Corsair ICUE H100i RGB Pro Xt ICUE link usb problem

Permalänk
Medlem

Corsair ICUE H100i RGB Pro Xt ICUE link usb problem

Tjena!

Byggde nyligen en dator med följande specs:
Morderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING
CPU: AMD Ryzen 9 5900X
GPU: ASUS Radeon RX 6700 XT TUF GAMING OC
PSU: ASUS ROG Strix 750
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32 GB
CPU kylning: Corsair iCUE H100i RGB PRO XT

Startade datorn första dagen och allt gick fint förutom att fläktarna till kylaren gick på runt 4700 rpm. När jag sedan laddade ner ICUE mjukvaran så upptäckte jag att mjukvaran inte hittade min kylare. Efter lite research upptäckte jag att jag glömt koppla in medföljande ICUE link usb sladd mellan pump huvudet och en 2.0 usb port på moderkortet. När detta var gjort startade jag upp igen och möttes av en CPU fan error. Efter jag lämnat BIOS och låtit datorn boota så avslutades windows nästan direkt och datorn stänger av. Har dubbelkollat så allt är kopplat rätt x antal gånger nu men allt ska stämma. Har även testat koppla den här link usb kabeln till alla olika 2.0 usb portar på mitt moderkort men gör ingen skillnad. Har någon nån idé om varför denna kabel orsakar detta problem?

Värt att tillägga är att jag även testat koppla till alla olika headers på moderkortet, alltså cpu_fan, AIO_ pump, cpu_OPt men ingen skillnad. Även testat att koppla en vanlig chassi fläkt till cpu_fan och sedan corsair kylaren till en vanlig case fan header men har fortfarande samma problem.

Permalänk