Program för att säkerhetskopiera CD skivor

Permalänk
Medlem

Program för att säkerhetskopiera CD skivor

Tjena

Vilket program är bäst för att göra säkerhetskopior på mina cd med. Vill spara kopiorna i mp3 format.

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Exact Audio Copy är nog det bästa, använd sen lame för att encoda till mp3.

Permalänk
Hedersmedlem

Kennel har skrivit en bra guide.
- http://www.punbb.org/articles/mp3.html

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Easy CD-Extractor.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnx
Själv kör jag med Easy CD-Extractor.

Jag känner inte till just det programmet men jag skulle tro att det är som de flesta andra "vanliga" rippers som AudioGrabber osv, dvs sämre än EAC.

Easy CD-Extractor kostar pengar till skillnad från EAC som är gratis. Vad är det som gör Easy CD-Extractor värt det?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Tack,

Använder EAC och lame som encoder och det funkar bra, men jag skulle vilja att EAC gjör en mapp med artist och skivtitel och lägger det man rippar i den men jag hittar ingen instälning för det. Kan man fixa så det blir så?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Jag känner inte till just det programmet men jag skulle tro att det är som de flesta andra "vanliga" rippers som AudioGrabber osv, dvs sämre än EAC.

Easy CD-Extractor kostar pengar till skillnad från EAC som är gratis. Vad är det som gör Easy CD-Extractor värt det?

Jag tycker det är ett smidigt och bra program som ger högkvalitativt resultat. Sen om man vill lägga pengar på det eller inte är en annan fråga

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem

det går alldeles förträffligt att köra LAME-dll'en i AudioGrabber vilken är min favorit... men EAC är ju att föredra enligt dom som håller på med att rippa musik...

Permalänk
Medlem

Här finns en guide om hur man skapar mp3 med HÖG kvalitét:
http://www.ubernet.org/modules.php?op=modload&name=Files&file...

Visa signatur