Medlemsrecensioner - FAQ

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Medlemsrecensioner - FAQ

Är du sugen på att skriva medlemsrecension, men har frågor som behöver bli besvarade? Då har du kommit till rätt ställe. Här samlas diverse frågor som har kommit på tal i samband med skapandet av Medlemsrecensioner™.

Första inlägget kommer uppdateras rullande och om det är något du undrar över, skriv din fråga i tråden för att få svar illa kvickt.

Måste jag vara bäst på chassin för att recensera ett chassi?
– Nej, du måste bara vara entusiast och ha några tankar du vill dela på ett strukturerat format.

Måste jag ha med alla delar som nämns i denna tråden?
– "Så här gör du" är tänkt att guide och leda men ska tolkas som förslag snarare än strikta regler. Om du känner att du har en bra struktur du hellre vill följa så kör hårt!

Måste jag skriva recensionen på svenska?
– Sweclockers är främst ett svenskt forum men om du känner dig bekvämare att skriva på engelska så går det också bra.

Jag vill bara skriva hur kass en återförsäljare är, går det bra här?
– Nej, recensionsavdelningen är till för produktrecensioner och är inte till för att skapa opinion eller lösa serviceärenden mot återförsäljare. Lämpligen går du via de vanliga servicekanalerna som återförsäljarna tillhandahåller och om du har någon mer öppen fråga så kan du skapa en tråd i Konsumenträtt.