Sparkcykel barn - klarar den regn?

Permalänk

Sparkcykel barn - klarar den regn?

Hej!
Tänk er en sparkcykel för barn i tioårsåldern, varken dyr eller billig. Klarar den att köras i regn eller kommer det in vatten och smuts i kullagren då?

Jag har förstås googlat, men får tyvärr inga vettiga svar.

Permalänk

Utan att veta modell.

JaNejKanske.

Sparkcycklar är generellt slit å släng skit oavsett prislapp de är gjorda för att gå att använda tills garantin gått ut sen ska du helst behöva köpa en ny samma dag.

Rådsamma instruktionerna eller tillverkaren de vet om den går använda annat än innomhus.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det enda jag vet efter lite research är att det rekommenderas att de inte körs på vintern (vad det nu betyder).

Tänker att det finns mer grus, damm, vatten och kanske vägsalt / tösalt på gångvägarna och cykelbanor.

Gör lite underhåll på den, tål den vatten så är det ju bara att spola av precis som en vanlig cykel.

Jag antar att du syftar på en el-sparkcykel?

Jag har hållt på och servat en sparkcykel lite för en kompis son, kontinuerligt underhåll är att föredra så slipper man rejäla problem när det väl bli problem.

Om din son skall vara ute och sladda med kompisarna så bör du sätta på solida däck i alla fall bak, annars får du byta det hela tiden.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag har en sparkcykel för drag med hundarna. Den funkar utmärkt i gyttja mm eftersom den är gjord för det ändamålet. Allt handlar om vad du köper

Min kickbike
https://www.kickbike.se/sparkcykel-stora-hjul/sparkcyklar-kic...

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Vad för sorts tänker du på

Permalänk

En vanlig sparkcykel, d v s utan el. Han har fått den av grannens barn, har ej namn eller modell just nu. Men då verkar svaret vara det beror på (som det nästan alltid är, haha). Själv kör jag inlines och där vet jag av erfarenhet att kulllagren saboteras tämligen omgående vid en rejäl regnskur. Men inkapslingen av kullagren kanske är bättre på sparkcyklar.

Permalänk
Skrivet av LeCorbusier:

En vanlig sparkcykel, d v s utan el. Han har fått den av grannens barn, har ej namn eller modell just nu. Men då verkar svaret vara det beror på (som det nästan alltid är, haha). Själv kör jag inlines och där vet jag av erfarenhet att kulllagren saboteras tämligen omgående vid en rejäl regnskur. Men inkapslingen av kullagren kanske är bättre på sparkcyklar.

Är det modellen med typ 2 inline hjul?

Isf är de tämligen samma som ett par inlines.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows