Snabbkoll: Vilken svensk chipsgigant föredrar du?

Permalänk
Medlem

Pratar vi Sourcream & Onion tycker jag båda standardutförandena är kassa, kör hellre Lays Sourcream & Onion då.

Annars är väl Västkust sourcream den bättre av svenskarna.

Permalänk
Medlem

Jag är hårdrockare.

Permalänk
Avstängd

OLW.

Nötter eller deras nyttigare alternativ till chips, sen de mer onyttigare ölen från Gotland, ädel kloster öl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Minns att jag i min ungdom åt dessa i Grekland och att de var riktigt goda. Tror till och med jag importerade ett gäng via Ebay, många år senare.

Intressant! När jag pratar med non-kanadensare om dessa chips så tycks dom flesta kräkas och fly från scenen, men 38 miljoner människor kan väl inte ha fel!?

Permalänk
Medlem

Västkusten's havssalt Och Vinäger
OLW's ostbågar
.

Permalänk
Avstängd

Älskar chips och äter alltid Estrella. Grill, Dill eller Sourcream blir det oftast. Ibland någon påse västkust men gillar räfflat mer. Jordnötsringar köps också ibland men mest för att sambon är sugen, hon gillar inte chips.

Bjärechipsen som många skriver om ska testas då jag blev nyfiken på dem. Vet inte om de finns att köpa här i Västerås bara.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Så länge OLW gör Skruvar så är det där jag lägger min röst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Dessa var förjävligt goda runt år 1995. Sen dess har jag blivit så trött på det här jävla skitsamhället så jag kan spy galla! Vi lägger ner skiten!

Permalänk
Medlem

Syrad Grädde & Mild Chili chips från OLW är så satans gott att Estrella borde skämmas.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Ingedera, Lantchips isåfall, men min favorit är IKEAs chips. (vet inte vem som gör dem)

Permalänk
Skrivet av Nicklidstrom:

Dessa var förjävligt goda runt år 1995. Sen dess har jag blivit så trött på det här jävla skitsamhället så jag kan spy galla! Vi lägger ner skiten!

{ data-uri }

Lägg ner skiten! Du har min röst.

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte tänka så mycket på vilket märke som är på påsen utan mer på vilken smak som finns, köper oftast om det är någon ny spännande variant.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte alls om chips. Är jag tvungen att äta så skulle jag föredra svenska lantchips.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att OLW har tappat stinget , dels för att på sista tiden så har dom inte alls så mycket smak på deras varianter som förr? - eller är det bara jag som har haft otur o köpt den påsen som är 2:a sort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Blair's Jalapeno Cheddar, var en av mina absoluta favoriter när de fortfarande tillverkades.

https://cdn.abicart.com/shop/8596/art96/h0166/2490166-origpic-e6d8c6.jpg?max-width=4096&quality=70

Ohh det var ett bra tag sedan man köpte såna ,om jag inte missminner mig så lade Blair ner tillverkning efter (brand) i produktionslagret eller nått annat?

Permalänk
Skrivet av Ykalon:

2 för 35 och liknande är tidsbegränsade erbjudanden, så när det finns så köper jag 2 eller 4 påsar. Annars blir det 3. Ordinarie pris per påse är ju annars cirka 23 kronor, så 3 för 65 är ett bra erbjudande så längde det inte finns 2 för 35 erbjudanden..

Vi brukar ha långtidserbjudande 2 för 35. Denna veckan har vi 2 för 32 dessutom, ord.pris: 20:95. Så jag kan köpa 3 påsar när det inte är kampanj och betalar 63kr.
Men det ska nämnas att de är OLW, Estrella kostar 21:95 i ordinarie och sällan kampanj på dessa. Bjärechipsen tror jag ligger på 20,95 också, men det är ju en mindre påse också, (200g)?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag föredrar OLW av alternativen, fast om det ska vara grillchips (vilket är en klassisk favorit för mig) så är ICA:s bättre än både OLW och Estrella då deras har mer smak och smakar mindre flottigt.

Permalänk
Medlem

Pringles.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

OLW pga. Skruvar och ostbågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Yes. Chips - bland annat. Men även kaffe, bröd, kakor och prommes har samma giftiga ämne. Det bildas akrylamid när man värmer upp grejer tillräckligt mycket och det ämnet är cancerframkallande.

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonska...

Till saken hör kanske att det ursprungliga "larmet" kom när Rhoca Gil-skandalen vid Hallandsåsen fortfarande fanns i folks minne... Det är nästan 20 år sedan och det drogs upp rejält.

Permalänk
Medlem

Saknar OLWs jordnötsringar Estrellas smakar papper i jämförelse, torra och tråkiga. (dock inte chips, men snacks i alla fall )

På chipsfronten så mixar vi nog en del här hemma, ingen som sticker ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Jag äter så gott som alla sorters chips, men för mig är "chipsernas chips" Estrellas Sourcream & Onion. De är perfektion för mina smaklökar.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Ohh det var ett bra tag sedan man köpte såna ,om jag inte missminner mig så lade Blair ner tillverkning efter (brand) i produktionslagret eller nått annat?

Tror jag läste något liknande. Sedan var en större anledning att de växte för snabbt och inte kunde tillgodose den ökade efterfrågan, de hade heller inga sådana ambitioner då de ville fortsätta vara ett litet familjeföretag.

Permalänk
Medlem

Jag har inte ätit tillräckligt med just Estrella eller OLW för att tänka på vilket som är bäst. Det som är säkert är dock smaken, Sourcream & onion. Oavsett märke så är den godast. Men numera brukar det bli ICA's "tortilla chips" med ostsmak.

Permalänk
Medlem

OLW för bäst och mest smak enligt mig. Ha testat Estrella och dom smaka enligt mig mycket mindre än OLW vad det än gäller för smak och sort.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag är hårdrockare.

Så friterade plektrum, eller?

Permalänk
Medlem

^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Pringles.

Pringles gör inte chips. Chips är gjorda av skivad potatis. Pringles är gjort av en slam av ris, vete, majs och några potatisflingor.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Pringles gör inte chips. Chips är gjorda av skivad potatis. Pringles är gjort av en slam av ris, vete, majs och några potatisflingor.

Håller med, jag ser de mer som ’crackers’ eller någon form av kryddade kex

Permalänk
Medlem

Fel reklam!

(Fast jag var något otroligt trött på den och dess varianter när den faktiskt gick på tv... förra årtusendet.)