Permalänk
Medlem

Vila i frid

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Vila i frid

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pale/Jonas Familj
Hej
Pale heter egentligen
Jonas Berg
C/O Abrahamsson
Gustafsvägen 21
633 46 Eskilstuna

Ett blodkärl gick sönder i halsen den 18 juli på em och han somnade i sin mamma Ankis armar. Ambulans kom men det fanns inget att göra.
Stöd gärna cancerfonden för att hedra Pale och vill ni komma i kontakt med hans familj så går det bra på annchristin.abrahamsson@telia.com.

Eftersom vi inte får till detta med inloggning och annat så får du gärna lägga ut detta svar i tråden.

Det är en svår tid för oss nu, vi saknar honom fruktansvärt. Ta hand om varandra.
MVH
familjen Pale

http://sweclockers.com/profil/?id=121409

Jag känner egentligen inte Pale själv, mer än det han har delat med oss i denna tråd.

Jag har spenderat varje år jag har varit medlem här på sweclockers med att läsa det Pale har sagt och det har gripit mig något enormt över denna tiden och jag är nu både glad och ledsen över hans bortgång.

Att jag är ledsen är väl knappast något som behöver förklaras men anledningen till att jag är glad är att det äntligen är över för honom. Hans kamp för livet är över, tyvärr förlorade han denna, men jag är säker på att han har det bättre på den plats han finns nu.

Vare sig det finns en himmel eller återfödelse eller vad nu slutet innebär, så tror jag att han är glad över att han kan äntligen känna sig "hel" och vaka över sina älskade.

Jag kommer ge en minnesgåva till familjen, vilket innebär att via Cancerfonden så kommer ett personligt brev skickas till familjen ifrån mig (eller dig) samtidigt som man donerar till Cancerforskning.
Gör du gärna det samma https://www.cancerfonden.se/templates/SendGift.aspx?id=1016

Jag önskar er allt gott Familjen Berg/Abrahamsson och jag önskar er all lycka i framtiden.

Permalänk
Medlem

Tragiskt, och återigen ett bevis på att det inte finns någon rättvisa.

RIP

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag kommer ge en minnesgåva till familjen, vilket innebär att via Cancerfonden så kommer ett personligt brev skickas till familjen ifrån mig (eller dig) samtidigt som man donerar till Cancerforskning.
Gör du gärna det samma https://www.cancerfonden.se/templates/SendGift.aspx?id=1016

Tack för informationen. Jag gjorde så.

Permalänk
Medlem

Jag också, tack för info.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
väldigt slående text

Jag ska göra detsamma så fort jag får in pengar på kontot.
När man fick se i ditt inlägg hur det hela gick till slog hjärtat verkligen till.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

snabbt går det, han var ju senast inne samma dag han dog till och med...såg det igår och tänkt på det från och till och blev ledsen på kvällen när jag såg det. fick problem med att sova, får en att tänka...
har ju försökt och peppa honom och snacka med honom och var övertygad om att han skulle klara det eftersom han kämpat så länge...

som många redan sag, det finns ingen rättvisa i världen!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Det är inte värdigt att så unga människor går bort. Tragiskt.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Fan i helvetes djävla skit.

Vila i frid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har följt denna tråden från början och jag blev alldeles kall i kroppen när jag läste att han hade gått bort (även fast jag inte känner honom alls). Kunde inte tro mina ögon först

Vila i frid Jonas!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har oxå följt den här tråden väldigt länge, och finner mig själv sitta framför datorn alldeles tårögd.

Cancer är den mest lömska skit som nån sjukdom kan vara, så fort min lön kommer in så går pengar till fonden

Det får fan vara nog nu, känner 3 personer som gått bort inom de 2 senaste åren o då räknar jag inte Pale.

R.I.P Pale, nu får du vila utan smärta. Det är du mer än värd.

Permalänk
Medlem

Nää fyfaan vilken sorglig avslutning på denna tråd....

Vila i frid.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad man ska skriva, jag kom precis till jobbet och jobbar som försäljare, vet inte riktigt hur man ska hantera det, Träffa massa människor snart men ha Pale i huvudet.

Som andra sagt så kände man ju han inte egentligen men varje gång jag varit på Swec, så har jag kollat i tråden. Blev ju orolig där i slutet men han kom in och skrev och man trodde allt var lugnt och att kampen fortsatte.

Jag kommer också sätta in pengar till Cancerfonden så fort jag får lön!

Vila i frid Pale! Du var sjukt stark!

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Jag hör tyvärr inte till skaran som har följt den här tråden länge. Gick in på denna tråd för första gången i början av denna månad. Läste, blev rörd. Skrattade lite åt random-persons kommentar. Sorglig ironi att Pale gick bort inte långt efter att ha skrivit i tråden.

Önskar familjen all lycka.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

wtf.. trodde han skulle klara de här, vaf*n!

Vet inte riktigt vad jag kan skriva förutom vila i frid, efter ha läst alla inlägg som hans anhöriga skrivit känns de fortfarande overkligt.
Sorglig slut på tråden. :/

Vila i frid [-Pale-].

Permalänk
Graded.se

Kan inte annat än att följa med ledet av alla som sörger!
Känns helt klart konstigt. Jag brukar sällan bli rörd av saker man ser / läser.

Men denna tråd har berört många ggr.Tror nog aldrig att jag lämmnat någon kommentar här någon gång. Men har följt tråden, och har hoppats och hållit tummarna.

Sänder mina tankar till vänner och familj och hoppas på en bra fortsättning trotts allt!

Hoppas du får det bättre PALE, det tror jag på!

Permalänk
Medlem

R.I.P Jonas

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag läste i denna tråden. Mycket tråkigt hur det slutade för Pale.
En minnesgåva till cancerfonden blev det iallafall, med förhoppning om att det kanske kan hjälpa någon på något sätt.

Permalänk

R.I.P Jonas har följt tråden sen den skapades. Riktigt tråkigt att det slutade så här....=(

Nu har jag sett till så att familjen får en minnesgåva ifrån mig, se till så att ni gör det samma....=)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jahopp... Kanske lite skönt för honom ändå:/ Han verkade ju inte må sådär jättebra nu det sista. Ska donera en hundralapp eller två. Har ju läst alla sidor i denna tråden och beundrat honom för hans styrka.

Vila i frid Pale.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt tråkigt. Vila i frid.

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Men usch nej Har följt tråden sedan Jonas skapade den, tråkigt att den skulle behöva sluta såhär bara. Man blir väldigt tagen på något skumt sätt :s

Han skrev sitt sista inlägg vid 13:37, skrattade faktiskt lite när jag såg det. Så symboliskt på något sätt, en kämpe. Hoppas att du har det bättre nu kompis.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Vila i frid!

Jonas var en riktig kämpte.

Jag har följt tråden ett bra tag. Synd att det slutade så här. Må Jonas vila i frid!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

En sånn styrka men ändå inte...
Vila i frid Jonas.

Visa signatur
Permalänk

Har inte följd tråden från start men blir ändå ledsen när jag hör detta =/ Hoppas han kör sin MC i himlen nu...

Har jag pengar på kontot ska donera en slant.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Allt som gör sweclockers till vad det är finns representerat i den här tråden.

Sov Gott.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Pale var en stor man på Gruvans CSS server. Serven stängdes ner den 19 Juli kl 00.08 och hoppade igång 20 Juli under kvällen så som ni förstår så var han en stor kille på Gruvan och alla som är trogna gruv spelare har en spc kontakt med Pale, jag sitter fortfarande med n klump i halsen, att en person som jag harr spelat och lärt känna i 9 månader som alltid var glad och positiv och stöttade mig ibland när jag behövde lite uppmuntran så var han där! Eller som när man alltid loggade in på Gruvan fick ett "HEJ "

För er som vill läsa lite mer citerar jag från Gruvan.net

Uplagd på Gruvan.net 19 Juli kl 00.05

Citat:

Den störste av oss alla finns inte hos oss mer.
Pale har lämnat oss med stor saknad.

Vare sig man har träffat Jonas i verkligheten eller spelat med honom på servern så har man mött en fantastisk människa.

Pale var en av Gruvans hörnstenar. En gång för många år sedan så började 2 trogna spelare bråka på servern. Den ena försvarade Gruvans regler vilka den andre hade svårt att följa. Det slutade med hårda ord från Gruvförsvararen efter att regelbrytaren hade slagit under bältet. Han fick en månads avstängning från Gruvan för de hårda orden. Han visste att han brutit mot reglerna och det bad han om ursäkt för. Han accepterade sitt straff och några månader senare var han Guard (Admin) på Gruvan.

Pale har alltid varit rak med det han står för, en person som man alltid kände ett stort förtroende för och som alltid värnade om Gruvan och alla dom han tyckte om.
För Gruvan har han varit en av de mest betydande personerna av alla. Alla som spelar eller har spelat på Gruvan har någon form av relation till honom. Han ägnade mycket tid vid sidan om Gruvan att chatta och prata med spelare. Pga hans sjukdom så fanns han ofta vid datorn och han lyssnade alltid om man ville prata, det är det nog många spelare som kan skriva under på.

Som spelare på Gruvan var han också en förebild. En av de absolut skickligaste men även en stor teamplayer som aldrig försökte spela hjälte trotts att han var det. Många spelare har jag hört säga med ett leénde på läpparna: "Pale vill man inte möta när man spelar, för då vet man att det är kört..." Han var och är en stor förebild som spelare på Gruvan.

Jag har ju fått äran att vara vän till Jonas och fått följa honom i hans liv och med hans sjukdom.
Första gången jag träffade Jonas var jag väldigt nervös. Det var inför Gruvans första Gruvträff och det var också första gången som jag och de andra i -=GB=- skulle träffa spelare som vi inte kände i verkliga livet. Men efter att ha hälsat på varann så släppte nervositeten, han var ju en go kille! Och under åren har han bara växt och växt som vän och människa i mina ögon.

