Användare får betalt för sina Reddit-inlägg

Permalänk
Melding Plague

Användare får betalt för sina Reddit-inlägg

Karma blir till pengar när Reddits nya program lanseras i USA, så länge inläggen är städade.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Inläggskvaliteten kommer absolut skjuta i höjden och bottfarmerna inte alls visa intresse för detta (:

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

tänkte just skriva det fan men är 1 minut för sen, gg

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av twit:

Inläggskvaliteten kommer absolut skjuta i höjden och bottfarmerna inte alls visa intresse för detta (:

Jag kan inte hjälpa att ana ett uns ironi 😂

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Frågan jag ställer mig är vi som spammar Reddit med en massa skitinlägg, kan vi få en fet faktura för den skada som vi orsakar siten?

Annars bra ide, detta kommer nog spridas till fler saker. Jag tänker framförallt de tekniska ställen på forum som kräver lite arbete. Som någon har problem med sin kod. Ja, väldigt många kan säkert lösa problemet, inte lika många orkar lägga ner lång tid på det. Men med betalning så kanske det ändras?

Permalänk
Medlem

Jag ser inte hur detta kommer ge kvalité. Poster som bekräftar av populära åsikter kommer väl få mest guld?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jävla pengafixerade amerikaner som ska förstöra allt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ja, väldigt många kan säkert lösa problemet, inte lika många orkar lägga ner lång tid på det. Men med betalning så kanske det ändras?

Finns redan siter dedikerade till småjobb.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Musikälskare

Ja det här kommer inte alls att utnyttjas på fel sätt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Vill man tjäna pengar finns det sjukt effektiva paneler man kan jobba åt.

Jag är medlem på 4st, kammar hem runt 500:- månaden.. man svara på enkäter osv.. ibland får man större uppdrag och kan få en 5-hunsing på ett enda uppdrag.

Många bäckar små''

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av SvenskEnkrona:

Vill man tjäna pengar finns det sjukt effektiva paneler man kan jobba åt.

Jag är medlem på 4st, kammar hem runt 500:- månaden.. man svara på enkäter osv.. ibland får man större uppdrag och kan få en 5-hunsing på ett enda uppdrag.

Många bäckar små''

Jag värdesätter min tid mer än så

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Gäller detta karman man tjänar från dess att systemet sätter igång, eller räknas den totala karman man samlat på sig från start? Jag har typ 22000 karma, men inget guld. Tror jag. Eller hur ser man det?

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Medlem

Det är bra. Förhoppningsvis förstör det reddit helt.

Permalänk
Medlem

öppen astroturfing?

Permalänk
Medlem

Antar att det var därför se skrotade alla awards nyligen, så nya guldet skulle få mer exponering

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Vill man tjäna pengar finns det sjukt effektiva paneler man kan jobba åt.

Jag är medlem på 4st, kammar hem runt 500:- månaden.. man svara på enkäter osv.. ibland får man större uppdrag och kan få en 5-hunsing på ett enda uppdrag.

Många bäckar små''

Paneler? Berätta mer, jag behöver pengar till en OLED skärm och ett RTX 4090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPlow:

Gäller detta karman man tjänar från dess att systemet sätter igång, eller räknas den totala karman man samlat på sig från start? Jag har typ 22000 karma, men inget guld. Tror jag. Eller hur ser man det?

Gäller bara för bosatta på andra sidan atlanten
Sedan är det x antal andra olika villkor kontot måste uppfylla för att kvalificera sig för detta.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Ny skribent? Välkommen @fnurp!

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem

Kanske man inom kort kan skicka en faktura till Sweclockers för inläggen man skrivit här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av z2k:

Ny skribent? Välkommen @fnurp!

Ja, verkligen vrålny, inte ens ett inlägg och kontot bara 5 dagar! Kul med nya ansikten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Paneler? Berätta mer, jag behöver pengar till en OLED skärm och ett RTX 4090.

Då får du nog tänka i större banor...

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Vid det här laget har väl super mods bannat alla konservativa personer från plattformen. Bara det mest degenererade personerna hänger kvar där.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja, verkligen vrålny, inte ens ett inlägg och kontot bara 5 dagar! Kul med nya ansikten

Ja, är kanske Sveriges främsta lurker, då blir man ganska anonym Hej i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnurp:

Ja, är kanske Sveriges främsta lurker, då blir man ganska anonym Hej i alla fall!

Jag har aldrig skrivit ett inlägg på Reddit trots att jag öppnar sidan minst 10 gånger per dag seanste 15-20 åren… jag känner igen det där

Permalänk

Folk kommer att sluta skriva vad dem tycker och istället bara vad de tror att andra kommer att upvota. Krävs inte att vara ett geni för att förstå att det kommer sluta dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag slutade hänga på reddit efter deras stök i somras. Har de backat något på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Då får du nog tänka i större banor...

Många bäckar små, som sagt.

Permalänk
Medlem

Är det så att Reddit också hotas av "forumdöden"? Inget jag själv har koll på alltså, men jag funderade tidigare idag på alla de forum man häckade på fram till ca 2010 varav nästan alla sedan dött sotdöden. Trist. Sweclockers är väl ett undantag, Flashback också, även om en del gamla ärrade forumkämpar hävdar att det var bättre förr såklart.

Tillägg: Jag skyller på Facebook. Och mobiler. Folk slösurfar väl mest via mobiler numera och det orkar ju inte tusan skriva på forum med mobiler eller surfplattor...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Många bäckar små, som sagt.

iofs, i somras fick jag ca 5000:- som totalt.

Yougov
Panelist
Din åsikt
M3 panel
Ipsos
MOBROG
Attapoll

Dessa är dem jag använder.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

När får jag cash för mina otroliga SweClockers-inlägg?!