Permalänk
Medlem

Dell 32" P3221D QHD IPS USB-C

Produkt: Dell 32" P3221D QHD IPS USB-C

Har en 32 tum Dell kontorsskärm till salu.

Skärmen är knappt använd i ett års tid och felfri/fläckfri.

Anledning till försäljning är utbyte av skärm till mindre storlek.

Nypris cirka 6000, säljes för 3500 eller högsta bud.

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5569136#properties
Dell: https://www.dell.com/support/home/en-us/product-support/produ...

Kablage medföljer: USB-C kabel för display+laddning, Strömkabel

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

hej,

budar 1700kr med upphämtning. vetifan om jag hamnar i skambuds-territory här men med tanke på skärmens specs (1440p + 60hz) så känns det inte helt orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmöit:

hej,

budar 1700kr med upphämtning. vetifan om jag hamnar i skambuds-territory här men med tanke på skärmens specs (1440p + 60hz) så känns det inte helt orimligt.

Hej,

Javisst det är ju en kontorsskärm, dvs. IPS, USB-C med 60W laddning. Inte en gaming skärm direkt men kan ju användas hur man vill.

Om vi säger 2000 så är den din.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daakit:

Hej,

Javisst det är ju en kontorsskärm, dvs. IPS, USB-C med 60W laddning. Inte en gaming skärm direkt men kan ju användas hur man vill.

Om vi säger 2000 så är den din.

sant, man bör kanske inte fövänta sig högre refresh rates från en kontorsskärm. hur står det till med skärmens backlight bleed? om det inte är för illa så funkar 2k för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmöit:

sant, man bör kanske inte fövänta sig högre refresh rates från en kontorsskärm. hur står det till med skärmens backlight bleed? om det inte är för illa så funkar 2k för mig.

Haha nä det är väl ganska ovanligt för vanliga skärmar som man bara kopplar upp sin laptop till.

Jag har inte kört test för blacklight bleed innan, men det är inget jag märkt av tidigare. Kan ta en bild senare ikväll när det blivit mörkt så kan du avgöra själv. Vet inte hur väl det framkommer på bild dock. Kan även koppla upp skärmen snabbt vid upphämtning för verifiering, givetvis.

Kan inte gå lägre än 2K dock.

Permalänk
Medlem

aa, en bild vore najs om du orkar. jag har för mig att backlight bleed ofta blir mer markant på foto än när man glor på skärmen irl, men det skulle ändå vara intressant att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmöit:

aa, en bild vore najs om du orkar. jag har för mig att backlight bleed ofta blir mer markant på foto än när man glor på skärmen irl, men det skulle ändå vara intressant att se.

Ja nu vet jag inte hur bra det här blev men här har du en bild med utomhus belysning från höger sida och 5sek exponeringstid ur fokus.

Som sagt inget problem som jag har märkt av trots ett par nätter med jobb men du avgör själv. Kan testa på plats också om det känns bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daakit:

Ja nu vet jag inte hur bra det här blev men här har du en bild med utomhus belysning från höger sida och 5sek exponeringstid ur fokus.

Som sagt inget problem som jag har märkt av trots ett par nätter med jobb men du avgör själv. Kan testa på plats också om det känns bättre.

<Uppladdad bildlänk>

tackar för bilden! ja det blir svårt att döma men med tanke på exponeringstiden så verkar det inte vara så illa och om du inte stört dig på det så duger det säkert. jag provade ta en liknande bild av min nuvarande skärm och resulterande foto känns verkligen inte representativt.

pm:a address och passande tid så kommer jag och swishar/hämtar.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad