Problem med grova fps drops i cs2 fryslagg (webcam??)

Permalänk
Medlem

Problem med grova fps drops i cs2 fryslagg (webcam??)

Hej! byggde ny dator i början av dec förra året. spelar i stort sett bara cs2. legat på 300-290 fps (låst på 300fps) sen den byggdes. sen testa jag på streama för någon vecka sedan, några dagar gick hur bra som helst, låg fortfarande samma fps. köpte ny mic, webcam, streamdeck och en xlr. efter att jag köpt det har jag börjat pendla upp och ner som fan i fps får fryslagg pendlar nu mellan 250-140fps ibland och laggar satan emellanåt. drar jag ut camen upplever jag inte samma lagg men droppar fortfarande mycket i fps, vilket jag inte gjort tidigare. va i kontakt med inet suppport idag och han bad mig uppdatera drivers , testat installera om elgato software, bytt usb port och stänga av g-sync vilket jag gjort utan förbättring. han tipsade om att skriva ut här om tips så tänker väl jag testar här om någon har en ide vad det kan bero på. är helt värdelös när det gäller sånt här. men är det någon mer info som ni skulle behöva så skriv det, så ska jag försöka lösa det.

upplever nu även att det laggar (stuttering / screen tearing) bara jag rör musen snabbt i chrome/hemskärm. så problemet ligger nog inte i cs2 då, så som jag först misstänkte.

ALLA TIPS UPPSKATTAS..

När jag streamat har jag streamat genom streamlabs har testat OBS också men blev ingen skillnad.

Datorspec:

GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti.
CPU: AMD Ryzen 9 7900X.
RAM: Kingston FURY DDR5 5600MHz 32GB.
M.2: Kingston KC3000 M.2 2280 NVMe SSD 2TB.
MODERKORT: NZXT N7 B650E.

GEAR:

MAIN SKÄRM: 27" ASUS TUF VG27AQML1A - 2560x1440 (QHD) - 240Hz.
2ST ASUS 144HZ som är inställda på 60hz nu.
FACECAM: Elgato Facecam MK.2 1080P60.
XLR: lgato Wave XLR.
MIC: Logitech Yeti Studio.
Elgato Stream Deck +.

Permalänk
Medlem

Du är ju på rätt spår när du testat utan webbkameran.

Börja om från början, avinstallera drivrutiner och program, kolla så att du är tillbaka på den fps du hade innan du tillförde dina nya enheter sen kopplar du in varje pryl 1 och 1 så lär du hitta boven.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX