Permalänk

G915 är väl såpass vanligt idagsläget att man tycker det skulle finnas lite efterfrågan för en liten 3:e partners alternativ till keycaps, t.ex. på drop.com som satsar mycket i keycaps nuförtiden. Väldigt vanligt att folk just klagar på att man måste vidröra vid tangenterna för att få det belyst och kunna se fonterna i mörkret så man tycker bara en sån sak hade sålt en hel del om nån hade fixat till det.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

G915 är väl såpass vanligt idagsläget att man tycker det skulle finnas lite efterfrågan för en liten 3:e partners alternativ till keycaps, t.ex. på drop.com som satsar mycket i keycaps nuförtiden. Väldigt vanligt att folk just klagar på att man måste vidröra vid tangenterna för att få det belyst och kunna se fonterna i mörkret så man tycker bara en sån sak hade sålt en hel del om nån hade fixat till det.

På mina gamla Ducky Shine tangetbord kan man ha LEDen på hela tiden utan att behöva vidröra keycapsen, i ett annat läge behövs det tryckas på keycapsen för dessa ska lysa upp ett tag. Beror på vilket läge du har ställt in.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Om man kör med sladden inkopplad hela tiden, kan man ställa in så att belysningen aldrig stängs av:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Galet slitage, påminner om Apples tangentbord på MacBook Air som mellan typ 2018-2020 uppvisade liknande kvalitetsproblem. På mina G915 och G915 TKL är det nog bara de påmålade tecknen som uppvisar någon form av slitage, dvs sekundärtecken och då framförallt €.

Håller dock med om att pinsen under tangenterna är en alldeles för klen design. Tack och lov ingen som gått sönder ännu men skulle inte våga plocka bort några tangenter för rengöring annat än när jag verkligen måste, typ några gånger när jag haft problem med att switchar börjat registrera dubbelt.

Knappen V tappade färg väldigt snabbt på mitt G915. Vi pratar bara efter någon månad.
När jag sedan sålde tangentbordet efter 2 år så var WASD ganska så utnötta.

Aldrig haft ett tangentbord som tappat färg så snabbt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Böt ut mitt G915 en gång redan, skrev till deras (Logitech) support och fråga om det fanns nya keycaps att få tag på. Då det endast är färgen som släppts. Fick då som svar att ta det till inköpsstället (Elgiganten) och byta ut det.

Fick nytt direkt av dom där, bara för att deras keycaps var slitna pga dålig ytbehandling... så onödigt tycker jag.
Nu ca 6månader senare så har D knappen tappat färg/ytan igen.

OT: Skulle vart snudd på 10/10 på G915 om inte för detta bekymmer. Andra problemet är att färgerna för RGB som faktiskt lyser inte stämmer med det man ställer in i G-Hub.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Jag har ett tangentbord du kan få plocka knappar av om du vill.

Du eller någon annan råkar inte ha ett "A" som ni kan bli av med?
Försökt via deras support och letat lite här o där men inte hittat till G915TKL

Permalänk

Hejsan!

Jag söker höger piltangent. Den pajade idag. Någon som har en över?

Permalänk

Försökt skumma igenom tråden. Trött efter jobb. Det finns alltså ingenstans att köpa nya caps , med svensk layout?

Permalänk
Skrivet av Gaghammer:

Försökt skumma igenom tråden. Trött efter jobb. Det finns alltså ingenstans att köpa nya caps , med svensk layout?

Exakt så är det... Det går inte köpa. Logitech meddelade mig detta "this keyboard has no spare parts at all not even a spare keycaps available for replacement nor sales, so it will be a whole unit replacement instead. Based on the information that you had provided, your product is still covered by the warranty from your original point of purchase. Your device is still eligible for a return to the retailer. Under our agreements with the retailer, they will honor this warranty claim."
Så, alltså - byta hela tangentbordet pga. en knapp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olleking123:

Har letat som tusan för ett annat keycap set till g915 tkl, allra helst hade jag velat ha ett set där bokstäverna är "ifyllda med färg" och inte genomskinliga för RGBn, detta för att jag vill köra det utan rgb för mer batteritid men har då lite svårt att se tangenter när det är mörkt.

