Permalänk
Antielefant

Dött A7N8X-GD...

Ibland kan även de bästa göra rejäla fel...

Monterade ur moderkortet för att göra rent chassit och såga ur ett hål för en till 120mm fläkt, och råkar tydligen spilla lite vatten på kortet när jag tömde CPU-blocket...

Trött som man är ser man naturligtvis inte detta när man sedan monterar ihop alltihop, med ett tydligt 'poff' från nätagget som resultat.

Syns inte på moderkortet att något är skadat, men det startar inte upp även med annat nätaggregat, så det är bara att pallra sig iväg och köpa nytt.

Som tur är klarar sig processor, minnen etc - skadorna är begränsade till moderkort och nätagg...

RIP ett utmärkt moderkort, ett Zalman 400 och 1200 spänn!

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

aj då. Det låter inte alls kul.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Om det INTE syns så går det väl på garanti

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Hedersmedlem

Japp, även den bäste gör misstag ibland. Jag upptäckte nyligen att överhettningsskyddet fungerar utmärkt på mitt A7N8X Deluxe. När jag efter att tillfälligt bytt processor skulle montera tillbaka min gamla så skruvade jag på blocket snett, plexitoppen på mitt Maze4 hade tagit i plexitoppen på mitt DD Z-block och blocket hade i princip noll kontakt mot kärnan.
Moderkortet stängde ner efter mindre än 2 sek, annars hade jag varit en överklockningsvänlig 1700+ fattigare.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Ordentlig burnin ;).