänka på det nu. När bokade du?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Skrivet av flightsim18:

3080 ja, vågar inte tänka på det nu. När bokade du?

Bokade mitt 3080 tuf gaming 17 sept och fick det 2 månader senare. PS5:an övertog jag en kompis köplats på, hade tur där.

Nu ska man bara vänta på att index handkontrollerna och basstationerna kommer in i lager så får man väl vara nöjd ett tag sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlander:

Bokade mitt 3080 tuf gaming 17 sept och fick det 2 månader senare. PS5:an övertog jag en kompis köplats på, hade tur där.

Nu ska man bara vänta på att index handkontrollerna och basstationerna kommer in i lager så får man väl vara nöjd ett tag sedan.

Går att få tag på basstationer billigt, eller till och med gå plus. Köpte två billiga kompletta htc vive kit och återsålde dem på tradera med endast 1 basstation vardera. Gick plus två basstationer och tjänade en slant på samma gång.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Händer inget på bestware. Nytt mail alla headsets är i Tyskland men någon slags logistisk mardröm så det ska ta 10 dagar extra eller något.

Fick samma. Blir inget denna sida nyår då.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Mitt packet från HP store finns att hämta på ICA. Kanske fler får sina G2 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Mitt packet från HP store finns att hämta på ICA. Kanske fler får sina G2 idag.

Dom finns alltså på riktigt.... Står bara som registrerad på PostNord för mig.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm