Corsair ICUE Link – lättmonterad RGB-belysning med svårsmält prislapp

Permalänk
Medlem

5700:- för en 360 aio + 3 fläktar är ju skrattretande.

Permalänk
Medlem

Jag vill se fläktbladen samt ramen med integrerade bildskärmar

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Corsair Commander med lite fläktar till grabben (deras äldre system alltså), min smärtgräns rent ekonomiskt för denna typ av lull-lull ligger där. En LL140 ligger på 379:- på Amazon, behöver egentligen två för att göra det perfekt, men det tar i att köpa redan där.

Däremot hade jag inga problem att få iCue programvaran att känna igen ett Asus Strix 3070 coh integrera med ljuset. Det har heller inte varit några problem med krasher eller liknande, så det kanske inte riktigt fungerar med detta nya än då. Har väl iofs använt det sparsamt.

Permalänk
Avstängd

Fasen vad dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimster:

Nu är det ju inte bara RGB som är poängen med denna nya standard, det är ju enkelheten att bygga samt kommunicera med dina komponenter via 1 kabel.
Fläktarna är av glasfibermaterial samt har temperatursensorer och MCU krets för att kunna styra fläktkurvor etc på varje individuell enhet och allt via en enda kabel. Därav prislappen vs en vanlig fläkt.

En kabel låter jättebra.
Ville bara poängtera att inte alla komponenter måste lysa, enligt mig då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

En kabel låter jättebra.
Ville bara poängtera att inte alla komponenter måste lysa, enligt mig då.

@Lonian

Undra om det går att få med display på kontakten så man ser gradantalet där, borde vara något för Nvidia 😉