Permalänk

Har du valt bästa prestanda i drivrutinerna? alla AA/AF av?

Permalänk
Medlem

FSB Spread Spectrum - Disable
AGP Spread Spectrum - Disable
AGP Fast Write - Disable

Borde inte dessa vara bra att ha på? .. då speciellt AGP Fast Write?

Permalänk
Medlem

testa jag får bättre med dom av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExIzteNz
nopp.. har algt in chipset och graffe o ljud o raid oa lt va de e.. fått till de lite bätre nu, men skanas fortfarnade ca 400-500poäng innan ja kommer upp i de som ja hadde i xp..

lustigt men xp sluta funkade när ja la in 2000 i en annan partion

För att både XP coh 2000 ska funka måste du först installera 2000 sedan XP i en annan partition... det går också att fixa via repair console men jag kommer inte ihåg hur man gör just nu!

Visa signatur

Asus Z170-K | I7-6700K | 4X4 GB DDR4 Dominator Platinum | 2 X Samsung 250 Gb SSD | EVGA GTX 980 Ti | Antec 650 W PSU

Permalänk
Medlem

ja ja kör me prestanda.. alltså samma inställningar som ja körde i XP då fick ja 12789 i 2000 för jag bara 11650 med samma inställningar.... GAAAH

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ridex
För att både XP coh 2000 ska funka måste du först installera 2000 sedan XP i en annan partition... det går också att fixa via repair console men jag kommer inte ihåg hur man gör just nu!

Det går utmärkt att installera XP i samma partition som 2K utan problem ..

Gjorde det så sent som i förrgår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
FSB Spread Spectrum - Disable
AGP Spread Spectrum - Disable
AGP Fast Write - Disable

Borde inte dessa vara bra att ha på? .. då speciellt AGP Fast Write?

Det kan man ju tycka, men prova att ha dom på och se om du får mer poäng

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Hedersmedlem

Så taggar vi ner lite, det är fullkomligt meningslöst att hoppa på varandra som ni gör.. Jisses, vissa är så satans stingsliga, rena sandlådenivån.

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
Så taggar vi ner lite, det är fullkomligt meningslöst att hoppa på varandra som ni gör.. Jisses, vissa är så satans stingsliga, rena sandlådenivån.

va? hoppar på varandra? va dillar du om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
va? hoppar på varandra? va dillar du om?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Varför får jag bara 7554 3dmark med dina inställningar?
Jag har ockås jävligt kass grafik när jag har dina inställningar varför? OBS! se sign

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne89
Men vilka inställningar ska man göra på ati korten då?

ska se om jag orkar göra en guide till mitt kort... annars får du väl tänka lite själv

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Vill tillägga att när man avslutar alla program innan man skall köra 3dmark så ska man även avsluta explorer.exe via aktivitetshanteraren/taskmanager (om man inte har startat 3dmark ännu så tar man arkiv -> kör o så bläddrar man till 3dmark, stänger sedan ner taskmanager o kör 3dmark.

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Medlem

obs skrev lite fel

Permalänk
Medlem

varför inte höja AGP-frekvensen? jag får cirka 100poäng bättre med 75MHz på AGPn istället för standard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauf
varför inte höja AGP-frekvensen? jag får cirka 100poäng bättre med 75MHz på AGPn istället för standard

höjer du inte PCI med då? Diskarna uppskattar nog inte det

Permalänk
Inaktiv

borde vara klistrad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
höjer du inte PCI med då? Diskarna uppskattar nog inte det

har för mig att pcibussen alltid e låst på nforce2 och det bara e AGP som ändras men jag kan mycket väl ha fel. Fast jag använder bara SATA-diskarna när jag 3dmarkar så det funkar fint för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauf
har för mig att pcibussen alltid e låst på nforce2 och det bara e AGP som ändras men jag kan mycket väl ha fel. Fast jag använder bara SATA-diskarna när jag 3dmarkar så det funkar fint för mig

Nepp, Iaf på A7N8X Rev2.0 om man låser AGP där så låser man atomatiskt PCI, kör du då 75 på AGP så går diskarna i 37,5 Mhz lr nått liknande, visst d e ju inte så farligt, men man vet aldrig

Permalänk
Medlem

Forma hela datorn ida.. men glömde att testa att köra 3dmark innan jag la in dx9.. är det stor skillnad ? Tycker annars att 9300 poäng med xp 2200+ @ 1.95 ghz och 512 pc 2700, men ett gf3 ti 200 @ 225\495 e lite kasst... ?

Visa signatur

MSI K8T Neo | AMD 64 3200+ @ 2,45Ghz | 512 mb PC3200 | Leadtek 6800LE 12/5 @ 329/853 | 1 x WD 200GB SATA |

Permalänk
Medlem

Fick över 1100 poäng mer med Fast Write avstängd! Hur kan D komma sig??

Permalänk
Medlem

Bara en enkel liten fråga, vilken Catalyst-version är bäst att använda? Jag har den senaste nu med directx 8.1, men har hört att det finns någon tidigare som ska vara bättre. Vad säger ni? Vill ju ha bekräftat!

Visa signatur

Dags för nyköp och återuppta överklockningen.

Permalänk
Medlem

borde du inte lägga till alla "onödiga" tjänster som är igång i win2k/xp (och 9x också för den delen)

Permalänk
Medlem

Man kan använda Riva tuner med ATI kort också va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejv
Man kan använda Riva tuner med ATI kort också va?

Absolut

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad ska man köra för inställningar på ati korten?

Visa signatur

-| Amd athlon XP (AIRGA) 2200+ @ 2400+ | ABIT AN7 | Kingston 512mb ddr pc2700 | 240 gb hdd | MSI FX5200 128T | Fujitsu Siemens Scaleo 600 chassi med plexifront | DD Heatercore, White Water Socket A Block, Eheim 1048 |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Open GL och Direct3D alla spakar till vänster

Hmm.. Börjar gå för långt nu tycker jag.. Dom flästa orkar inte söka på forumet, ännu fler som inte orkar googla, men att intens läsa igenom tråden innan man postar en fråga som har varit frågad och besvarad flera gånger i samma tråd. Usch.

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hnZ^
Hmm.. Börjar gå för långt nu tycker jag.. Dom flästa orkar inte söka på forumet, ännu fler som inte orkar googla, men att intens läsa igenom tråden innan man postar en fråga som har varit frågad och besvarad flera gånger i samma tråd. Usch.

Joo så är det Det står ju till och med i mitt första inlägg

Inställningar Radeonkort
Direct 3D och Open GL
Texture Preference / High Performance
Mipmap Detail Level / High Performance
Wait for Vertical Synk / Always off
Trueform / Always off

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Inställningar Radeonkort
Direct 3D och Open GL
Texture Preference / High Performance
Mipmap Detail Level / High Performance
Wait for Vertical Synk / Always off
Trueform / Always off [/B][/QUOTE]

Vart hittar man trueform i inställningarna kör med cat3.8 tror jag

och är det någorlunda rätt om man får ca 18500 poäng med system i signen med oklockat graffe??

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb