Permalänk
Medlem

Dubbla nätagg at och atx?

Tjena, jag har ett 50 watts nätagg som jag håller på att växa ur. istället för att köpa ett nytt kraftigare nätagg som kostar mer än vad en fattig studen som jag har råd med så funderar jag på att använda ett at agg jag har liggandes.
finns det något smidigt sätt som inte kostar allt för mycket att få båda nätaggen att starta samtidigt? har sökt lite här i forumet men inte hittat så mycket om ämnet. någon har föreslagit att man ska trycka på båda knapparna samtidigt, men det känns som en ganska dålig lösning. någon annan föreslog att man skulle använda ett relä. Är det någon som har lust att förklara lite närmare hur det funkar, vilken typ av relä jag ska använda och gärna någon form av simpelt kopplings schema.

tack på förhand.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

(fattiga studenter ska inte satsa sina dyra datorer på något som kan gå åt h*vete - dom är för fattiga för sådant)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

håller med Frostyfog

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Re: Dubbla nätagg at och atx?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Tjena, jag har ett 50 watts nätagg som jag håller på att växa ur. istället för att köpa ett nytt kraftigare nätagg som kostar mer än vad en fattig studen som jag har råd med så funderar jag på att använda ett at agg jag har liggandes.
finns det något smidigt sätt som inte kostar allt för mycket att få båda nätaggen att starta samtidigt? har sökt lite här i forumet men inte hittat så mycket om ämnet. någon har föreslagit att man ska trycka på båda knapparna samtidigt, men det känns som en ganska dålig lösning. någon annan föreslog att man skulle använda ett relä. Är det någon som har lust att förklara lite närmare hur det funkar, vilken typ av relä jag ska använda och gärna någon form av simpelt kopplings schema.

tack på förhand.

50watt?

Permalänk
Medlem

det duger ju till att driva fläktar cd-rom och hd:n

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

http://datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=SIR300W
Så otroligt dyrt är det väl endå inte, detta är inte i världsklass men det duger.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

Jag trode inte det fanns ATX chassi som var på 50W rotflol

Permalänk
Medlem

Det är inte chassit som är på 50W, utan nätaggregatet, RasmusB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Jag trode inte det fanns ATX nätagg som var på 50W rotflol

[EDIT]skrev fel

Permalänk
Medlem

Innan jag stoppade in mitt sexiga Enermax i min server så hade jag faktiskt ganska så precis den här konfigurationen. Ursprungligen var maskinen faktiskt en AT-baserad P150, så jag har kvar det gamla AT-agget. När det blev lite för mycket för mitt bättre beggade ATX på 350w så byggde jag in det extra AT-agget och körde fläktar samt några diskar på det. Funkade utmärkt.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

rätt ska vara rätt håller med dig H@sse... men vafann köp ett nytt...inte så dyrt..

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Ni svarar ju inte på hans fråga... Han ville veta hur han skulle göra, inte få några kommentarer om att han ska köpa nytt istället...

Permalänk
Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4