Permalänk
Medlem

Ny speldator, budget ~20k

Hej!

Så var det dags för en ny burk då min har kastat in handduken (gissar moderkortet har lagt av), den höll i drygt 8år. Så det har gått en stund sedan man sist var här och frågade/letade efter bra köpråd

Nuv. dator:
Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite
Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB
MSI Z170A KRAIT GAMING
EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA 650 G2 650W
Fractal Design Define S - Svart
Corsair Air Series AF140 Quiet Edition 140mm
be quiet! Pure Rock CPU Kylare
Samsung SSD 850 EVO SSD 250GB (MZ-75E250B/EU)
Philips 278E8QJAB / 27" / 1080p / Curved - 2 st
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 2133MHz CL13 (CMK8GX4M2A2133C13) (2x4GB)
Corsair (CMK16GX4M2A2133C13) Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 2133Mhz CL13 XMP 2.0
Crucial P5 Plus 2TB Gen4 NVMe M.2 SSD - 6600MB/s - CT2000P5PSSD5
(16gb RAM och M.2 köptes i höstas)

sparar gärna det som går, gissar att det är typ SSD:ena. Gillar verkligen tysta, cleana builds - inga fönster eller rgb fasoner. Skärmarna hänger med ett litet tag till sen blir det nog en ultrawide 4k skärm.

Jag spelar mest WOW i dagsläget, det blir lite LoL och HOTS, hade gärna lirat BG3 (går men väldigt låga grafik settings)
lattjar lite med 3D printing också.
Budgeten ligger runt 20k, jag vill ha en dator som håller ett tag - är inte emot en uppgradering/utökning framöver.

Vore väldigt tacksam för förslag!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tack för snabbt svar!
gjorde lite ändringar, vad tycks?

Permalänk
Medlem

såg i en annan tråd att AMD är inte att föredra när det gäller WOW, så om inte det nyligen är fixat får det bli NVIDIA istället.

Permalänk
Medlem

efter lite detektiv arbete så har jag kommit fram till att en 7900xtx verkar vara ngt för mig. har du ett bra förslag på en build under 25k?

eller någon annan för den delen!
jag har dålig koll på bra komponenter, tror dock att jag fått en bra bild på gfx som passar mina nuvarande och framtida behov

Permalänk
Medlem
Skrivet av ograes:

efter lite detektiv arbete så har jag kommit fram till att en 7900xtx verkar vara ngt för mig. har du ett bra förslag på en build under 25k?

eller någon annan för den delen!
jag har dålig koll på bra komponenter, tror dock att jag fått en bra bild på gfx som passar mina nuvarande och framtida behov

Så här kan det se ut. Om RT-prestanda är av intresse är dock 4080 Super ett bättre val.