Youtube tar bort rekommendationer om du är utloggad

Permalänk
Medlem

Jag googlar det jag vill se på youtube, finns ingen anledning att gå direkt på deras förstasida även om deras egen sökfunktion är ok. (Som säkert nyttjar google search, de ingår ju i samma koncern.)

Permalänk
Skrivet av MindBlaster_303:

Låt ett par barn använda ditt konto, så ska du få se på rekommendationer.

EDIT: Fel citering utav mig

Dela inte konto med barn - problem solved.

Permalänk

Nu?! Det har varit så för mig sen flera månader tillbaka trots att jag är inloggad. Dock har jag stängt av historiken som kan ha någon koppling till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nu är jag normalt alltid inloggad (YouTube Premium), men i de fåtal fall som jag råkar vara utloggad - fy in i helvete vilka totalt värdelösa hjärndöda rekommendationer, vad ser folk på för jävla skit egentligen?

Således: det här är i praktiken enbart positiv för min del. Råkar jag vara utloggad så slipper jag få omedelbar hjärnblödning.

Algoritmen visar ju det du gillar. Förutom populärt fliken som är en sammanfattning av allt globalt och lokalt.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Därför.... Det... Beror... På...vad ..man.....tittar........på.....?.....

Läste du inte mitt inlägg? Det är ju bevisligen det som det inte gör eftersom det bara kommer massa orelaterat skräp.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Tack och lov!
Jag hatar rekommendationer i YT. Kan ha att göra med att min son "lånat" mitt konto och alla rekommendationer jag får är på vuxna män som uttrycker sig som prepubertala kids medan de spelar Roblox...

Permalänk
Medlem

Klar förbättring enligt mig. En ren förstasida på youtube med sökfunktion, som inte behöver ladda in en massa skräp.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Tack och lov!
Jag hatar rekommendationer i YT. Kan ha att göra med att min son "lånat" mitt konto och alla rekommendationer jag får är på vuxna män som uttrycker sig som prepubertala kids medan de spelar Roblox...

Nej, det kan det ju absolut inte bero på!

Permalänk
Medlem

Jag bor i UK och har fått upp samma rekommendationsfria sida i åtminstone 2-4 månader nu. Trodde det gällde för alla, men verkar ha varit ännu ett A/B-test.

Jag är nöjd med detta, så man slipper alla gigantiska ögon, neon-highlights, röda pilar och gapande munnar.

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Läste du inte mitt inlägg? Det är ju bevisligen det som det inte gör eftersom det bara kommer massa orelaterat skräp.

Är det någon annan som använder ditt konto då? Får aldrig något orelaterat skräp rekommenderat, så länge jag inte ser på orelaterat skräp. Ibland följer jag en länk till en skräpvideo från Discord och då är det viktigt att man tar bort den från historiken. Så länge du ser på en video tror YT att du gillar den och vill ha mer. Tror inte ens att nedtumma ändrar på det nämnvärt.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Detta gäller även om man stängt av sin historik i Youtubes inställningar. Kom för ett tag sen, typ ett halvår kanske?

Permalänk
Medlem

Yipes!

Sökresultaten är helt störda från och med idag. Vet inte om nån har upptäckt det?
Jag söker ofta på musikinstrumenter, t.ex. när jag söker på Yamaha Montage får jag extremt många random irrelevanta sökresultat om jag söker på t.ex. dag eller vecko resultat, för brukade den vara väldig bra på att vara "on topic".

R.i.p. Youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Läste du inte mitt inlägg? Det är ju bevisligen det som det inte gör eftersom det bara kommer massa orelaterat skräp.

Nu vet jag förstås inte vad du råkat ut för, men min upplevelse säger att det absolut kan vara helt ointressant skräp men inte just orelaterat skräp.
Snarast så att om man råkar öppna någon länk eller liknande så är man sedan förföljd av grejer från samma "bubbla" på obestämd framtid om man inte aktivt städar upp efter sig.

Dvs, känns mer som att den är fullkomligt besatt av att hitta just *relaterat* innehåll...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Mig kvittar det vad de hittar på, kollar på YT 1 gång i månaden kanske, ledsnade på allt skräp för länge sedan.

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Mig kvittar det vad de hittar på, kollar på YT 1 gång i månaden kanske, ledsnade på allt skräp för länge sedan.

Det laddas upp 500h content per min till YouTube och det mesta är nog skräp för de flesta, men det laddas också upp så pass mycket att det troligtvis finns något för i princip alla (självklart inte alla), men det blir givetvis ett stort problem om man bara rekommenderas skräp, detta beror mest troligtvis på om man faktiskt ger tummen upp på det man gillar å tummen ner på det man inte gillar, samt prenumererar. Är bara nyfiken på om du gjorde detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyKristensen:

Det laddas upp 500h content per min till YouTube och det mesta är nog skräp för de flesta, men det laddas också upp så pass mycket att det troligtvis finns något för i princip alla (självklart inte alla), men det blir givetvis ett stort problem om man bara rekommenderas skräp, detta beror mest troligtvis på om man faktiskt ger tummen upp på det man gillar å tummen ner på det man inte gillar, samt prenumererar. Är bara nyfiken på om du gjorde detta?

Jag har inte kört tumme upp eller ner, har sett några instruktionsfilmer det är allt.
Förmodligen har jag skippar YT på grund av skräpet man möts av när man öppnar upp det.