Roborock S7 MaxV - HEPA-filter?

Permalänk
Medlem

Roborock S7 MaxV - HEPA-filter?

Hej!
Jag är en stolt ägare av S6 MaxV, men är väl medveten om dess svagheter efter två år på golvet!
Jag funderar starkt på att satsa på en S7 MaxV Ultra, men något som får mig att tvivla är avsaknaden av HEPA-Filter i dockningsstationen. Roborock Q7's dockningsstation har inget inbyggt HEPA-Filter, något som jag inte ser som ett problem eftersom den produkten riktar sig till en annan mer prismedveten målgrupp. S7 Plus har HEPA-Filter, men highend-modellen Ultra har det alltså inte. Det stör mig lite... Hur mycket påverkar det egentligen? Efter lite google inser jag att få medier har tagit upp denna nackdel med den annars välutrustade dockningsstationen Ultra.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Kan det vara för att Plus finns både med påse och utan påse och då behövs det ett filter. Ultra har alltid påse och de spar då in på filtret?

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.K:

Kan det vara för att Plus finns både med påse och utan påse och då behövs det ett filter. Ultra har alltid påse och de spar då in på filtret?

Där sa du något, det låter helt klart som en rimlig teori!

Dock (!) har ju vanliga dammausgare både påse och HEPA-filter, så det talar väl emot i och för sig, men jag har ingen bättre teori.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless