SFW! Känn doften av nyklippt gräs med Dreame Roboticmower A1

Permalänk
Melding Plague

SFW! Känn doften av nyklippt gräs med Dreame Roboticmower A1

Glöm gränsledningar, fyrar och annat krångel. Vi inviger våren med en ny högteknologisk robotgräsklippare från välkända Dreame.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja det är ju klart man gillar en sån, inga gräns ledningar är ju game-changer, i.af. för mig.

Det jag däremot funderar lite över är hur är den på att skydda mot stöld? En pinkod som kan startas om? Eller lite smartare, nån som vet det?

Permalänk
Medlem

Hoppas att dreame har löst all kartdegradering de har på robotdamsugarna

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

En ren reklamfilm!

Ingen test av funktioner eller liknande.

Vi vet inte ens om den kan klippa...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Sjukt nyfiken på att ser hur den står sig mot Worx Landroid Vision (jag köpte en sådan förra sommaren). För 1 år sedan var Vision en katastrof. MEN, med uppdateringarna under vintern så verkar den ha tagit 20 steg i rätt riktning! (Ska utväradera när den varit igång en vecka).

Men JA till fler robotar utan guide-lina i trädgården!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Gräsklippare, reklamfilm utan egen test??
Ser hellre att ni testar joysticks och rattar.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en robotgräsklippare utan slingor och abonnemang (stiga). Så hade varit bra med ett test som andra här säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Jag är sugen på en robotgräsklippare utan slingor och abonnemang (stiga). Så hade varit bra med ett test som andra här säger.

Stiga har lämnat sitt abonnemang bakom sig och numera ingår det i köpet.

https://www.stiga.com/se/2r7102028-st1-stiga-a-1500.html,

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Ja det är ju klart man gillar en sån, inga gräns ledningar är ju game-changer, i.af. för mig.

Det jag däremot funderar lite över är hur är den på att skydda mot stöld? En pinkod som kan startas om? Eller lite smartare, nån som vet det?

De flesta har någon form av pinkod som inte går att reseta hur som helst. På min gamla Worx robot är det en 4 siffrig PIN som inte går att ändra utan att först ange rätt PIN. Roboten går inte heller att koppla till en annan ägares Landroid konto/app utan att jag först kopplar bort den från min.
Vissa nyare maskiner med GPS o.s.v. kan man ställa in att de inte ska fungera utanför tomtgränserna, eller utanför wifi-räckvidden.
Den fysiska stölden är ju svår att förhindra utan grindar, stängsel och lås dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Märkligt inlägg?! Det är alltså en ren annons? Ge oss ett test, annars är det ju enbart meningslöst...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Framförallt vill jag se flera stora rattar här på Sweclockers.

Du tänker traktor

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Undrar om den luddfria trasan är något att ha

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Undrar om den luddfria trasan är något att ha

Var nog det bästa i hela artikeln, eurm... Reklamen

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Vad är "SFW!"? 00

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av xfade:

Vad är "SFW!"? 00

Motsatsen till NSFW?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Vad tycker du om SFW och har du några särskilda önskemål om framtida videos och produkter? Skriv i forumtråden och berätta!

Jag tycker att SFW är för mycket "reklamblad".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Du tänker traktor

Jag tänkte på lastbilar och Euro Truck Simulator 🙂

Permalänk
Medlem

Jag fattar det som att den klarar sig utan GPS och internetuppkoppling? Sugen, men kommer att invänta ett oberoende test först

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Jag tänkte på lastbilar och Euro Truck Simulator 🙂

Aha, visste inte att det fanns special rattar för det

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Vad hände med mitt första inlägg om lastbilsrattar?

Permalänk
Medlem

Grannen har installerat sin för någon vecka sen och är mycket nöjd hittils. Han nämnde en mjukvaruuppdatering som blev en game-changer. Är själv mycket sugen på att slippa putta bensin klipparen.

Jag kan också tycka att eget test och en Swec-rabatt vore nice

Permalänk
Medlem

$#&!@#$

Fotat idag:

Klippa gräset känns väldigt långt borta!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag äger denna maskin! Den är fantastisk än så länge ❤️

Svarar gärna på frågor om ni har några

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

Det står ju "sponsrat" så vi vet att det är reklam. Fair tycker jag.
För övrigt; lökig namngivning som skulle få självaste Star Trek att rodna "OmniSense™ 3D Ultra Sensing System".

Skrivet av Bengt-Arne:

En ren reklamfilm

Skrivet av robbankentor:

Gräsklippare, reklamfilm utan egen test??
Ser hellre att ni testar joysticks och rattar.

Skrivet av Ragnvlad:

Märkligt inlägg?! Det är alltså en ren annons? Ge oss ett test, annars är det ju enbart meningslöst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Vad hände med mitt första inlägg om lastbilsrattar?

Klippte nog bättre än dörrstoppen i reklamen

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Det står ju "sponsrat" så vi vet att det är reklam. Fair tycker jag.
För övrigt; lökig namngivning som skulle få självaste Star Trek att rodna "OmniSense™ 3D Ultra Sensing System".

Sant!

Men... många om inte alla artiklar tidigare med märkning "Sponsrat" har haft någon form av test som funktion och/eller prestanda.

Nu vet man inte ens om den kan klippa, hålla området, om den smiter och liknande.

Är det ren reklam så så skicka skiten ut till höger, där det hör hemma!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk

Hur lär den sig var den ska klippa?

Hur en robotdammsugare gör det förstår jag men en tomt/gräsmatta är ju ofta inte instängd på samma sätt som ett hus.

Ska man leda runt den med fjärrkontrollen eller något sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlssonIngvar:

Hur lär den sig var den ska klippa?

Hur en robotdammsugare gör det förstår jag men en tomt/gräsmatta är ju ofta inte instängd på samma sätt som ett hus.

Ska man leda runt den med fjärrkontrollen eller något sånt?

Ja tydligen. Man ansluter mobilen till gräsklipparen med bluetooth, sen styr man den manuellt från appen längs med kanterna på områdena som ska klippas. Det skapas en karta i appen där man sen väljer olika sorters zoner osv. Sen ska gräsklipparen kunna känna igen områdena och navigera runt själv med sin lidar.

Jag har ingen aning om hur bra just detta funkar, men jag har väntat på nån sån här lösning själv för att slippa dra typ 200m avgränsningskabel i min trädgård.

Permalänk
Medlem

lite märkligt att den kostar exakt lika mycket på kronan hos alla återförsäljare, är det Nvidia chipp i den

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag äger denna maskin! Den är fantastisk än så länge ❤️

Svarar gärna på frågor om ni har några

Hur ser din tomt ut? Lutningar, svårigheter? Har den haft svårt att ta sig fram någonstans eller kört fast?