Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja, bankid var ju nådastöten kändes det som fick mig att byta.
Nej, fanns så mycket positivt med systemet.

Ja asså bara enkelheten, va nog fasen det ända bra Microsoft lyckades med när dom skapade metro ui.

Sitter än idag ibland och funderar på en lösning så man kan gå tillbaka, körde till å med en luncher som gjorde att android såg ut och fungerade precis som Windows phone. Men saknades ändå en hel del så gav upp den delen också tillslut.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Samsung Z Flip 3.
Telefonen som sprack.

Permalänk
Medlem

Ny Xbox serie X ej startad, ångar mig. Rycktes med brist karusellen.
Har legat nästa ett år i en öppnad kartong.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Samsung Z Flip 3.
Telefonen som sprack.

Hur gjorde du för att det skulle hända?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja asså bara enkelheten, va nog fasen det ända bra Microsoft lyckades med när dom skapade metro ui.

Sitter än idag ibland och funderar på en lösning så man kan gå tillbaka, körde till å med en luncher som gjorde att android såg ut och fungerade precis som Windows phone. Men saknades ändå en hel del så gav upp den delen också tillslut.

Hmmm, verkligen.
Vet att sist jag körde en Android (HTC U11+ may you burn in hell where you'd belong from the first second I unpacked it) så testade jag en Windows Phone app. Betalade tom en liten summa, max 40:- för att få till det och kännas som förr i tiden med menyer och allt. Till stor del lyckades det, kan inte komma på vad appen heter nu på rak arm. Men helt likt originalet vart ändå inte, var en del småsaker som inte stämde.
Men det närmsta man kommer idag, om man inte känner för att öppna upp en gammal Lumia och eventuellt byta batteri och köra utan bekvämligheter som Bankid.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hmmm, verkligen.
Vet att sist jag körde en Android (HTC U11+ may you burn in hell where you'd belong from the first second I unpacked it) så testade jag en Windows Phone app. Betalade tom en liten summa, max 40:- för att få till det och kännas som förr i tiden med menyer och allt. Till stor del lyckades det, kan inte komma på vad appen heter nu på rak arm. Men helt likt originalet vart ändå inte, var en del småsaker som inte stämde.
Men det närmsta man kommer idag, om man inte känner för att öppna upp en gammal Lumia och eventuellt byta batteri och köra utan bekvämligheter som Bankid.

Finns flera, square home, luncher 10 bland andra. Sitter själv nu bara för att och funderar på att testa. Dock tveksam till att det kommer fungera bra tsm med min fold =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Känner inte att jag har så många pinsamma köp, eller så har minnet blivit sämre. I stort sett vet jag vad jag köper. Tänker det är mest saker som spel som har varit dåliga köp, senast New World.

Men är så få riktigt bra spel, så blir svårt att hitta nåt man gillar då.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av medbor:

Köpte också en sån där Win8 Atom platta som halva Sweclockers köpte för ca 10 år sedan, tror inte den blivit använd mer än något tiotal timmar

Jag stirrade på den i evigheter men köpte till slut en Lenovo Mixx 2, den var betydligt dyrare än den där billiga plattan men funkade också i flera år. (Den första hade något fel i effektbegränsningen så plastskalet smälte).
https://www.notebookcheck.com/Test-Lenovo-Miix-2-10-Convertib...

Skulle tro att det finns flera produkter som jag köpt som är pinsamma i det att jag köpt och inte använt och sen slängt. Men vet inte om jag har gjort något sånt där pinsamt-obekvämt-pinsamt köp likt alla dumma komedifilmer.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Jadu. Skulle köra sli med ett https://www.inet.se/produkt/5409445/evga-geforce-gtx-460-1-gb....
Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA med detta fick det inte att fungera. Slutade med att jag sålde den ena grafikkortet. Tror nog att de är sämsta köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Finns flera, square home, luncher 10 bland andra. Sitter själv nu bara för att och funderar på att testa. Dock tveksam till att det kommer fungera bra tsm med min fold =/

Tror det var launcher 10 jag testade. Uppfyllde en del av kraven, men inte alla tyvärr.
En gratis testperiod skadar ju inte? Dock ska man väl inte ha för höga förhoppningar då många av dagens appar knappt utnyttjar många foldables format.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Hur gjorde du för att det skulle hända?

Öppnade och stängde den.
11 månaders användande så sprack skärmen.
Vanligt fel.

Permalänk
Medlem

SimCity, som enbart var ett haveri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trådskaparen:

Mest pinsamma inköp?

Första gången man skulle köpa kondomer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

Förmodligen när jag för länge sen köpte en full-HD videokamera på avbetalning på Mediamarkt för 8000. Jag kollade mycket på Youtube på den tiden och tänkte göra en egen kanal. Blev aldrig så eftersom jag kände mig väldigt obekväm framför kameran.
Så den låg kvar i en låda i väntan på att jag skulle få modet att börja min kanal så pass länge att den var så omodern att jag inte ens lyckades sälja den för 500 kr på Tradera.

