Netflix börjar fasa ut billigaste abonnemanget

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Inte så många i butiker.
Många i hem.
För att inte tala om att många har en kombination av skärmstorlek och betraktningsavstånd som gör skillnaden irrelevant.

Ofan, där ser man!

Permalänk
Musikälskare

Har redan sagt upp Disney+ för någon vecka sen, helt sjukt med 120kr i månaden

Netflix hade jag gärna velat säga upp men päronen vill ha det så det är totalt omöjligt att ta bort

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceji:

Kör du Netflix via annan webläsare än Edge får du bara 720P oavsett vilket abonnemang du har.

Ok. Det har jag nog aldrig märkt... Men jag använder nästan aldrig en browser för att kolla på netflix. Kollar säkert till 95%+ på netflix i en app, antingen i telefon, surfplatta eller i tv/chromecast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Inte så många i butiker.
Många i hem.
För att inte tala om att många har en kombination av skärmstorlek och betraktningsavstånd som gör skillnaden irrelevant.

Och priset.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Litet tips till redaktionen och köra en fråga om just Netflix i stil med "Har du fortfarande kvar Netflix?" Med svarsalternativ i form av "Ja", "Nej, slutat prenumera" "Ja, bytt till <abbtyp>", "Nej, bytt till annan tjänst" samt kanske intressantaste valet "Nej, har raderat kontot". Ganska få i bekantskapskretsen som har kvar tjänsten eller är nöjd med den men hade varit intressant att se lite siffror på det.

Sällan jag ser något intressant som är på väg till tjänsten, och det som kommer verkar tyvärr ofta mest vara skräp. Sedan har de precis betalat 5 miljarder dollar för 10 års exklusiva rättigheter till wrestlinginnehåll, vilket kan vara intressant att ha i åtanke på de ständiga prisökningarna.

Det var verkligen en bra tjänst tidigare men jäklar vad de tappat på senare år.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Tycker det borde vara gratis om det är reklam.

De skulle behöva visa sjukt mycket reklam för att det skulle vara nån profit i det, eller att man bara fick tillgång till jättegammalt b-material (likt Plex reklamfinasierade gratisinnehåll). Så jag tror inte du vill det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Sedan har de precis betalat 5 miljarder dollar för 10 års exklusiva rättigheter till wrestlinginnehåll, vilket kan vara intressant att ha i åtanke på de ständiga prisökningarna.

Då skulle vi som inte är intresserade av wrestling få alternativet att välja bort det och då få ett lägre pris på abonnemanget!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Jo jag vet om alternativen men vettefan alltså. Tror jag hellre gör något annat i sådana fall.

Jag kör det som är mest bekvämt för mig. När det vara bara Netflix så betalade jag, det var bekvämt att ha allt i ett. Nu när de börjat mjölka oss med 8698689698678 miljarder streamingstjänster och om de plus börjar lägga på reklam också, då kör jag det som är mest bekvämt, dvs plex.

Bra om de flesta går i konkan så att vi är tillbax där vi var för typ 5 år. Eller varför inte lösa det som steam tex? Kör inget piratkopierat numera för att det är bekvämt med steam, börjar de mjölka där också på samma sätt kommer jag inte köpa nåt...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Sötast
Skrivet av Chromatic:

Vem använder det billigaste abonnemanget? Hur många 1080p TVs finns nu förtiden O_o

Fast netflix "1080P" bitrate är ju ungefär 720P kvalitet oavsett, så om man är netflix kund kan jag inte tänka mig att kvaliteten spelar in direkt.

Fast man får ju 1080P om man betalar för 4K visserligen.... så kanske 1080P är the gold standard trots allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Då skulle vi som inte är intresserade av wrestling få alternativet att välja bort det och då få ett lägre pris på abonnemanget!

Skulle finnas ett filter så man kan sortera bort det mesta svenska/,utländska skitet.

rgea

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.