Samsung Tab S8 Black Friday 2022 diskussionstråd

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Red Onion:

Frågor kring Samsung och Refunder:

Kan man kombinera Samsung Benify shop med Refunder eller endast deras vanliga shop?

Kan man använda bf2022 koden (-100 kr) och ändå få använda Refunder? Det stod någonstans att Refunder endast accepterar deras egna rabattkoder.

På Refunder står det "endast kategori mobil" - gäller detta då tablets och klockor?

Det funkar med koden + cashbacker.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Det funkar med koden + cashbacker.se.

Även om du fått de nu finns det en risk att de stryker den inom 45 dagar. Men bra tips om Cashbacker. Var ju ännu högre % Update: såg att cashbackshopping ger hela 10% hos Samsung just nu och är ännu bättre än både refunder/cashbacker

”Använd bara rabattkoder från Cashbacker
Använd ej rabattkoder såvida de inte anges på Cashbacker.se. Användandet av rabattkoder från andra sajter kan göra att ditt köp inte medger återbäring via Cashbacker”

cashbackshoppings erbjudande
Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Även om du fått de nu finns det en risk att de stryker den inom 45 dagar. Men bra tips om Cashbacker. Var ju ännu högre % Update: såg att cashbackshopping ger hela 10% hos Samsung just nu och är ännu bättre än både refunder/cashbacker

”Använd bara rabattkoder från Cashbacker
Använd ej rabattkoder såvida de inte anges på Cashbacker.se. Användandet av rabattkoder från andra sajter kan göra att ditt köp inte medger återbäring via Cashbacker”

Hur får du 10 %? Jag får 8,25

Permalänk
Medlem

För övrigt: lyckas ni logga in på samsung shop? Jag antar att det behövs för att få Samsung Rewards, men varje gång jag skriver in mitt eget eller någon familjemedlems e-postadress i användarfältet får jag "408 Sessionen har avslutats."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

För övrigt: lyckas ni logga in på samsung shop? Jag antar att det behövs för att få Samsung Rewards, men varje gång jag skriver in mitt eget eller någon familjemedlems e-postadress i användarfältet får jag "408 Sessionen har avslutats."

try turning off any adblocker. using incognito mode can also help

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

try turning off any adblocker. using incognito mode can also help

Ah, snyggt! Jag provade inkognitomode utan effekt, men att stänga av min adblocker gjorde susen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hur får du 10 %? Jag får 8,25

https://www.cashbackshopping.se/butiker/55517/samsung

Permalänk
Medlem

Det där är inte cashbacker? Du har hittat en tredje aktör
De har betydligt sämre rating på trustpilot dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Det där är inte cashbacker? Du har hittat en tredje aktör
De har betydligt sämre rating på trustpilot dock

I would rather stick with refunder (worked quite well for me) and cashbacker (new, slightly higher cashback on shops I usually buy from, good reviews). A few kronor extra is not worth it to go back and forth to check - not to mention the hassle if things go wrong

Permalänk

nån som fått sin platta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

nån som fått sin platta?

I did get mine. too bad that had to go back - I only opened the shipping box to get the return label.
Nothing is wrong with it; it is just I was able to order a second one much cheaper with all the tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

not exactly sure about that. more like Samsung did not anticipate the determination and ingeniousness of Sweclockers to exploit their campaigns. As a big company they were either fine with some lost or were too slow to react.

Agreed that it was hugely popular, and most people were happy with their purchases, so in term of marketing it was a costly success.

Sure, it comes down to definitions. I really meant it as a marketing play, especially with the SweC perspective (although not by design) seeing how.. well yeah, I don't think I need to mention *THE* product again for the 1000th time on this forum.

Händer inte mycket denna så kallade Cyber Monday heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Vilken av mina tre punkter försökte du på?

Ja ursäkta det glömde jag skriva 😀
Benify rabattkod + Refunder

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Ni som fått er platta, när beställde ni? Jag beställde i onsdags (23e) och fick bekräftelesmail direkt men när jag kollar på ordern nu så står den fortfarande inte som skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodang:

Ni som fått er platta, när beställde ni? Jag beställde i onsdags (23e) och fick bekräftelesmail direkt men när jag kollar på ordern nu så står den fortfarande inte som skickad.

Chattade just med deras support, eftersom jag beställde den i torsdags och den fortfarande behandlas, medan jag beställde ett skärmskydd i lördags som redan anlänt till en box. Han sa att den inte finns i lager och att han inte har en aning om när den kan komma in igen. Att den fortfarande går att beställas är ett fel på hemsidan sa han.

Kanske är ett sätt att få oss att avbeställa? Vänta med att skicka den tills vi tröttnar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Chattade just med deras support, eftersom jag beställde den i torsdags och den fortfarande behandlas, medan jag beställde ett skärmskydd i lördags som redan anlänt till en box. Han sa att den inte finns i lager och att han inte har en aning om när den kan komma in igen. Att den fortfarande går att beställas är ett fel på hemsidan sa han.

Kanske är ett sätt att få oss att avbeställa? Vänta med att skicka den tills vi tröttnar?

Ojdå, ja det låter ju som något sånt. Får hålla tummarna att de inte börjar avbryta ordrar..

Permalänk
Skrivet av rodang:

Ojdå, ja det låter ju som något sånt. Får hålla tummarna att de inte börjar avbryta ordrar..

Jag skickade tillbaka min i veckan, 5G modellen så de får nog in några i lager under denna vecka. Då kanske de kan skicka ut igen. Det låter som om flera har skickat tillbaka.

