Logitech rymmer datorplatsen i en låda

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

K400 slängde jag iväg till Myrorna under mina studentdagar där pengarna var knapra. Precis så illa var det, 299:- för ett tangentbord, trackpad PLUS Logitech Unifying... Låter det för bra så är det för bra för att vara sant.

Köpte därefter ett Logitech K830, ur samma urarmade studentkassa. Visst, kostade närmare 1000:-, men jag skriver på precis samma tangentbord just nu, i detta inlägg.

Tl;dr, går inte att jämföra plastgafflar med metallgafflar

Jag håller med om att det inte är samma kvalité. Det är definitivt inte lika skönt att skriva på som ett mer kvalitativt tangentbord. Med det sagt så har mitt tangentbord fungerat i över 10år. Varav de senaste 9åren har det använts dagligen av min partner. (vi är särbos) Med detta sagt vet jag inte riktigt vad som motiverar en prisökning på 2000kr? 1000kr hade jag gått med på, så att prislappen för en Casa hamnar på 1500kr, men 2500kr? Jag tycker att det är att ta i.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Jag gillar bokformatet. Och att alla lösa delarna får sin plats i den boken. Mitt nuvarande sommarjobb kör jag halvdagar hemma ibland, och då behöver man sällan en dedikerad kontorsyta. Ska jag packa ner min trådlösa mus i datorväskan känns det sällan bra. Visst är det lite större/tyngre med en sån här bok grej, men den är istället helt fyrkantig och lättpackad/staplad. Och tror inte jag skulle orka släpa ett laptopstativ utan då skulle jag bara lämna det hemma om jag ska iväg nånstans.
Det jag ogillar är tangentbordets design. Ser liksom ut som dåliga tangenter även om dom kan vara bra. Men kanske värt för att ha dom 3 sakerna i samma bokformat som lätt kan ställas i bokhyllan när det inte används

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

K400 slängde jag iväg till Myrorna under mina studentdagar där pengarna var knapra. Precis så illa var det, 299:- för ett tangentbord, trackpad PLUS Logitech Unifying...

Själv fyndade jag ett K400 i elektronikåtervinningen. Det enda användbara var just Unifying-USB:n.

Kör annars enbart med MX Anywhere möss och MX Keys här från Logitech.

Logitech Unifying är bra som backup när ens dator saknar Bluetooth.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Apple Magic Keyboard + Magic Trackpad har ungefär samma prislapp.

Ett vanligt laptopställ går lätt på 500:-

Logitech K400 Plus (tangentbord) för 599 kr & Targus Simple Ergo Stand (ställ) för 349 kr, för en total prislapp av 948 kr.
Går att få ner priset rätt rejält med nästan lika bra alternativ, bara som exempel då. Förstår att det inte är samma grej i slutändan.

Omformulerade lite.
Visa signatur

NetSurfer