Livstidsrabatten från HBO Max får vara kvar

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av nathan:

Läste just en intervju med Norden-chefen för MAX.

"SVT, TV4 och Netflix stod på segerpallen och HBO hamnade på femte plats efter Viaplay.

– Det ska vi fixa. Vi ska bli ännu bättre på att förstå vad våra kunder vill ha, säger Sulebakk.

– Nu verkar kunderna vilja ha fler varianter på våra klassiska filmer om Superman, Jokern och Harry Potter. Då gör vi det.

Även ”unscripted” är populärt, säger Christina Sulebakk, det vill säga dokumentärer och reality, som inte följer ett manus."

Det är inte alls så att man börjar koka och känner att det här är rätt långt från det man började prenumerera på. Nej tack!

Åh, tråkigt. Fattar att det är bra ROI på reality, men jösses. Någon måtta får det ju vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Åh, tråkigt. Fattar att det är bra ROI på reality, men jösses. Någon måtta får det ju vara.

Precis min tanke. De hade en kundkrets som lojalt prenumererade på kvalitetsinnehåll från HBO, ibland i 4K. Nu läggs fokus om för att konkurrera med Viaplay, TV4 och Netflix. Behövs det verkligen en till sån aktör?

Kvalitet, både i tjänst OCH innehåll, för en rimlig peng är det jag drivs av. Den typ av tjänst MAX är ute efter att skapa är något helt annat. Mer reality och sport? Sorgligt.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av nathan:

Precis min tanke. De hade en kundkrets som lojalt prenumererade på kvalitetsinnehåll från HBO, ibland i 4K. Nu läggs fokus om för att konkurrera med Viaplay, TV4 och Netflix. Behövs det verkligen en till sån aktör?

Kvalitet, både i tjänst OCH innehåll, för en rimlig peng är det jag drivs av. Den typ av tjänst MAX är ute efter att skapa är något helt annat. Mer reality och sport? Sorgligt.

Verkligen sorgligt. Tror tiden är förbi när man kunde förvänta sig bra tjänst och bra innehåll för rimlig peng. Speciellt nu när HBO:s grejer går att se på Netflix. Mindre unik innehåll på tjänsten är ju bara meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Precis min tanke. De hade en kundkrets som lojalt prenumererade på kvalitetsinnehåll från HBO, ibland i 4K. Nu läggs fokus om för att konkurrera med Viaplay, TV4 och Netflix. Behövs det verkligen en till sån aktör?

Kvalitet, både i tjänst OCH innehåll, för en rimlig peng är det jag drivs av. Den typ av tjänst MAX är ute efter att skapa är något helt annat. Mer reality och sport? Sorgligt.

Eftersom Discovery+ blir kvar (åtminstone flera år) så känns det som de kan hålla sånt där, tillsammans med Kanal 5, 9 och 11. Låt en Max prenumerant få rabatt för Discovery+ och vise versa istället när det ändå inte är hela utbudet de pratar om.

Permalänk
Medlem

Om man redan är kund, kommer nedgraderingen till 1080p utan DV redan när appen uppdateras den 21 maj? Hoppas man får behålla tills nästa betalning iaf så man hinner kolla klart det man har kvar och avsluta abb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Om man redan är kund, kommer nedgraderingen till 1080p utan DV redan när appen uppdateras den 21 maj? Hoppas man får behålla tills nästa betalning iaf så man hinner kolla klart det man har kvar och avsluta abb.

Vill minnas att vi existerande kunder får ha kvar 4K ett litet tag trots att abonnemanget snart kommer säga "Standard". Detta ska tydligen ändras sen...

Hela grejen är bedrövlig. Att man år 2024 trycks ner till 1080p (att det ens är en företeelse år 2024!) och dessutom får betala mer för det.

Permalänk
Medlem

Fick mail från telia och paketet "film och serier" som jag har (TV4, Viaplay och HBO+ filmkanaler som jag aldrig tittar på) Telia nergraderar det till standardabonnemanget med reklam. Men tydligen ska reklamen bara vara innan och efter programmet, inte att de slaktar filmerna och serierna med avbrott. Det kanske man kan leva med då det fortfarande är relativt billigt för tre streamingtjänster (149kr)....

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Fick mail från telia och paketet "film och serier" som jag har (TV4, Viaplay och HBO+ filmkanaler som jag aldrig tittar på) Telia nergraderar det till standardabonnemanget med reklam. Men tydligen ska reklamen bara vara innan och efter programmet, inte att de slaktar filmerna och serierna med avbrott. Det kanske man kan leva med då det fortfarande är relativt billigt för tre streamingtjänster (149kr)....

Wow, skulle jag aldrig gå med på.