Speltjänster likt gp och plus. Bu eller bä?

Permalänk

Speltjänster likt gp och plus. Bu eller bä?

Tja sweclockers. Jag är en +30 man med jobb och aktivt liv. Jag spelar en del när tillfälle ges och genom åren har jag prenumererat på i princip alla större speltjänster och när jag tittar på speltjänsternas utbud så är 90% typ indie som ingen hade rört om de inte fanns på dessa tjänster. Många poddar hyllar dessa tjänster till skyarna över hur "bra" det är vilket jag inte för mitt liv kan förstå. När det även görs uppdateringar i dessa tjänster så i dom flesta fall är de spel jag redan kört igenom för flera år sen. Vad känner ni kring dessa speltjänster? Är det jag som är knäpp ? 😄

Permalänk
Medlem

Inte värt det enligt min mening.
Risk att spel som man spelar tas bort är ju okså en grej och det skapa ett strässmoment att man måste hinna klart det innan.

Nä de spelen jag vill ha köper jag.
Tillägg: jag är ingen större fan av att man måste betala för att kunna spela online på konsolerna häller. Men det är vad det är

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Inte värt det enligt min mening.
Risk att spel som man spelar tas bort är ju okså en grej och det skapa ett strässmoment att man måste hinna klart det innan.

Nä de spelen jag vill ha köper jag.
Tillägg: jag är ingen större fan av att man måste betala för att kunna spela online på konsolerna häller. Men det är vad det är

Slutändan blir de att jag oftast endå köper spel utanför playtjänsterna endå. Så blir ju rätt kontraproduktivt