Gelleråsen, förbereda sig i sim innan IRL?

Permalänk
CS-mästare

Gelleråsen, förbereda sig i sim innan IRL?

Är helt ny på racing sim, men jag ska till Gelleråsen och köra IRL och fick idén att man kanske kan lära sig banan i ett spel för att snabbare hitta spårvalen IRL sen. Vilka spel har Gelleråsen som bana och lämpar sig bäst för detta ändamål?

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem

Youtube är bra att börja med, finns mer bilfilmer än hoj men SMC har ju en del bandagar där många filmat med någon gopro.
Kolla så att bromsarna funkar annars kan Ejes kurva bli en smärtsam upplevelse

Permalänk
Medlem

Raceroom har de flesta svenska banorna, det är i sig gratis men kostar väl 20-30 spänn per bana och bil utöver det som ingår normalt.
Finns säkert mod till Assetto corsa också, hittade knutstorp där

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Som infigo skriver, RaceRoom är gratis men enskild bana kostar €2.98

https://game.raceroom.com/store/tracks/all/gellerasen-arena

Verkar även finnas som någon mod till Race07 och GT Legends. Vet inte hur någon av dessa spel står sig eftersom jag bara kört iRacing och AC men jag vet att RaceRoom har community här i Sverige så jag hade satsat på det.

https://www.facebook.com/groups/raceroomsweden

Permalänk
Medlem

De finns Gelleråsen till assetto corsa som mod, inte svinvacker men du kan säkerligen nöta spåren där..

(Skrev fel bana men sett den andra med)
Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram