PCOffice.se och 250GB WD

Permalänk
Medlem

PCOffice.se och 250GB WD

Är det någon som beställt någon av WD's 250GB modeller från detta företag och fått dem? De har ju väldigt bra priser, nästan för bra. Flera hundra kr lägre än närmaste konkurrent. Jag blev lite orolig efter att ha läst deras omdömen på pricerunner.se och att de var noterade på svartalistan.com.

http://www.pcoffice.se

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Inte ovanligt att man saknar grejorna i lager och beställer från grossist först när man fått ihop tillräckligt många kunder - kan ta veckor.

Permalänk
Medlem

dom var ju på DH och sålde så dom borde ju inte ha så dåligt omdöme

Permalänk
Medlem

Jag åkte till affären och köte en sata disk. Ångrar mig bara på så sätt att jag igentligen inte hade behövt den, "men den var ju billig".

Permalänk
Medlem

Jag har handlat ett par datorer av dem, iofs inte via nätet men ändå. De har helt ok service och helt ok priser med. Där har ni min erfarenhet.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Fick ett mail nyss...

Hej vi har fått in mer beställningar på Hårddiskar än vad vi har på lager, Ni är en av de första som kommer att få hårddisken hemskickat.

därför vill vi att Ni sätter in frakt&postförskattavgift kosnad på 170 kr i vår Bankkonto:XXXXXXXXXXXX ange Ordernummer: XXX

har du frågor ring 042-12 33 11 fråga efter Imad

Har aldrig varit med om att man ska behöva betala in frakt&postförskott till ett bankkonto innan leverans... Min skepsis fick mig att avbeställa ordern.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Fick ett mail nyss...

Hej vi har fått in mer beställningar på Hårddiskar än vad vi har på lager, Ni är en av de första som kommer att få hårddisken hemskickat.

därför vill vi att Ni sätter in frakt&postförskattavgift kosnad på 170 kr i vår Bankkonto:XXXXXXXXXXXX ange Ordernummer: XXX

har du frågor ring 042-12 33 11 fråga efter Imad

Har aldrig varit med om att man ska behöva betala in frakt&postförskott till ett bankkonto innan leverans... Min skepsis fick mig att avbeställa ordern.

Hmm jo det där verkar lurigt, om det är oro för icke utlösta paket brukar dom ju kunna lägga till ett "Vid icke utlösta försändelser, kommer den faktiska fraktkostnaden faktureras dig" eller liknande i köpeavtalet man godkänner (oftast) när man trycker på köp knappen.

Jag skulle ha avbokat bums oxå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimBow
dom var ju på DH och sålde så dom borde ju inte ha så dåligt omdöme

Dom på DH heter PCaction,inte PCoffice...:)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk

Om de redan har butik och har varit butik så länge som de har så är jag väldigt tveksam till att de skulle försöka göra sitt namn ännu mer nersvärtad pga onöjda kunder..

Jag fick svar från dem iaf och de sa att de skulle få in nya diskar nästa vecka och skickar således paktet på tisdag/onsdag. Vi får väl se vad som händer

HEHehehEHEHehioHhihhhhihihi *galen* ;:F:DF;:D:F;:D;

---------------
update:

Fick hårddisken idag, som lovat. Beställde också med en standard fläkt för 50:-, och jag fick en som kostade 90:- (med blåa dioder)

tummen upp för pcoffice

Permalänk
Medlem

Jag och min polare beställde varsinna 250GB (De som näms ovan). Det va absolut inge strul med leveransen. Det tog 1 vecka (vi beställde den 26 dec o fick dom den 2 jan). Och betalningen fungerade bra.

Jag kan rekomendera att köpa WD 250 Gigarn därifrån.

Permalänk
Medlem

Jag vet folk som fått sina hårddiskar därifrån.. De var också lite skeptiska till affären, men det visade sig att allt stämde

EDIT: Kan ju tillägga att de andra diskarna de hade tyckte jag var svindyra!! Såg en Maxtor 160 GB 2 MB Cache för 1495:-!!
Finns ju 8 MB Cache o.s.v. på datorbutiken för 1145:-.. Det är lite pengar i skillnad där..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tell
Kan lägga en varning för pcoffice , de vet inte avd de håller på emd , åtminstone inte i malmö affären. Köpte min dator där , blev inget annat en klödd.

vilka datoraffärer vet egentligen vad det håller på med?:)
senast jag hörde från en dator affär var när min cpu fläkt gick sänder:

Citat:

sagt avv kille från en datoraffär i varberg
-tyvär, det går inte att få tag i 60mm fläktar längre du blir tvungen att köpa en ny processor

processor!?! jag skrattade en stund sen gick jag vidare till nästa affär och köpte fläkten som inte gick att få tag på.

btw har beställt en sån där HD den har inte kommit än men det har ju fattats en del arbetsdagar nyligen så... chassifl'äkt blev det me 50 kr:)

EDIT: den har kommit nu och allt gick smärtfritt men det verkar som om priset är höjt igen nu:(

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PC Office ligger i Helsingborg, har varit där ibland och köpt lite saker bland annat hårddisk och neonlysrör. Dom verkar o.k men om jag skulle våga beställa av dom från nätet så är jag tveksam..

Permalänk
Medlem

Går förbi deras butik dagligen på väg till Högskolan, kanske ska in och ta en titt där, jag hade ingen aning om att de hade så bra priser.

Visa signatur
Permalänk

Beställde en 250GB WD av dem veckan före jul. Ringde till dem för att försäkra mig om att disken fanns i lager osv och att den skulle komma före jul. Allt lätt positivt då.

Men nu i efterhand är jag bara djävligt förbannad och less. Har fortfarande inte fått något disk, och när jag ringt och klagat har de inte ens vetat om de skickat den eller ej. Så de har noll koll skulle jag vilja påstå.

Så jag kommer aldrig mer att handla från dem..

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe | AMD X2 4200+ | 2.0GB Corsair TWINX2048-3200C2 | Gainward 7900GT
ABit IC7-G | P4 2.8 | 1.0GB TwinMos-Winbond DDR | HIS IceQ Radeon 9800Pro
ABIT NF7-S | XP 1800+ | Alpha 8045 | 768MB DDR | Geforce 2 Pro 64MB