Paket från kina

Permalänk
Medlem

Paket från kina

Beställde ett paket från nine shop
Som tydligen ligger i kina

Dom har skickat det osv och när jag söker på det så är det i åmmeberg sedan 31/3 men vet inte vart i åmneberg

Hur vet jag vilket fraktbolag som kört det i Sverige

https://www.17track.net/?nums=AT343818299CN

Permalänk

Hehe, ligger inte Åmmeberg strax utanför Askersund? Några mil söder om Örebro.
Hoppas du bor i närheten, finns inte så mycket runtikring mer än en golfbana och en liten butik.

Borde ligga på butiken eller ombudet? Det verkar som att paketet har levererats. Så borde vara till ombud i byn.

Missade andra raden.
Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

svårt att veta lite beroende på var du bor så kan det vara olika fraktbolag som kommer hantera det i sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinell:

Beställde ett paket från nine shop
Som tydligen ligger i kina

Dom har skickat det osv och när jag söker på det så är det i åmmeberg sedan 31/3 men vet inte vart i åmneberg

Hur vet jag vilket fraktbolag som kört det i Sverige

https://www.17track.net/?nums=AT343818299CN

Enligt hur det där spårningsnumret ser ut, så ser det ut som om det är skickat med den lokala posttjänsten i landet, dvs i Sverige kommer PostNord ta över försändelsen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Enligt hur det där spårningsnumret ser ut, så ser det ut som om det är skickat med den lokala posttjänsten i landet, dvs i Sverige kommer PostNord ta över försändelsen.

Och ganska vanligt med "kinapaket" av lite mindre variant med gratis frakt osv. Är att dom bara hamnar i brevlådan, reggas aldrig nån tracking av Postnord och hamnar bara i vanliga postsorteringen. Undantaget är om det ska tullas osv, då kan det ta evigheter.

Permalänk
Medlem

@Kinell: det har fortfarande inte kommit fram
Ingen jävel som vet nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinell:

@Kinell: det har fortfarande inte kommit fram
Ingen jävel som vet nått

De har ju uppenbarligen skickat det fel. Din enda chans är att visa det för säljaren så kanske de skickar en ny.