Eller så kanske det är det katana svärd jag köpte från Kina genom Tradera när jag kom hem full en gång i min ungdom. Kom inte ihåg att jag gjort det på morgonen men när jag kollade mina mail hade jag tydligen vunnit budgivningen. Kostade bara 1000 men jag har fortfarande efter 15 år inte haft någon större nytta av det. Men snyggt är det.

Det är inte försent än. När apokalypsen kommer är det bra att ha ett schysst svärd. Och filmar du dina apokalyps-svärdningar i full-HD med din fina kamera så har du ju material för en egen kanal sen när samhället börjar återhämta sig igen.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en crosstrainer för 12k förra sommaren. Jag har använt den exakt EN gång sen dess. Väl investerade pengar Men jag har lovat mig själv att jag ska börja använda den snart...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag köpte en crosstrainer för 12k förra sommaren. Jag har använt den exakt EN gång sen dess. Väl investerade pengar Men jag har lovat mig själv att jag ska börja använda den snart...

Haha.. Har också en... Använt den som klädhängare i 10 år typ. HAHA
Har sagt att jag snart ska köra i gång lika länge.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Haha.. Har också en... Använt den som klädhängare i 10 år typ. HAHA
Har sagt att jag snart ska köra i gång lika länge.

Gymkort som slutar användas 3:e januari tar åtminstone inte en massa plats.

Permalänk
Medlem

Flertalet onödiga, halvbakade spel till gamla 360 konsollen när den var senaste, till hiskeliga överpriser. Totalt slöseri med pengar!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Solana @ 250USD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Gekko:

Första gången man skulle köpa kondomer.

jag kände mig aldrig pinsam då, tänkte alltid att den i kassan tänkte "Jasså, du ska ligga" blev ju lite stolt som ung

Dock skämdes jag när jag behövde köpa dagenefter-piller. Egentligen borde väl samma tanke som ovan fast "Jasså, du har fått ligga" men att man varit dålig med skydd

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nioreh83:

<Uppladdad bildlänk>

OUYA! 😄

Finns ju lite Kickstarter-köp jag gjort som vart meh, t ex Superbook som var laptopformad mobiltelefondocka som fungerade sådär. Däremot funkade den som extraskärm till laptopen vilket var lite coolt. Alldeles för dyr och @themadpanda fick inte sin, fast han betalat extra för att få en uppgraderad variant. (Jag fick samma upplösning trots det).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

<Uppladdad bildlänk>

Du vann tråden.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

<Uppladdad bildlänk>

Tävlingen avslutad, ord överflödiga

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Man har väl gjort en del missar i inköp under åren. Men när det gäller teknik är det mitt inköp av en Samsung Omnia som fortfarande
skaver lite.

Permalänk
Medlem

En android surfplatta för många år sedan, usch. Det var ren dynga, tacka vet jag iOS/iPadOS.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk

Så många gånger jag köper en pryl som inte riktigt passar, man köper en annan pryl för att få det att passa, det fungerar ändå inte och man köper mer. Tillslut kanske man får ihop något fungerande, den ser inte alls ut som man från första början tänkte och man har lagt ut 3 gånger så mycket pengar och man har använt en tredjedel av alla saker.

Detta brukar vara småprylar med en budget på 2000kr som landade på 6000kr. Senast var det låsanordningar till garage förråd.

Permalänk
Medlem

Vattenkylning för 4000:- (and counting). Datorn är varken snyggare, effektivare eller tystare!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Köpte 3st Lamina LTT8W4G med inbyggda handscanners till företaget då vi vart rekommenderade dessa av vår systemleverantör.
Bara sådär 17tusen kronor som ligger i en låda och skräpar då personalen klagar på hur tunga och osmidiga dom är att hantera.

Permalänk
Medlem

Hade en gammal OEM-datamaskin och tänkte uppgradera Pentium D till någon Core 2 som hade samma sockel. Köpte förvisso för bara 250kr på Ebay. Prollen kom, fick plats i sockeln..... men chipsetet hade inte stöd, eller nått. Så det blev inget.

Sen köpte jag nya minnen. Hade 4gig ddr3 1333, och köpte 2x4 1600 mhz att ersätta dem med. Men av någon anledning så stödjes inte dessa i rätt hastighet. Fick bara dem att rulla i 800mhz :(. Det var väl huvudsakligen kapaciteten jag behövde, men kändes som en riktig käftsmäll ändå.

Sen köpte jag ny dator, och så blev det 1060 3gb för att jag inte visste bättre och tyckte grafikkort var dyrt (skulle ju givetvis ha köpt 6gb)... Ja det var ju en jävla namn-scam.

Nu jag bättre påläst, men i helvete vilken pina datoruppgraderingar osv har varit. Aldrig mer OEM. Den första OEM jag hade, hade dessutom CPU-sockeln framför x16 slotten, så man kunde inte ha långa grafikkort alls. Gjord för de korta, små korten som fanns då.