Videopilot: Philips Evnia 25M2N3200W – en riktigt bra och billig gamingskärm

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dinkefing:

När ska testpiloterna sluta recensera 1080p skärmar med VA-paneler? När testade de en riktig skärm med minst 1440p med ips-panel sist? Och 24-tums? Det är 2024 snart.

Tomas testade 1440p 144Hz skärmar redan 2018.

Om du kollar mina andra piloter så kommer du se många bildskärmar i andra storlekar och upplösningar.

Jag tycker om att testa både top end och budget, det är många som inte har råd eller behovet av stora och dyra bildskärmar men ändå vill ha låga eftersläp och hög uppdateringsfrekvens. Allt detta erbjuds här.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

De billigaste grafikkorten som kan köra 1440p i höga framrates i moderna spel, och som har nån form av framtidssäkerhet (2-3 år) är ju 7800 XT. Då pratar vi 7000kr och uppåt. Det är nog många som ännu vill ha 1080p.

När det gäller skärmen i fråga så är det ju riktigt skönt att se att nån tillverkare har fattat att alla gamers inte är tonåringar. Ibland vill man ha nåt som passar in i ett vuxet rum, och som kanske är jobbskärm på dagen och spelskärm på kvällen.

Visst, du har rätt när det gäller spel, men 1440p gör en enorm skillnad vid surfande/jobb/plugg om skärmen är >=27".

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Sando:

...

När det gäller skärmen i fråga så är det ju riktigt skönt att se att nån tillverkare har fattat att alla gamers inte är tonåringar. Ibland vill man ha nåt som passar in i ett vuxet rum, och som kanske är jobbskärm på dagen och spelskärm på kvällen.

Helt enig, jag gillar vad Philips har gjort med Envia. Tydliga spelskärmar till specifikationerna men väldigt enkla och brett tilltalande för den stora majoriteten.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt