Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pålis:

Vad kör du för docka till Switch? Funkar bra? Har hört massa dåliga saker om 3e parts dockor som stekte konsoler i början av release så men kanske blivit bättre nu.

Blev denna:
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B08CKFYPHF/ref=ppx_yo_d...
Nära nog fullpot i betyg så det är nog hyfsat säker köp (även om jag vet att vissa betyg är fejk..)
Inga problem med den är i alla fall..
(köpte switchen begagnad och den saknad dockningsstationen)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nya vandringskängor, ett par Lundhags Forest II (tillverkade i Sverige dessutom vilket är rätt trevligt) som var väldigt rabatterade. Mina nuvarande Lundhags börjar bli lite trötta så tänkte vara proaktiv och köpa ett par nya innan de gamla går sönder. Men jag köpte mina förra runt år 2000 så det får nog anses som de gjort sitt.

Permalänk
Medlem

Ny surfplatta, en Xiaomi Mi Pad 5 Pro

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Var köpte du denna, vad kostade den och åkte du på några importavgifter?
Grymt sugen att införskaffa en till mina föräldrar i julklapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Var köpte du denna, vad kostade den och åkte du på några importavgifter?
Grymt sugen att införskaffa en till mina föräldrar i julklapp

Köptes på https://tradingshenzhen.com/en/
Och plattan kostade mig ca 4300 kr, och fick inga avgifter när det gäller tull/moms

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Äntligen kom den. Slog till på Clabbans rea förra veckan.
Klart bästa köpet på länge😎

Permalänk
Medlem

Håller på att dyka ner i ett djupt kaninhål!

Glorious switches sample pack.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Keeper of the Bamse

HP Reverb G2. Nu är det fan otroligt kul att sitta i sim-riggen igen!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Nya vandringskängor, ett par Lundhags Forest II (tillverkade i Sverige dessutom vilket är rätt trevligt) som var väldigt rabatterade. Mina nuvarande Lundhags börjar bli lite trötta så tänkte vara proaktiv och köpa ett par nya innan de gamla går sönder. Men jag köpte mina förra runt år 2000 så det får nog anses som de gjort sitt.
https://i.imgur.com/KREzSSu.jpg

Har ett par likadana som varit med på två fjällvandringar nu, fungerar toppen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Hej , hur är det med Google playstore ? Är det något man behöver installera i efterhand eller finns det redan med?

😁

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Hej , hur är det med Google playstore ? Är det något man behöver installera i efterhand eller finns det redan med?

😁

Det finns inte med som standard, men sidan som jag köpte den ifrån installerade Play store innan den skickades till mig.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Rätt galen shopping vecka

Switch + 2x 3:e partskontroller och liten 3:e parts dockstation. Rätt otroligt vad maskinen orkar med på futtiga 20w. En hel del kreativa spel som inte finns annanstans. Första konsolen sedan n64.
https://i.imgur.com/3jskMH4.jpg

Guru Audio Junior. Pyttesmå svenskutvecklade högtalare som gillar att spela på hög volym trots liten storlek. Ej optimalt placerade än, bör vara 60cm från golvet (och nära bakväggen) 34-30.000Hz. Brutal mot dåliga inspelningar!
https://i.imgur.com/S56jx54.jpg

LG A1 55" OLED. Dags att lämna LCD/LED bakom sig. Fick räcka med 60hz och 55" trots att framför allt 65" hade varit roligare.
Tog en bild i mörkret just för att ge exempel på hur äkta bilden kan se ut, förra Philips LED 55" är inte ens i närheten av denna bildkvalité. Något seg UI tyvärr.
https://i.imgur.com/JnmGPKN.jpg

Trevligt med lite Guru!
Jag har Q10 och farsan sitter på QM60

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Har gått bra i år så belönade mig själv med ett 3090!

https://ibb.co/jTzfTW7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CarlOscar:

Trevligt med lite Guru!
Jag har Q10 och farsan sitter på QM60

Nice, golvarna skulle jag vilja höra, även i Ino Audio variant men kan vara lite bökigt boka tid i 08 för demo.
Underbart med högtalare utan egen ljudsignaturen, väldigt mycket "as-is" ljud. Tyvärr slösat en hel del tid på diverse högtalare senaste åren.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Nice, golvarna skulle jag vilja höra, även i Ino Audio variant men kan vara lite bökigt boka tid i 08 för demo.
Underbart med högtalare utan egen ljudsignaturen, väldigt mycket "as-is" ljud. Tyvärr slösat en hel del tid på diverse högtalare senaste åren.

Jag var faktist lat när jag skrev. Golvarna är direkt från Ino. Vit-lackerade!

Underbart ljud. Dessa står i biorummet just nu. Även Q10or uppe vid musikhörnan hos honom.

DAC och slutsteg (A906)från Harmony Design. Väldigt trevlig kombo!

