Veckans fråga: Hänger du på SweClockers Discord?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mono:

Får man fråga vad som är toxic med SwecForum, tycker själv den är väldigt städad?

Vissa trådar blir väldigt toxic och moderatorerna gör inte mycket. Antar att det inte är en diskussion man ska ha här dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vissa trådar blir väldigt toxic och moderatorerna gör inte mycket. Antar att det inte är en diskussion man ska ha här dock.

Ok, har nog hängt i fel trådar. Men ja det är lite offtopic.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Denna discord heter inte ens Sweclockers och har inte loggan heller.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kollar till den lite då och då, men tycker inte den har tillfört så mycket värde. Den är väll bra för frågor där man behöver bolla snabba korta frågor många gånger fram och tillbaka. Men annars föredrar jag forum pga att man kan gå tillbaka till tiden och även söka på lösningar i framtiden.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Denna discord heter inte ens Sweclockers och har inte loggan heller.

Du vet att Geeks är företaget bakom Sweclockers va?

Permalänk
Medlem

Gah, kan ni fixa det objektifierade helvetet som är "avstå röst"-knappen?! En confirm-ruta, möjlighet att inte längre avstå och istället lägga en röst, möjlighet att dölja knappen eller bara ta bort skiten?! Jag ska inte behöva fixa skiten själv i Tampermonkey / Stylish när det är en så urbota unikt prisvinnande finne i anek jag inte skådat någon annanstans.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ZaInT:

Gah, kan ni fixa det objektifierade helvetet som är "avstå röst"-knappen?! En confirm-ruta, möjlighet att inte längre avstå och istället lägga en röst, möjlighet att dölja knappen eller bara ta bort skiten?! Jag ska inte behöva fixa skiten själv i Tampermonkey / Stylish när det är en så urbota unikt prisvinnande finne i anek jag inte skådat någon annanstans.

Försöker inte vara dryg här men trots att jag röstat på i princip allt vi lagt upp i ett och ett halvt år har jag aldrig lyckats klicka fel. Vad är det som händer som gör att det blir fel så ofta så att det får dig såhär agiterad?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Det är lite som att spela Eve Online. Man blir smått förvirrad av GUI och sen har jag inga kompisar som använder det.
Vi ringer via Google Meet när vi ska spela gamla gubbar...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Vissa trådar blir väldigt toxic och moderatorerna gör inte mycket. Antar att det inte är en diskussion man ska ha här dock.

Jag håller med dig, verkar finnas en extrem ovilja att ta tag i en del trådar och användare, andra gånger är man för på att moderera utan egentlig orsak. Brukade inte vara så här förr.

Skadar inte att PM'a ledarmodsen eller hur man nu helst vill att diskussionerna tas. Klagade själv nyligen på detta till en av dessa, sen är frågan om det är till någon direkt nytta. Alla mods jag var bekant med har slutat vid det här laget, såvida ingen missats.

Sen finns ju feedback forumdelen också förstås, det är bra om fler tycker till om forumet, speciellt de som använder forumet och ser mycket av det som pågår. Som gammal medlem har du också ett annat perspektiv på hur forumet också utvecklats. De flesta är ju relativt nyreggade.

Lite oftopic men tyckte det behövde skrivas.

Permalänk

Har inte Discord, försökte gå med en gång men lyckades inte registrera mig. Jag kunde peka ut ett par oegentligheter i sidorna och fälten man slussades till och lade fram det för supporten, men de förstod mig inte och det blev en serie copypastemejl från deras sida där polletten aldrig trillade ner för dem.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Försöker inte vara dryg här men trots att jag röstat på i princip allt vi lagt upp i ett och ett halvt år har jag aldrig lyckats klicka fel. Vad är det som händer som gör att det blir fel så ofta så att det får dig såhär agiterad?

Det är inte du som är dryg, det är knappen.
Att den inte ska finnas där. Jag överdriver nog inte om jag säger att jag trycker på den istället för att rösta 7/10 gånger.
INGEN annan site jag besöker eller ens kan minnas har en så totalt urbota korkad knapp.
Varför jag blir så jävla sur? För att man inte kan ångra skiten.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Har reggat mig på Discord nån gång flera år sedan, men har inte programmet installerat.
Använder mest Teamtalk och är inne i privata servrar med vänner och familj.
Teamspeak använder jag ochså. Dock inte so ofta numera.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZaInT:

Det är inte du som är dryg, det är knappen.
Att den inte ska finnas där. Jag överdriver nog inte om jag säger att jag trycker på den istället för att rösta 7/10 gånger.
INGEN annan site jag besöker eller ens kan minnas har en så totalt urbota korkad knapp.
Varför jag blir så jävla sur? För att man inte kan ångra skiten.

Jag har också råkat trycka på den, även om det bara hänt kanske ett par gånger.

Skrivet av anon5930:

Skadar inte att PM'a ledarmodsen

Det gjorde jag och blev ignorerad, personligt påhopp på mig fick stå kvar trots att personen hade rensat annat i tråden.

Permalänk

Nej, är "boomer" som några av mina polare säger, kör fortfarande Teamspeak. Aldrig gillat Discord, känns rörigt och oseriöst.

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WigglyBIGbush:

Nej, är "boomer" som några av mina polare säger, kör fortfarande Teamspeak. Aldrig gillat Discord, känns rörigt och oseriöst.

Och jag tycker teamspeak verkar mycket rörigare ^^

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nä. De discords ja e med i läser ja allt (förutom kanaler ja tystar) o ja känner inget intresse för en SweClockers discord.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Har försökt gå med i grupper men det är så rörigt och massa text och spam överallt.