April, April, din dumma sill... (2021)

Permalänk
Medlem

April, April, din dumma sill... (2021)

Såg att Razer lagt ut sitt 1 april skämt nu. Razer Rapunzel Chroma Hair Dye, hårfärg med RGB

https://www.razer.com/rapunzel

Har ni sett några andra Aprilskämt får ni gärna posta dom hära.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

https://www.gp.se/ekonomi/volkswagen-ber-om-urs%C3%A4kt-f%C3%...

30min till sämsta dagen på året då. Aja tur mitt z590 kort kommer imorgon så det blir nog att bygga dator hela dagen

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Nvidia kanske har ett pressmeddelande som säger att 3000-serien kort finns tillgängligt...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/2021...
Blev sugen..tills jag kom på vad det är för datum
Det hade varit kul med en Volvo v8 idag. Den gamle godingen hade mycket karaktär, de nya är rätt stela. En vanlig rödblock är en roligare motor än de moderna motorerna

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/2021...
Blev sugen..tills jag kom på vad det är för datum
Det hade varit kul med en Volvo v8 idag. Den gamle godingen hade mycket karaktär, de nya är rätt stela. En vanlig rödblock är en roligare motor än de moderna motorerna

Sad, hade en kollega som hade en Volvo S80 V8 sugmotor. En av SÄPOs bilar, tror det fanns ca 10 tillgängliga i Sverige varav 6 var bepansrade med skottsäkra fönster / dörrar och vägde 1ton extra. Han köpte en av dem "vanliga". Det var ett trevligt ljud, väldigt spännande motor som fick placeras i sidled för att få plats under huven på Volvon. Han sålde den dock efter ett halvår typ.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nu är ju förvisso just den där nyheten INTE ett aprilskämt...

Källan, publicerad 25/3. Mer här, publicerad 31/3.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Den där dagen världen kunde vara utan 👎
Dock kunde jag inte låta bli att skratta åt Miles video 😂

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Den där dagen världen kunde vara utan 👎

Jaså, dåliga minnen från att ha blivit lurad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Jaså, dåliga minnen från att ha blivit lurad?

Nej då. Jag går inte på saker så lätt. Tycker bara att den är tråkig och kan försvinna fort som f-n

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Verkar inte ens vara Discords officiella Youtube kanal?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Bäst är ju än så länge Voltswagens som kom dagarna innan och var ett briljant PR skämt och inte egentligen kvalar in på aprillistan.;)

Permalänk
Medlem

Att jag skulle få tillgång till den nya lägenheten idag var tydligen ett "skämt"(missförstånd)

Så nu får man snällt leva bland flyttkartonger och väldigt minimalistisk inredning i ytterligare 2 veckor tills nuvarande hyresgäst har flyttat ut..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Sad, hade en kollega som hade en Volvo S80 V8 sugmotor. En av SÄPOs bilar, tror det fanns ca 10 tillgängliga i Sverige varav 6 var bepansrade med skottsäkra fönster / dörrar och vägde 1ton extra. Han köpte en av dem "vanliga". Det var ett trevligt ljud, väldigt spännande motor som fick placeras i sidled för att få plats under huven på Volvon. Han sålde den dock efter ett halvår typ.

Det var en väldigt trevlig motor, jag jobbade med den en del när det begav sig och har flera gånger varit nära att köpa en. Synd att det aldrig blev någon V70 med V8:an, den är ju exakt samma bil som S80 fram till B-stolparna så det hade ju inte varit några tekniska problem. Samtidigt var ju XC90 under denna tiden (och sannolikt för all framtid) den sista egenutvecklade Volvon som inte hade Fords eller Geelys "fina" kvalitet, så de borde vara det säkra köpet om man vill ha en Volvo med V8.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Tyckte att den här va rätt skön ändå:

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Den där dagen världen kunde vara utan 👎

Skulle säga att den här dagen är viktigare än någonsin med tanke på att folk inte kan stava till källkritik...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Ganska uppenbar när man vet att Microsoft troligen blir köparen.

Permalänk
Avstängd

Det bästa var att det även fanns att köpa sandkorn i enpack för 1kr/st som tillbehör.

Dumt att ge länken texten 1 April kanske. Produktbeskrivningen var lite spännande också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Får man se vad alla hittar på idag då 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Tyckte att den här va rätt skön ändå: https://i.imgur.com/TUmEZqr.jpg

Fu.. Jag läste det precis på Sydsvenskan, trodde det var sant. 😄

Permalänk
Medlem

Som vanligt kommer det förändringar till WoW.

https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/world-of-warcraft-pat...

Permalänk
Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om vebhallen har en skämt produkt i år?

Permalänk
Medlem

Brukar bli lurad av youtube kanalen eevblog han bor i Australien så videon brukar dyka upp kvällen innan så man inte fått igång det kritiska tänkandet än

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Melding Plague

Bästa aprilskämten 2021 – tipsa oss!

Idag är dagen som alla väntat på! Förutom alla torrbollar med avsaknad av humor. Tipsa oss om de bästa skämten!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Rocket Lake hade passat bra att släppas idag iofs.

Permalänk
Medlem

Bahnhof stream share

https://bahnhof.se/press/press-releases/2021/04/01/bahnhof-la...

Bahnhof är väldigt glada över att som första svenska operatör nu kunna lansera den nya Stream Share-tekniken. Det hela bygger på öppen källkod, där grunden finns i blockkedjeteknik, och i en molnbaserad portal som håller reda på enskilda abonnemang.

Nu kan du se samtliga strömmade kanaler som Netflix, Viaplay, Paramount, HBO, Disney, Prime Video, Apple TV, Google Play, Discovery, Eurosport, Youtube (Jockiboi Pro Influencer) samt även UR (utbildningsradion i 8K) för bara 109 kronor i månaden! Det hela fungerar ungefär som Spotify, fast för film, tv och serier.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]