Går nästan inte att lyssna på annat nu:)

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Ett stycke Customloop och ett nytt likadant fast större chassi

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

En gammal Mac SE/30 som behöver lite kärlek. Den startar inte korrekt, så mest troligt behövs en recap och lite vård sådär i största allmänhet.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

SVS SB-1000 Pro
Kul med lite dunka-dunka när man ser biofilmer

50-pack Velcro zipties, bästa sen skivat bröd. Död åt vanliga kattstrypare

En sån luftblås det diskuterats om tidigare, extremt nöjd - bra tryck och låter inte lika mycket som en kompressor

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Skrivet av isecore:

En gammal Mac SE/30 som behöver lite kärlek. Den startar inte korrekt, så mest troligt behövs en recap och lite vård sådär i största allmänhet.

När du får igång den måste du spela Shufflepuck Café.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört stereo väldigt länge kände jag plötsligt ett sug efter surroundljud. Bara nya högtalare som saknas, men ett par Dali Oberon 7 anländer om en vecka eller två. Bygger ut med övriga högtalare från Oberon-serien lite senare

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Pugilisten:

https://i.imgur.com/6NqmYyr.jpg
Efter att ha kört stereo väldigt länge kände jag plötsligt ett sug efter surroundljud. Bara nya högtalare som saknas, men ett par Dali Oberon 7 anländer om en vecka eller två. Bygger ut med övriga högtalare från Oberon-serien lite senare

Jag har Dali Oberon 7 samt en Oberon Vokal till TVn och dom låter väldigt bra för priset

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Jag har Dali Oberon 7 samt en Oberon Vokal till TVn och dom låter väldigt bra för priset

Kanske är det här inget man bör titta på, men kanske bättre vara informerad?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Jag har Dali Oberon 7 samt en Oberon Vokal till TVn och dom låter väldigt bra för priset

Har hört dom ett par gånger jag med och har verkligen gillat ljudet så det var ett ganska lätt beslut Jämfört med högtalarna jag har just nu så är det som natt och dag.

Skrivet av Kaleid:

Kanske är det här inget man bör titta på, men kanske bättre vara informerad?
https://www.youtube.com/watch?v=D965CkMnERo

Inget som avskräcker mig. Har som sagt hört högtalarna in action och vet hur sjukt mycket bättre dom är än mina nuvarande. Såna där mätningar är bortom mina öron Jag vet inte hur en riktig audiofil anläggning låter, och jag vill inte veta heller eftersom jag inte har råd med dyrare prylar än så här.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av KniFF:

SVS SB-1000 Pro
Kul med lite dunka-dunka när man ser biofilmer

Valde du Pro över den vanliga av någon särskild anledning? Jag har "vanliga" SBS-1000 och det skakar ju fan i köksskåpen när man kör en fin 4K-BR

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Valde du Pro över den vanliga av någon särskild anledning? Jag har "vanliga" SBS-1000 och det skakar ju fan i köksskåpen när man kör en fin 4K-BR

App-stödet! Något jag saknat med alla subs jag ägt är just att kunna göra inställningar och justeringar när man sitter i sweetspot för att jämföra fasförskjutning, volym, placering osv... så mycket enklare att få den integrerad till resten av anläggningen! Jag tror det skiljer väldigt lite modellerna emellan i övrigt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av KniFF:

App-stödet! Något jag saknat med alla subs jag ägt är just att kunna göra inställningar och justeringar när man sitter i sweetspot för att jämföra fasförskjutning, volym, placering osv... så mycket enklare att få den integrerad till resten av anläggningen! Jag tror det skiljer väldigt lite modellerna emellan i övrigt

Aha, men sköts inte det via LFE från receivern? Jag har Marantz-appen där jag kan ställa "volymen" på baslådan bara. Eftersom jag kör LFE behöver jag väl inte hålla på och vrida på någon ratt där bakom förutom volymen?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Dessa rackare trillade ner i lådan idag, Google TV kontrollen var ju hal som en tvål innan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pugilisten:

Har hört dom ett par gånger jag med och har verkligen gillat ljudet så det var ett ganska lätt beslut Jämfört med högtalarna jag har just nu så är det som natt och dag.

Inget som avskräcker mig. Har som sagt hört högtalarna in action och vet hur sjukt mycket bättre dom är än mina nuvarande. Såna där mätningar är bortom mina öron Jag vet inte hur en riktig audiofil anläggning låter, och jag vill inte veta heller eftersom jag inte har råd med dyrare prylar än så här.

Behöver inte vara dyrt för att mäta rätt, det finns mängder av dyra saker som mäter in i helskotta fel. Ett sätt som många slänger bort pengar helt i onödan är att köpa dyra kablar där man hittar noll mätbara skillnader i jämförelse med budget "skräp", jag själv har EKK elkabel som högtalarkablar.

Exempel:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/au...
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads%2F...
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads%2F...
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads%2F...
Svindyr DAC som är totalt skräp: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads%2F...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Aha, men sköts inte det via LFE från receivern? Jag har Marantz-appen där jag kan ställa "volymen" på baslådan bara. Eftersom jag kör LFE behöver jag väl inte hålla på och vrida på någon ratt där bakom förutom volymen?

Well, delvis. Du kan justera utvolymen för LFE i förstärkaren, men appen har alla dom rattar du finner på baksidan av suben helt enkelt, samt parametrisk eq och annat gotta om man behöver korrigera dippar eller peaks i frekvensgången

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Idag blev det något så roligt som en torktumlare, aningen mer modern är frysen bredvid iallafall.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450