Därför håller Nvidia tyst om RTX 4060 Ti 16GB

Permalänk
Medlem

Lite intressanta tankar kring 4060ti:

https://youtu.be/zqRkfuEY2fE?si=qva1IgDvMZJr2oqI

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

Ja tydligen kom 8gb varianter drygt ett år efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Ingen seriös content creator köper väl 4060ti?

Beror väl på vad content du skapar och hur ditt arbetslöde ser ut samt vilken ekonomi du har

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MegaMuztek:

Beror väl på vad content du skapar och hur ditt arbetslöde ser ut samt vilken ekonomi du har

Är du inte ett eget företag som driver in 10 miljoner om året så är du inte en seriös content creator enligt vissa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är du inte ett eget företag som driver in 10 miljoner om året så är du inte en seriös content creator enligt vissa

Du skriver fortfarande inte vilken typ av content du menar, för tråden handlar ju om hårdvara inte vad du drar in

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MegaMuztek:

Du skriver fortfarande inte vilken typ av content du menar, för tråden handlar ju om hårdvara inte vad du drar in

Du kanske ska följa konversationen istället för att lägga dig i mitt i ingenstans utan någon kontext. Jag är inte Maaxan men du får låtsas att jag är det.

#20120068

Gällande Content Creators så finns det allt möjligt. Men Sweclockers medlemmar är insnöade och helt verklighetsfrånvarande ibland. Förövrigt brukar Universtet och annat köpa in Grafikkort i Bulk, framförallt i USA. Där de när 3060 12GB kom ut köpte in just dem i dussin-tusentals exemplar. För det är BETYDLIGT billigare än att köpa in en massa 4090. Detsamma kommer de nog göra med 4060 ti 16GB. För AMD är verkligen inte ens en tanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Du kanske ska följa konversationen istället för att lägga dig i mitt i ingenstans utan någon kontext. Jag är inte Maaxan men du får låtsas att jag är det.

#20120068

Gällande Content Creators så finns det allt möjligt. Men Sweclockers medlemmar är insnöade och helt verklighetsfrånvarande ibland. Förövrigt brukar Universtet och annat köpa in Grafikkort i Bulk, framförallt i USA. Där de när 3060 12GB kom ut köpte in just dem i dussin-tusentals exemplar. För det är BETYDLIGT billigare än att köpa in en massa 4090. Detsamma kommer de nog göra med 4060 ti 16GB. För AMD är verkligen inte ens en tanke.

Det är liksom det jag menade från början, själv tycker jag kortet verkar helt ok till det jag skulle behöva ett kort, mycket vram och låg strömförbrukning, något högt pris, men jämfört med kort jag planerar så är det nästan gratis.

Permalänk
Avstängd

Av inet att dömma så verkar en modell sälja rätt ok: MSI Gaming X, den är nedsatt med någon hundring nu.