Någon som vet om det finns något liknande detta på marknaden?

Om man kan nöja sig med Tactile och TKL så rekommenderar jag det vita, där alla tecken syns tydligt även utan belysning (och även bättre med belysning). Dessa verkar dessutom vara tåligare mot shine osv än de svarta och blir inte alls lika flottiga (iaf syns det inte). Varför Logitech inte kan göra resten i vitt också för blir en gåta...

Razer har ett liknande tangentbord som G915 annars som är rätt bra, minns inte vad det heter nu men har för mig det var något fånigt med Death etc som alla Razers produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Om man kan nöja sig med Tactile och TKL så rekommenderar jag det vita, där alla tecken syns tydligt även utan belysning (och även bättre med belysning). Dessa verkar dessutom vara tåligare mot shine osv än de svarta och blir inte alls lika flottiga (iaf syns det inte). Varför Logitech inte kan göra resten i vitt också för blir en gåta...

Razer har ett liknande tangentbord som G915 annars som är rätt bra, minns inte vad det heter nu men har för mig det var något fånigt med Death etc som alla Razers produkter.

deathstalker v3 tror jag det heter. Finns också Mx mechanical från logitech som verkar tusen gånger bättre. är inte "GAMING" som G915 men har cherry stems istället för G915 egna system

Permalänk
Medlem

Razer DeathStalker V2 Pro heter det. Ser bra ut, verkar ha goda egenskaper och lite mer rejält än G915 men har inte taktila keycaps och många klagar på "wooble".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Razer DeathStalker V2 Pro heter det. Ser bra ut, verkar ha goda egenskaper och lite mer rejält än G915 men har inte taktila keycaps och många klagar på "wooble".

Det är stabilare än G915 om jag inte minns fel men av olika anledningar så har det lega mestadels oanvänt, mer på grund av tidsbrist än att det skulle vara fel på själva tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

deathstalker v3 tror jag det heter. Finns också Mx mechanical från logitech som verkar tusen gånger bättre. är inte "GAMING" som G915 men har cherry stems istället för G915 egna system

Är det inte Kailh på MX Mechanical eller minns jag fel?

Permalänk
Medlem

Logitech med sin sunkiga kvalite igen. För ett så dyrt tangentbord borde de göra stabilare produkt. Är nöjd med G915 TKL som tangentbord men väldigt missnöjd med hur ett fästben knäcktes på enter när jag skulle rengöra det. Detta trots verktyg för att lyfta caps rakt upp. Att det inte ens går att beställa caps som reservdelar är också väldigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Är det inte Kailh på MX Mechanical eller minns jag fel?

Det är det nog, är inte i alla fall logitechs egna sunkiga koncept

Permalänk
Medlem

Upplever att det är lite lotteri över Logitechs QC.

Har ett 915 som jag har använt dagligen sedan release - inga konstigheter alls och är fortfarande i 'nära nyskick'.

Har ytterligare ett 915 men något år nyare och här märker man av att vissa bokstäver på tangenterna har börjat försvinna helt ...

Permalänk
Medlem

Efter mycket mailande fram och tillbaka med Logitech support så har jag nu fått ett slut gällande mina keycaps som färgen lossnat på

Började med att kolla med Logitech vad som gäller och de sa att det skulle ersättas på garantin där jag köpte tangentbordet. När jag kontaktade PSA auktion gällande detta och de svarade att de inte har garanti på sina prylar, kunde jag gå vidare med logitech som i början menade på att garantin gällde ändrade sig till att den inte gäller då tiden löpt ut (2år)
När jag sedan svarade på att jag bara behövde 1st Keycap så ändrade de sig igen och meddelade att mina keycap replacements kommer skickas inom 48h. Oklart om jag får alla keycaps eller bara den bokstav som jag felanmält men är nöjd med det oavsett

Permalänk
Skrivet av Deki90:

