PlayStation (1) Spel & Tillbehör Sökes

Permalänk
Medlem

PlayStation (1) Spel & Tillbehör Sökes

Hej!

Jag grävde nyss fram mitt gamla PlayStation efter flytten till nya lyan och ta mig fan men det fungerar fortfarande efter alla dessa år. Har inte spelat på ett antal år men nu är (nostalgi)-suget på topp. Spelen är tyvärr borta sen länge så nu hoppas jag på Er hjälp här på Swec att återställa min gamla spelhylla, för jag kan inte bry mig mindre om alla dessa nymodigheter som PS5 och annat trams. Söker följande:

· Ett och/eller två original-minneskort.
· En och/eller två original-handkontroller (gärna de senare med analoga styrspakar)

· Crash Bandicoot 1, 2 & 3
· WipeOut & WipeOut 2097
· StarWars Rebel Assault II
· Descent
· Spyro
· Grand Theft Auto 1 & 2
· Oddworld: Abe's Oddysee
· Final Fantasy 7
· Tekken 1, 2 & 3
· Worms Armageddon
· Gran Turismo 2
· Castlevania: Symphony of the Night
· Harvest Moon: Back to Nature
· Resident Evil 2
· Die Hard
· Command and Conquer
· Alien Trilogy
· Tomb Raider

Jag har ingen uppfattning om vad dessa är värda idag så jag lämnar kommentarsfältet öppet för förslag av alla slag. Tar gärna emot tips på andra spel också, för jag har säkert glömt bort andra lir som är värda att återuppleva.

/William

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du möjligtvis en Xbox 360? Skulle nog rekommendera att skaffa Symphony of the Night där. Senare tid har gjort att spelet har fått en samlarstatus. Lösa skivor ligger runt 1000kr och kompletta i fungerande skick det dubbla. Annars ligger de flesta du listar i 200-500kr klassen. Tänkte bara tipsa lite. Vill dessvärre inte sälja mina

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarion:

Har du möjligtvis en Xbox 360? Skulle nog rekommendera att skaffa Symphony of the Night där. Senare tid har gjort att spelet har fått en samlarstatus. Lösa skivor ligger runt 1000kr och kompletta i fungerande skick det dubbla. Annars ligger de flesta du listar i 200-500kr klassen. Tänkte bara tipsa lite. Vill dessvärre inte sälja mina

Jösses. Okej, inget Symphony of the Night för mig alltså.. Inget 360 heller så det får vara. PSettan är den enda konsolen jag äger

Permalänk
Medlem

xbox 360 är väl ca 300kr xD har kanske tomb raider om jag kan hitta det

Permalänk
Medlem

Spel & Sånt hade rätt bra utbud senast jag var på jakt efter retrospel.
Kan vara värt att kolla, var bara redo på att allt kostar mer än du tror
https://www.spelochsant.se/kategori/retroaldretv-spel/playsta...

Annars finns retrospelbutiken, generellt större sortiment, men inte de bästa priserna.
http://retrospelbutiken.se/store/category.php?category=9&page...

I övrigt är det skattjakt på tradera som gäller, om du nu inte lyckas hittade någon sweclockare med vad du söker

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Ps1/psx spel finns det gott om på tradera. Tillbehör lika så, jag hade börjat där. De flesta retrobutiker använder dessutom tradera som e-handel lösning.

Kul med psx samlande, så många genredefinierande spel släpptes där. Härlig maskin.

Visa signatur

Mortar Max B450, Ryzen 3600, ASUS 2080 Dual OC, 16 gig 3600hz ram, Meshify C.