Tv4 play + Samsung TV = error

Permalänk

Tv4 play + Samsung TV = error

Tv4 play har börjat krångla på min tv. Precis när reklamen tar slut och programmet ska börja igen, då hänger det sig. Känns som jag har provat allt: rensat cashe, dragit ur strömmen, av/ominstallerat appen. Finns det något mer jag kan göra eller är det chrome cast som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktoria100:

Tv4 play har börjat krångla på min tv. Precis när reklamen tar slut och programmet ska börja igen, då hänger det sig. Känns som jag har provat allt: rensat cashe, dragit ur strömmen, av/ominstallerat appen. Finns det något mer jag kan göra eller är det chrome cast som gäller?

Vilken samsung TV modell (mer info) har du?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktoria100:

Tv4 play har börjat krångla på min tv. Precis när reklamen tar slut och programmet ska börja igen, då hänger det sig. Känns som jag har provat allt: rensat cashe, dragit ur strömmen, av/ominstallerat appen. Finns det något mer jag kan göra eller är det chrome cast som gäller?

Jag har samma problem med Tv4 play. Använder en gammal Philips + chromecast. Jag får stoppa programmet och starta det igen för att få det att hoppa igång igen.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Vilken samsung TV modell (mer info) har du?

Modellen verkar heta QE55Q80TATXXC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktoria100:

Modellen verkar heta QE55Q80TATXXC

Ok, tror att det är TV4 Play + appen som har buggar. Har själv inte TV4 Play.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Samma här

testat två olika samsung TVs samt en LG oled (både highend and mid range) TV4 Play fungerar inte på någon av dom längre. Har dom en sån shit app eller vad är det frågan om?