Nu beställde jag en S8 Ultra istället och tangentbordsfodralet. Fodralet sålde de för halva priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Det där är inte cashbacker? Du har hittat en tredje aktör
De har betydligt sämre rating på trustpilot dock

Skrivet av delta76:

I would rather stick with refunder (worked quite well for me) and cashbacker (new, slightly higher cashback on shops I usually buy from, good reviews). A few kronor extra is not worth it to go back and forth to check - not to mention the hassle if things go wrong

Jag har fått över 1000kr utbetalt från dem innan så inga problem för mig iaf. Fick till och med cashback från dem för när jag inte köpte nått en gång av misstag

Skrivet av rodang:

Ni som fått er platta, när beställde ni? Jag beställde i onsdags (23e) och fick bekräftelesmail direkt men när jag kollar på ordern nu så står den fortfarande inte som skickad.

Beställde också i onsdags. Kom fram med instabox i fredags.

Permalänk
Medlem

Estimerad leveranstid för min surfplatta är 15 december. Konstigt att det ska ta så lång tid. Känns som de översålt och behöver vänta in nya leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Estimerad leveranstid för min surfplatta är 15 december. Konstigt att det ska ta så lång tid. Känns som de översålt och behöver vänta in nya leveranser.

Jag beställde min i onsdags och står fortfarande som "behandlas". Vart ser du estimerad leveranstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Jag beställde min i onsdags och står fortfarande som "behandlas". Vart ser du estimerad leveranstid?

when you order, they have the estimated delivery time under the summary. now you can only see "behandlas"

Permalänk
Medlem

Försökt i tre dagar att lägga till en inbytestelefon (provat flera olika modeller), men får bara "FAILURE", IMEI-numret är inga problem att lägga in. Supporten säger bara att problemet kvarstår, fick dock en 20% kod som funkar av supporten, men det väger inte upp för inbytet tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blue Ace:

Försökt i tre dagar att lägga till en inbytestelefon (provat flera olika modeller), men får bara "FAILURE", IMEI-numret är inga problem att lägga in. Supporten säger bara att problemet kvarstår, fick dock en 20% kod som funkar av supporten, men det väger inte upp för inbytet tyvärr.

De flesta mobiler jag ville byta in fanns inte ens i listan
Trots att de var i princip identiska med de modeller som fanns i deras lista, det skiljde någon bokstav i slutet av serienumret.

Fick tillslut bli min gamla surfplatta. Lite synd då den fortfarande fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

De flesta mobiler jag ville byta in fanns inte ens i listan
Trots att de var i princip identiska med de modeller som fanns i deras lista, det skiljde någon bokstav i slutet av serienumret.

Fick tillslut bli min gamla surfplatta. Lite synd då den fortfarande fungerar perfekt.

Har provat med 3 olika mobiler, alla finns med i listan, provade min Samsung s20 den säger att det är rätt IMEI men sen när man klickar på "lägg till rabatt" så funkar det inte. Provade en ipad men får inte till det med IMEI-numret där provat serienummer men den vill inte godkänna den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blue Ace:

Har provat med 3 olika mobiler, alla finns med i listan, provade min Samsung s20 den säger att det är rätt IMEI men sen när man klickar på "lägg till rabatt" så funkar det inte. Provade en ipad men får inte till det med IMEI-numret där provat serienummer men den vill inte godkänna den.

För mig fungerade det att göra om ordern genom att tömma varukorgen och lägga till inbytestelefonen i den "första" delen av köpet. Alltså inte i själva utcheckningstillfället, utan på själva beställningssidan för surfplattan om du förstår.

Det måste vara något i själva utcheckningsprocessen som ställer till det.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

För mig fungerade det att göra om ordern genom att tömma varukorgen och lägga till inbytestelefonen i den "första" delen av köpet. Alltså inte i själva utcheckningstillfället, utan på själva beställningssidan för surfplattan om du förstår.

Det måste vara något i själva utcheckningsprocessen som ställer till det.

Kan du utveckla? Du klickar på konfigurera, väljer surfplatta och sedan på "köp nu"? Är det rätt så långt? Vad gör du sedan? Eller är inte ens den första biten jag skrev korrekt?

Edit: Ah fick det att fungera. King! Köpte en tidigare i veckan och då kunde jag gå den "andra" vägen, alltså till kassa och lösa in en telefon där. Nu fick jag bara "Failure" varenda gång. Hade inte ens sett "den andra vägen" som du beskrev ovan. Men där funkade det ju klockrent att lägga in mobilen och rabatten hoppade med direkt på utcheckningssidan. Tack för ditt inlägg! Det löste mitt problem!

Permalänk
Medlem

Till alla vars modeller inte finns i listan: Köp en sån här på MM eller Elgiganten så får ni iaf 1750kr rabatt.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_nokia-105-ds-black-1302...

Permalänk
Skrivet av leks:

Till alla vars modeller inte finns i listan: Köp en sån här på MM eller Elgiganten så får ni iaf 1750kr rabatt.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_nokia-105-ds-black-1302...

är det denna? Nokia 105 DS (2019)
står 0kr inbytes värde

Permalänk
Medlem

är det bara jag som har svårt att se användning för en platta, vad ska ni använda den till ? hemma har man dator borta får man inte ner en platta i byxan.

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

är det denna? Nokia 105 DS (2019)
står 0kr inbytes värde

Du får 2000kr extra på inbyte oberoende vilket värde inbytesenheten har, 2000-249=1751kr.

Annars kanske man har nån släkting som har nån gammal lur liggandes som man kan få köpa för kaffepeng. 🙂