Permalänk
Medlem

Byta grafikkort i en Laptop.

Jag har en DESKTOP-ULA9P17 med Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz 2.40 GHz med bildskärmskort intel HD Graphics 520. Min fråga kan man byta bildsskärmskort i denna? Jag har inte öppnat och tittat hur det ser ut.

Permalänk

kort svar nej
långt svar neeej

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Har du en Framework laptop så skulle svaret kunna vara ja, men har du inte den tillverkaren så kommer troligtvis svaret vara nej.

Permalänk
Medlem

Nej, inga laptops (med ett fåtal undantag likt Framework 16 och någon Dell-prototyp jag såg för några år sedan) är gjorda för att användare ska kunna byta GPU. Din GPU är dessutom inbyggd i CPUn som är fastlödd på moderkortet.

"DESKTOP-ULA9P17" är för övrigt inte ett modellnummer på din Laptop, det är ett slumpmässigt genererat namn som Windows har gett din dator

Du kan använda externa grafikkort via Thunderbolt, men det brukar inte vara värt priset i min mening, speciellt inte på en budget-CPU som du har.

Permalänk
Medlem

Har den en MXM-slot?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Har den en MXM-slot?

Vad är en mxm slot

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodgen:

Vad är en mxm slot

En typ av sockel som ibland används för grafikkort i laptops, som åtminstone i teorin gör det möjligt att byta grafikkort. Men att din dator skulle ha en sån sockel är väldigt osannolikt eftersom den enligt informationen du angivit inte har något grafikkort annat än det som är integrerat i processorn.