När Pale i år hoppade på bussen i Västerås så blev han den ende icke -=GB=- som varit med på samtliga 5 Gruvträffar.
För er som inte hann att lära känna Jonas så väl så var det tyvärr så att Jonas led av en svårbehandlad cancer som han har kämpat kopiöst med ända sedan i mitten av tonåren. Något som man inte ens önskar sin värste fiende att få genomgå. Men sjukdommen har aldrig lyckats trycka ner Jonas så mycket så att det har märkts på Gruvan eller när man träffat honom. Han har visat sig vara en kämpe utan dess like, precis som när han spelar med oss på servern.

Hans inre styrka är något som jag har fått bevis på många gånger, men framförallt insåg jag det för några år sen när jag själv kom ner i en svacka i livet. Jag drabbades av en sjukdom som gjorde mig väldigt depprimerad men som inte var livshotande på nått vis. Detta var strax före jag träffade min nuvarande sambo Linda (Kjoltyget) och hade därför ingen här att prata av mig till. Men som tur var fanns ju Pale på Skype som fick stå ut med många sena nätter pga allt jag behövde få ur mig. Jag grät och tyckte synd om mig själv och Pale stöttade mig. Men det var först näg jag loggat ur och stängt av datorn som det stog klart för mig vilken liten mes jag är! Där har jag suttit och tyckt synd om mig själv till en person som inte vet om han lever om ett halvår. Och han försöker göra mig glad!

Jag känner ingen människa som lärt mig så mycket om livet och vad som är viktigt med det.
En gång när han hade varit och hälsat på oss här i Falkenberg så ville han tvunget ner till havet innan dom skulle åka. Jag fattade inte varför det var så viktigt. Men Jonas tyckte om att titta ut över havet, det var bara en grej som betydde något för honom, något som gjorde att han mådde lite bättre och som han sen levde på ett tag. Nästa gång jag tittar ut över havet skall jag tänka på Jonas och må lite bättre...

Det finns så mycket att berätta om Jonas som jag inte kan göra här, men jag har lovat mig själv att föra vidare historierna om honom och aldrig glömma allt det han sa och lärde mig.

Jag har gråtit under hela tiden jag har suttit och skrivit den här texten för jag är så fruktansvärt lessen, aldrig har en så nära vän till mig gått bort. Idag skulle jag grillat och delat en brunläsk med vår vän men istället sitter jag, Linda & isola här och gråter. Detta är Gruvans mörkaste period och jag vet inte när man kommer känna sig ok igen.

Gruvan har bara haft en spelare med tillägget =GB/A= och kommer så föralltid att ha. Den finaste titlen man kan få som spelare på Gruvan.
Men "A":ets betydelse är från och med igår ändrat från "Assistent" till "Ande" för Pale´s ande kommer förevigt leva kvar hos oss.

Jonas dog igår 18 Juli 2008 hemma i Eskilstuna efter en inre blödning som inte gick att stoppa.
Han skulle ha fyllt 24 år i oktober.

Vi kommer aldrig glömma dig - Pale =GB/A=

Jag saknar dig.
Din vän Appe, med Linda och mina vänner i -=GB=-

Citat:

Vi i -=GB=- har idag pratat om hurvida vi skall starta upp servern eller ej.
Många tankar har denna helg ägnats åt Pale och hans familj.
Och vi tror nog att det kan vara skönt för oss spelare att få träffa varandra igen på servern precis som vi brukar.

Det är inget helt lätt beslut men om vi känner Pale rätt så sitter han nog och undrar varför den inte är igång.
Han var ju aldrig så mycket för sånt här känslosamt "lullull" utan brukade vilja att allt skulle vara som det brukar.
Eller vad tror ni?

Så vi har bestämt oss att starta upp servern senare ikväll men vi vill samtidigt be er om en sak.
Vi skulle önska att alla som tänker hoppa in och spela väntar en minut.
Och under den minuten vill vi att du försöker tänka på en händelse som du upplevde med Pale på eller utanför Gruvan.
Bär sedan med dig den berättelsen så att du kan berätta den vidare om vi skulle träffas någon gång i framtiden.

Har du inte upplevt något med Pale så skänk honom en minut av ditt liv ändå för det är han värd.

Vi kommer att starta upp servern utan några reserverade platser så därför behöver ni inte vara rädda att inte få plats.
Och ni har därmed tid att hedra vår vän.

*******

Tack för alla era ord och tankar.
Även om man visste att Pale hade många vänner så värmer det ändå att läsa alla fina inlägg om honom.

Och en sista sak. Tänk på att vota på de_prodigy,
det var Pale´s favoritbana...

//Gruvan boys.

*******

Vi kommer vänta med att lägga upp vår ordinarie hemsida.

Det går bra att kontakta oss via E-post på info@gruvan.net

Serverns IP-nummer: 78.69.157.188:27015

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |