Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Hur fan kan man få en adrenalinkick av att se två stycken pixelhögar stå brevid varandra och framkalla rökpuffar?

Låt oss istället ställa oss denna fråga:
"Hur fan kan man få en adrenalinkick av att springa runt o skjuta terrorister i huvudet med en awp"

Svaret är helt enkelt, Folk har olika intressen vissa finner nöje i att spela tex : Counter-Strike, Andra kanske gillar "fia med knuff" sen finns det även folk som gillar Pokémon,
Bara för att du inte finner Tibia intressant betyder det inte att alla tycker det e tråkigt,..
Jag tycker man skall respektera andras intressen,

och tillslut
Ett litet tips, Meningen är inte att man skall "puffa" ifall du gör detta ofta så beror det på att du inte träffar med dina runor, det kanske e därför du inte insett det roliga med tibia ?

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

jag har känt adrenalin båda i Icetec som zeker.

dock så är cs lite mer händelserikt spel så det blir lite mer spännande

båda är bra spel

OT:
levla upp en lvl 11 knight te 50/50(på 23 timmar) när jag tänkte dra igång tibia på allvar på en nystartad värld, dagen efter bytte mina kompis värld och då la jag ner de...på CS har man skillen kvar fastän man bytar server

Permalänk
Medlem

EpaUlle: du kan ju inte säga att cs är bättre än tibia, som att jämföra farten i en lamborghini och en dockvagn..

Permalänk

Vad går spelet ut på? Vad är dess mål?

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesters Spirit
Vad går spelet ut på? Vad är dess mål?

Att ha kul, Träffa folk och "jaga" monster, Som de flesta andra MMORPG,..

Finns inget direkt slut på tibia, Det uppdateras "hela tiden" med nya platser att besöka,vapen,monster osv.

Kort och gott, Tibia är ett spel för personer som vill ha något att spela som inte kräver att man e nån l33t RPGer, Och skall man börja med tibia så skall man heller inte ställa allt förhöga krav på grafik, Även om jag själv har väldigt svårt att förstå varför grafiken skall spela nån roll om innehållet e fantastiskt,

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk

kanske inte hela tiden, det jag vill ha är GVG (guild vs guild) och bort med skullsen så man kan komma tillbaka till dom gammla goda pk tiderna
sen fler monster och saker :S

p.s december updaten var ändå ganska fet

Visa signatur

Ey, flippa inte det är bra kod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Har dom inte fått pisk av EA för all artwork som är stulen från Ultima7?

Det var gratis sålänge som ultima7 grafiken fanns, sen när dom gjorde egen grafik så började dom ta betalt. Dom tjänade alltså ingenting på ultima7 grafiken. En i företaget som äger Tibia jobbade också med ultima7 grafiken eller nåt liknande.

Permalänk
Medlem

Testar spelet nu,men fyfan va jobbigt med alla ungar som springer fram och dödar djuren som man själv holler på att döda, blockar dörrar m.m.

Går ju skit segt att lvl även när man e lvl 1: har dödat massor med rats men har bara typ 40 i exp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Testar spelet nu,men fyfan va jobbigt med alla ungar som springer fram och dödar djuren som man själv holler på att döda, blockar dörrar m.m.

Går ju skit segt att lvl även när man e lvl 1: har dödat massor med rats men har bara typ 40 i exp.

Hehe, Första e alltid lite jobbigt..

Du kan ju kolla in denna sidan
http://www.tibianews.net/rookgaard.asp?Id=Overview - En guide om hur du kommer ur rook snabbast.

Hoppas allt går bra för dig

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

gjorde det inte dog just på lvl 1 och förlorade typ 17 exp, min bag och alla mina pengar som jag hade tänkt köpa lite amrour för. Nu har jag sprungit runt i en grotta/kloak i typ 1 och en halv timme och hittar inte ut... skoj

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får upp FPS i tibia med ett Radeon 9800 Pro kort ?

har bara 20~30 i fps.

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Nån som vet hur man får upp FPS i tibia med ett Radeon 9800 Pro kort ?

har bara 20~30 i fps.

lol

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

skulle också vilja veta..

FYFAN BLIR SÅ JÄVLA ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hatar alla småbarn som spelar tibia, dom tar ens loot, dödder ens fiender. Nu var det en som tog bort bron hela tiden i sewers så jag som hade skit lite hälsa vlev omringad av råttor och dödad, SKOJ!? förlorar förmodligen alla mina pengar, min bag som jag inte vet vart man kan köpa en ny, allt! skit spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Nån som vet hur man får upp FPS i tibia med ett Radeon 9800 Pro kort ?

har bara 20~30 i fps.

varför ska du ha 100 fps på tibia?

btw, spelar du cs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
varför ska du ha 100 fps på tibia?

btw, spelar du cs?

Behöver inte 100, Men 40 + iaf.
Jaa, jag spelar c-s. Vadå då ?

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pherose
tibia e det sämsta, lamaste och tråkigaste spel som finns!! det e det sämsta jag någonsin spelat!

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

fattar inte var som är bra med tibia, någon som kan förklara?

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hry
fattar inte var som är bra med tibia, någon som kan förklara?

Har du ens testat det ?

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem

tibia suger , inse förstår inte vad som är rolig , men å andra sidan är jag inte så mkt för datorspel ändå !

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hry
tibia suger , inse förstår inte vad som är rolig , men å andra sidan är jag inte så mkt för datorspel ändå !

Som n0x sa har du testat det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hry
tibia suger , inse förstår inte vad som är rolig , men å andra sidan är jag inte så mkt för datorspel ändå !

Om du ger spelet lite tid och har ett par kompisar på servern så ska du nog se att det blir kul.

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem

Wohooooooooo!

Någon som spelar på Arcania?
Då borde ni veta att det blev krig idag. Gissa vem som har vart med och slaktat, och gissa vilka som nu inte har dött med en enda från våran guild och nu har vunnit kriget?

HAIL Senceless!

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Wohooooooooo!

Någon som spelar på Arcania?
Då borde ni veta att det blev krig idag. Gissa vem som har vart med och slaktat, och gissa vilka som nu inte har dött med en enda från våran guild och nu har vunnit kriget?

HAIL Senceless!

Gissar på att det e du
Grattis till vinsten
själv har jag alldrig varit med i nått krig

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk

oj wow man kan fan göra bättre spel i rpg maker 2004

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira_san
oj wow man kan fan göra bättre spel i rpg maker 2004

Upp till bevis.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Upp till bevis.

Håller med dig. Upp till bevis nu Akira_san,

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeker
Håller med dig. Upp till bevis nu Akira_san,

Tror att han menade det mer som ett uttryck-

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Nu e jag jag lvl 4 och har halva xp mätaren full. Men nu går det så sjukt segt att expa genom att döda råttor. Vad ska man döda istället för at fortare komma till lvl 8? Jag är för dålig för att döda poision spiders.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Nu e jag jag lvl 4 och har halva xp mätaren full. Men nu går det så sjukt segt att expa genom att döda råttor. Vad ska man döda istället för at fortare komma till lvl 8? Jag är för dålig för att döda poision spiders.

Hmm, du kan döda wolfs, spiders eller bugs, så blir det nog bra.

Visa signatur

Chill is not a crime.