Mediamarkt.se är nu Power.se

Permalänk
Melding Plague

Mediamarkt.se är nu Power.se

Medan fysiska Mediamarkt-butikerna sakta men säkert konverteras till Power har nu tyska återförsäljarens webbplats officiellt ändrats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur uttalar man Power på tyska?
-Poffer punkt zå?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Hur uttalar man Power på tyska?
-Poffer punkt zå?

ze power ? xd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Hur uttalar man Power på tyska?
-Poffer punkt zå?

Borde bli motsvarande att säga "PAvva" på svenska.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Hur uttalar man Power på tyska?
-Poffer punkt zå?

Permalänk
Medlem

Man blir ju taggad när man ser priser som:

6700 XT 9899kr
3060 Ti 10999kr
3080 Ti 24999kr

https://www.power.se/c/4307/datorer/komponenter/grafikkort-gp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Man blir ju taggad när man ser priser som:

6700 XT 9899kr
3060 Ti 10999kr
3080 Ti 24999kr

https://www.power.se/c/4307/datorer/komponenter/grafikkort-gp...

Vissa butiker ändrsr inte förra generationens priser på länge. Sen kan de ju ha det så för atr sedan köra en stor rea efter 31 dagar pga lagen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Borde bli motsvarande att säga "PAvva" på svenska.

Beror lite på dialekt, men "Påvvärr" skulle nog jag uttala det.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Gustenrocks:

Man blir ju taggad när man ser priser som:

6700 XT 9899kr
3060 Ti 10999kr
3080 Ti 24999kr

https://www.power.se/c/4307/datorer/komponenter/grafikkort-gp...

Ett så kallat KRAFTIGT pålägg! Smakar det så kostar det, brukar man ju säga. Men jävlar i min låda vad de där priserna behöver justeras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gustenrocks:

Man blir ju taggad när man ser priser som:

6700 XT 9899kr
3060 Ti 10999kr
3080 Ti 24999kr

https://www.power.se/c/4307/datorer/komponenter/grafikkort-gp...

Blocketpriser det där.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

någon som lyckats logga in och se om deras gamla ordrar fanns i listan?
vet inte hur bra dom gjort kontoflytten. info stämmer men inga ordrar alls.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att dom lyckas, besviken på mediamarkts utbud och speciellt deras extremt okunniga personal. Har flertalet gånger jag gått runt och kollat runt i butiken här i Västerås och räddat någon stackare från att köpt en dator som inte alls stämde överens med det dom önskade.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

någon som lyuckat logga in och se om deras gamla ordrar fanns i listan?
vet inte hur bra dom gjort kontoflytten. info stämmer men inga ordrar alls.

jag kan i alla fall inte se mina inköp från Mediamarkt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Hur uttalar man Power på tyska?
-Poffer punkt zå?

Paaueer. Stumt r, röst som Werner Herzog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Man blir ju taggad när man ser priser som:

6700 XT 9899kr
3060 Ti 10999kr
3080 Ti 24999kr

https://www.power.se/c/4307/datorer/komponenter/grafikkort-gp...

Och folk gnäller på nuvarande generations priser. Dom där påslagen skämtar man inte bort. Hoppas som går i konkurs snarast och ersätts av microcenter

Permalänk
Musikälskare

Same same but different

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Hoppas innerligt att dom lyckas, besviken på mediamarkts utbud och speciellt deras extremt okunniga personal. Har flertalet gånger jag gått runt och kollat runt i butiken här i Västerås och räddat någon stackare från att köpt en dator som inte alls stämde överens med det dom önskade.

Det är ju tyvärr samma på Elgiganten och NetOnet, noll koll, de vet inte ens vad de säljer för något många gånger.

Permalänk
Medlem

Tog faktiskt kontakt med dem ang priserna på grafikkort och bad dem se över om det inte blivit något tokigt här. (och möjligen på fler kategorier?) - trist om de ska tas som oseriösa från dag 1.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa med den videon är att jag får upp Manowar som förslag efteråt:)

Permalänk

Jag gillar verkligen inte namnet "Power", känns lite fånigt.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klatten:

Det absolut bästa med den videon är att jag får upp Manowar som förslag efteråt:)

Och det bästa med Manowar måste vara Michael Angelo Batios outfit hade på sig under turnén han skulle göra med dem?! XD

Rinner det inte till på fruntimren av den här bilden, ja då vet jag inte...?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Efter att haft med MediaMarkt att göra under tre månaders tid och blandat in ARN för en enkel "retur inom 14-dagar" är Power välkomnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Beror lite på dialekt, men "Påvvärr" skulle nog jag uttala det.

Självklart ska det uttalas Påvvärr, det är ju en norsk kedja och inte ens tysk som folk här verkar tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaco:

Efter att haft med MediaMarkt att göra under tre månaders tid och blandat in ARN för en enkel "retur inom 14-dagar" är Power välkomnat.

De vidrig kultur som trycks på säljare som jobbar där. Vi skulle lova enkel och krångelfri öppet köp men samtidigt skulle man gå 3 säljare till kunden och pressa om att den ska behålla varan alternativt hitta fel. En del gnäll fick servicedisken som bara släppte igenom öppet köp, trots att det inte kom in skadade produkter. Med all respekt till mediamarkt som visade vägen för svenska butiker med att dema riktiga produkter och ibland anlita kunnig personal på t.ex foto, men efterköpsupplevelsen var man inte stolt över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Tog faktiskt kontakt med dem ang priserna på grafikkort och bad dem se över om det inte blivit något tokigt här. (och möjligen på fler kategorier?) - trist om de ska tas som oseriösa från dag 1.

Har köpt från power senaste åren en del. Har returnerat helt smärtfritt, skickar inte onödig reklam hela tiden, samt haft utbud och priser som varit on par eller bättre än andra butiker.

Vissa saker, som tex 3080ti är obviously en sådan produkt som bara inte blivit uppdaterad, det behöver inte betyda oseriösa.

Köpte senast ett headset av power för ngn dag sedan. Dom var billigast i pris, och dessutom får jag cashback på alla köp. Kvittot är enkelt att finna på hemsidan utan massa lulllull dessutom.

Utbudet fysiskt var sådär i deras butik i mall of Scandinavia, men det lär nog fyllas på med tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Det är ju tyvärr samma på Elgiganten och NetOnet, noll koll, de vet inte ens vad de säljer för något många gånger.

Återstår att se, dom skulle ha mer fokus på komponenter så man kan alltid hoppas (även om det inte direkt är troligt)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Sötast

Ingen förväntar sig nån skillnad eller?

Permalänk
Medlem

Trist att de inte slog på en större trumma och körde lite feta erbjudanden och något litet event kring det. Nu är det mest dryga reklamutskick om att de bytt namn och att man inte bör förvänta sig någon skillnad.

Big woop 🙄

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

De borde ju kört tok-rea. För att nå ut till folk.

Hittar f.ö inte vilken "garanti" de ger som standard; jag vet att de såklart har 3 års reklamationsrätt, men Mediamarkt hade 2 års garanti vilket åtminstone inte ska vara sämre. Har Power 2 års garanti?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7