Ligger någonstans mellan ett "Nej" och "Jag hade det, men det har försvunnit".
Har mestadels sett dem som underhållning, men ändå sett optimistiskt på deras initiativ att vara mer kritiska och seriösa/omgående vad gäller tester och recensioner. De har ju ändå visat sig vilja försöka och det såg initialt någorlunda lovande ut, i alla fall på pappret när de visade upp och förklarade sina testriggar och investeringar de gjort för att möjliggöra bättre tester.
Bevisligen så hjälper det ju inte bara att investera i bättre utrustning (och förhoppningsvis kunnig personal som kan hantera den) då övriga faktorer ändå dragit ner kvalitet och trovärdighet oavsett, vilket denna senaste skandal har visat ganska tydligt.
Är väl ändå lite hoppfull att de kanske kan lära sig av sina misstag och göra något bra utav det i framtiden, men med allt det som framkommit så vidhåller jag min skepsis och bristande förtroende tills vidare. Om de vill ha folks förtroende så kommer de behöva kämpa väldigt hårt för att göra sig förtjänta av det.
...och det är innan hela grejen kring arbetsplatskultur och allt det där, vilket jag verkligen hoppas de ser över ordentligt. Mitt förtroende för flera av de mer seniora anställda har absolut skiftat åt ganska olika håll. Exempelvis Nick Light med hur han "skämtsamt" inte bara pluggar deras merchbutik, men även halvannonserar en kommande produkt mitt i deras ursäktsvideo—något som jag anser var helt tonlöst och extremt felplacerat. Det framkom ju även flera rykten och anklagelser gentemot några av cheferna/teamledarna som fått mig att tänka till lite, men man få ju vara lite extra källkritisk här så jag reserverar mina åsikter och hoppas att, om det finns någon sanning i dessa rykten och anklagelser, personerna i fråga kan åtminstone för sin egen skull ta åt sig av det och bättra sig.