Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jeff drar kabel i sin studio.
Lite inspiration och tänkvärda saker.
Han nämner också att han fick tipset att det är bättre att dra för mycket kablar än för lite.

Varför?
Ja det var mer något som nämndes än som han gick in på i detalj.
Men det är väl lite som "measure twice, cut once"
Är det möjligt att göra rätt från början är det ofta snabbare/enklare/billigare än att korrigera saker i efterhand.

https://www.youtube.com/watch?v=dYldNvH-hnQ

Måste tyvärr säga att det där "dra kablar överallt" är lite utjatat, det låter enklare än vad det är. Jag förstår tanken, men om jag kunde förutspå var jag behöver kablar i framtiden så vore det ju inte att dra "lite extra", då kan jag ju dra för mitt behov.

Jag har själv dragit mängder med kabel nyligen, och det är riktigt svårt att försöka föreställa sig hur man t ex kommer vilja möblera ett rum om 5-10 år när t ex kidsen blivit större, eller när man vill välja att använda ett rum till något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusv:

Om jag hittar en "vanlig" UDM PRO och stoppar in en hårddisk själv i den, får jag då inte samma prestanda som med UDM SE?
Vet att jag kommer behöva en separat switch med POE om jag inte har SE. Skiljer sig NVR funktionaliteten mellan dem?

Jag måste skrivit när jag var väldigt trött.. klart du inte behöver en separat NVR till PRO. Haha. Sorry.

De skiljer inte vad jag känner till, men krävs separat PoE-switch. Summan blir då nästan samma om man ska gå på UniFi.. (iaf rackmonterat).

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”