Efter mycket mailande fram och tillbaka med Logitech support så har jag nu fått ett slut gällande mina keycaps som färgen lossnat på

Började med att kolla med Logitech vad som gäller och de sa att det skulle ersättas på garantin där jag köpte tangentbordet. När jag kontaktade PSA auktion gällande detta och de svarade att de inte har garanti på sina prylar, kunde jag gå vidare med logitech som i början menade på att garantin gällde ändrade sig till att den inte gäller då tiden löpt ut (2år)
När jag sedan svarade på att jag bara behövde 1st Keycap så ändrade de sig igen och meddelade att mina keycap replacements kommer skickas inom 48h. Oklart om jag får alla keycaps eller bara den bokstav som jag felanmält men är nöjd med det oavsett

Första gången jag hört om Logitech skulle ha skickat keycaps som lösning på slitna/söndriga keycaps för detta tangentbord, kanske en strategiändring efter de insett hur dumt det är att skicka ett helt nytt tangentbord pga en key?? Meddela gärna när det kommer fram vad du riktigt fick. Vem vet, kanske det kommer ett helt nytt tangentbord på posten iallafall. 😂

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Första gången jag hört om Logitech skulle ha skickat keycaps som lösning på slitna/söndriga keycaps för detta tangentbord, kanske en strategiändring efter de insett hur dumt det är att skicka ett helt nytt tangentbord pga en key?? Meddela gärna när det kommer fram vad du riktigt fick. Vem vet, kanske det kommer ett helt nytt tangentbord på posten iallafall. 😂

Märkligt ärende,
Först att det gäller och sen att det gått ut

Jag hör av mig när jag får det som de skickar
Jag misstänker att det är påse med reserv keys

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Märkligt ärende,
Först att det gäller och sen att det gått ut

Jag hör av mig när jag får det som de skickar
Jag misstänker att det är påse med reserv keys

Tycker det är Logitechs egna fel när de valt egna caps med två sköra plastpinnar som fäste. Sen vill de inte ta ansvar för designproblemet. Tänk om de kunde lägga lite mer på kvalite från start, så hade både de och vi sluppit tänka på detta.

Satt och kolla på Razer Deathstalker V2 efter att någon annan tipsat om det i tråden. Tyvärr lika dyrt, men brytarfästena ser i alla fall stabila ut. Blir kanske ett sånt när mitt G915 TKL rasar ihop.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen ett Roccat Vulcan 121 AIMO som de hade som "gamingdeal" på Elgiganten för 399:-

Var kanske inte en fullgod ersättare, men iaf mekaniska lågprofiltangenter och RGB. Klart nöjd med den iaf. Kostar 999:- nu, men håll utkik, för om den reats ut för 400:- en gång, så kan det ju ske igen.

Glömde lägga till att det var den "linjära" modellen som reades ut. Samt att den inte är trådlös såklart.

Glömde att den inte är trådlös
Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Det är nog lugnt om man har den på ett databord men jag har den i TV soffan. Ställer man ner den från soffan på högkant och den välter kan man ge sig 17 på att 1 eller 2 knappar ryker.

Se ovan. Har haft många tangentbord genom åren och aldrig varit med om så ömtåliga keycaps. Det är de små vita plastpiggarna på baksidan som bryts av för minsta lilla.

Laddningen är ok förutom att det alltid dör just när jag verkligen inte orkar gå upp o sätta i laddkabeln Men det jag stör mig på är att man inte ser ett skit när det är släkt så man måste alltid trycka på ngn knapp för att det ska lysa upp.. Absolut ingen biggie men hade gärna haft lite färg också på knapparna.

Förstår inte hur det gått så pass paj heller. Jag använder både G915 och G915 TKL och ja jag har använt det i soffan i ett års tid och det har fått sin stryk av både hund som trampat på den och att det har rykt i golvet ordentligtt minst 5 gånger. Absolut ingenting har gått sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Förstår inte hur det gått så pass paj heller. Jag använder både G915 och G915 TKL och ja jag har använt det i soffan i ett års tid och det har fått sin stryk av både hund som trampat på den och att det har rykt i golvet ordentligtt minst 5 gånger. Absolut ingenting har gått sönder.

Det är inte vanligt när man bara använder tangentbordet normalt. Men det finns några som haft benen gå sönder utan att ha gjort något speciellt. Det är sannolikt något problem vid tillverkningen av capsen i de fallen.

För mig och de flesta andra som haft problemet gick det sönder när jag skulle rengöra mitt G915 noga och ta bort caps (något jag gör väldigt sällan). Det hände även Hardware Canucks när de gjorde en recension av G915 och plockade av caps för det är en recension.

https://youtu.be/F0LNbWM-Hno?t=358

Permalänk
Medlem

Gick fort, fick ett paket med samtliga tangenter 😁

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat andra keycaps man kan köpa till detta skit tangentbord?

Är så otroligt trött på det.. jag jobbar hemma och jag tror att jag måste tvätta händerna kanske 10 gånger per dag och torka med en fuktig handduk varannan dag. Gör jag inte det så ser det ut som att jag har tappat 10 plusmenyer med nyfriterade pommes på tangentbordet. Jag kan på riktigt tvätta händerna, endast sitta vid datorn två timmar och inte röra något annat och ändå på något jävla sätt så blir tangenterna helt oljiga, hur är det möjligt?
Mina händer är så torra pga att jag behöver tvätta händerna flera gånger per dag utan att jag ens jag rört något annat än tangentbordet.
Kan inte förstå att jag har betalt 2400 kr för denna skiten.

Har fått hela _3_ st nya tangentbord från Logitech som ersättning i garantin och samliga har varit skit.
Den första så gick benet helt sönder så man kunde inte få till någon lutning.
Den andra så hade G-tangenten buggar ur helt och ibland så fungerade den inte alls och ibland så spammades knappen helt av sig själv. Det var sådär kul att spela cs med det när alla mina vapen kastades hela jävla tiden.
Den tredje så nöttes färgen av vissa tangenter bort efter bara en månads användning.

Om ingen här kommer med bra nyheter om nya keycaps någonstans så kommer jag behöva köpa något annat.
Deras nya Pro X TKL Lightspeed ska vara i mycket bättre kvalitet, speciellt keycapsen. Men det är ju fortfarande Logitech så man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

Keycaps

Hej är det någon här som har S tangent dom vill sälja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Inte en krona, bara kul att det kommer till användning. Ska kolla imorgon så att inte tanten kastat brädan bara 👍

Gammalt inägg men du råkar inte ha kvar tangentbordet?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Förstår inte hur det gått så pass paj heller. Jag använder både G915 och G915 TKL och ja jag har använt det i soffan i ett års tid och det har fått sin stryk av både hund som trampat på den och att det har rykt i golvet ordentligtt minst 5 gånger. Absolut ingenting har gått sönder.

Jag har ställt ner det på högkant med baksidan lutad mot soffan och tangenterna utåt. Sedan har jag råkat komma när tangentbordet så det tippat och landat på golvet med tangenterna nedåt. Då ryker 1-2 tangenter. Har även 2 tangenter där en flis lossnat på sidan av själva tangenten. Riktig skit kvalitet. Men eftersom vissa inte verkar ha problem och andras tangentbord går sönder bara man tittar på dem så kan det ju vara en batch tangenter med något produktionsfel typ att plastpiggarna på baksidan skall vara i lite seg plast men har blivit förväxlad till stel o spröd plast.. Jag vet inte men det är inte normalt att knapparna är så ömtåliga.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Ramlade in här när jag Googlade runt efter keycaps till G915.

Har en 3D printer hemma och har börjat ta fram caps med lite struktur på,
bara för jag avskyr att WASD + skift-tangenterna är så glatta.
Ingen modell jag är helt 100 nöjd med ännu dock. Har heller inga caps med tecken på, än.
Men om någon är intresserad av detta, så kan jag printa ut ett gäng extra och skicka.
Alternativt intresserar sig av STL-filen så kan jag dela med mig av den.
Skicka isåfall ett PM

Någon som handlat caps från annat håll?