Vilket 3070 kort är tystast vid belastning?

Permalänk

Vilket 3070 kort är tystast vid belastning?

Jag tänkte försöka köpa mig ett 3070 kort idag kl 14.00. Finns det några tester eller information om ljudnivå på korten? Referenskorten brukar inte vara de bästa men det finns många andra märken och jag är osäker på vilket som är bra gällande ljudnivå.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Nvidia har du att tacka för att embargot på eftermarknad inte släppts än, inga reviews och således handlar du i fullständigt mörker. Approximerar att Gigabyte 3070 EAGLE är riktigt bra för priset men kan som sagt var inget veta egentligen.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Då förstår jag varför det är så svårt att hitta någon vettig information nu när jag googlar på det. Tråkigt att beställa utan några ordentliga tester gjorda. Men med tanke på tillgången på 3080 kort är det nog bäst att börja försöka beställa nu direkt, har jag tur så får jag tag på ett 3070 utan att behöva vänta allt för länge.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Om kylaren är samma som 3080 kort borde recensionen för det hjälpa en del. Flera 3070 kort har dock mindre kylare med 2 fläktar så svårt att säga hur bra de är.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Då förstår jag varför det är så svårt att hitta någon vettig information nu när jag googlar på det. Tråkigt att beställa utan några ordentliga tester gjorda. Men med tanke på tillgången på 3080 kort är det nog bäst att börja försöka beställa nu direkt, har jag tur så får jag tag på ett 3070 utan att behöva vänta allt för länge.

Tänk på att AMD har produktsläpp nästa månad om du nu kan hålla ut så länge, lär kunna ge nVidia en ordentlig utmaning. Hade inte räknat med att ha ett 3070 innan 6800XT finns på marknaden av clownVidias 3080 lansering att döma.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Tänk på att AMD har produktsläpp nästa månad om du nu kan hålla ut så länge, lär kunna ge nVidia en ordentlig utmaning. Hade inte räknat med att ha ett 3070 innan 6800XT finns på marknaden av clownVidias 3080 lansering att döma.

Ja jag är lite kluven. Jag kan vänta en månad till, det är ingen större fara egentligen. Frågan är om läget kommer ändras då? Att priser sänks t.ex. eller att AMD's motsvarande kort kring 5-7k prisklassen presterar ändå bättre för samma pris?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Ja jag är lite kluven. Jag kan vänta en månad till, det är ingen större fara egentligen. Frågan är om läget kommer ändras då? Att priser sänks t.ex. eller att AMD's motsvarande kort kring 5-7k prisklassen presterar ändå bättre för samma pris?

Vet inte om Nvidia kör introduktionspriser på 3070 men det verkar inte så, tycker egentligen att dessa kort är ganska dyra för vad man faktiskt får. AMD:s 6800XT kan mycket väl ha modeller som hamnar på ett lägre pris än vissa 3070-kort men det är som sagt var svårt att säga idag. Känner du att du kan vänta tycker jag i vilket fall att du gott kan göra det, finns inga incitament för Nvidia att göra livet lättare för konsumenter nu men med lite konkurrens kan läget förändras väldigt fort och som sagt var är det inte säkert att du får något kort heller.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