Permalänk
Medlem

12v produkt till 15v cigarett

Hejsan har en produkt som kräver 12v 1,5A har en laptopladdare som pluggas in i cigarett uttaget i bilen men den levererar 15v 5A skulle det bli något problem ifall jag kopplar in produkten i denna laddaren ?

Permalänk
Medlem

Vad är det för en produkt?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte chansat, ganska stor skillnad på 12V och 15V. Du vill ha en adapter som levererar 12V och minst den ström (A) som står skrivet på enheten du ska plugga in.

Permalänk
Medlem

Vad baserar du 15V på? Har du mätt? 12V är standard i cigarettuttag på bilar och spänningen ligger väl normalt på ca 11-14V beroende på om generatorn går och hur laddat batteriet är.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Rekordmedlem

Varför inte koppla direkt i cigtändaruttaget då bilens elsystem nominellt har 12V ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Vad baserar du 15V på? Har du mätt? 12V är standard i cigarettuttag på bilar och spänningen ligger väl normalt på ca 11-14V beroende på om generatorn går och hur laddat batteriet är.

Adaptern steppar formodligen upp spänningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Adaptern steppar formodligen upp spänningen.

Ja nu när jag läser igen några gånger förstår jag att det är något sådant på gång. TS skulle behöva tydliggöra dock men det har nog redan påpekats.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...