Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk

någon som vet vad en cold skiller med 40 life är värd?

Permalänk
Medlem

Någon som kan tänka sig byta en clean cold sk mot en clean java sk? Jag behöver cold

edit: va är en perf pala torch värd?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

perf pala torch är inte värd ett skit så du kan helt enkelt droppa den åt mig:D

Permalänk
Medlem

Hm, Paladin torchen är väl dyrast och om du nu ska ha en perfekt. Så räkna med ett gäng Ists

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem

Det är så att jag har en perfekt o tänkt o sälja

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Såpass. Hm. När jag ändå tänker efter så kanske de inte var så dyra.

Om jag får låna den ett tag, kanske jag kan fixa dig ett bra pris. ^^

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk

folk som får över 20 ist för dom.. så rätt dyra ja..

edit: gå till nån mirc kanal och tradea, du brukar få rätt bra offer och såna som är seriösa.. men ha alltid admin trade..

Permalänk

jag satt och sökte lite på botar till d2 och hittade http://antiwarden.kickme.to
är det någon som har testat den/ kör med den eller vad tror ni om den?

EDIT: jag sålde presic min coldskiller med +40 life för 10 ist + en chaco, 7 st +6 MF charms, en gheed, och 5st +17 health charms. sammt thundergods vigor och wartraveler. hoppas jag inte gjorde ett misstag

Edit2: köpte en Enigma mp för 7 ist som funkade bra och var så skön att använda, sen byte jag game och enigman var helt plötsligt ett blått lightplate som är värt inget...:( Jag blir bara så trött på alla "fuskare" eller vad det nu var:(
jag har kvar allt ovanstående förutom 8 ist samt att jag har en 183% zaka med um i om någon är intresserad. bara skicka ett PM för jag kommer inte starta skiten igen

Permalänk
Medlem

kan ta det free om du ska lägga ner

Permalänk
Medlem

Haha taskigt lanbonden Något sånt har då aldrig hänt mig i D2

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Tjao

skapade ett nytt acc ändå det kändes bättre *Let-Lijo spelar jag på nu
kommit till lvl 20 med sorcen

ska fortsätta spela nu va ju så sjuukt roligt o börja igen
hur går det för er andra som skulle börja?

förresten om ni har nått på ladder till sorc som ni inte behöver o kan tänka er att byta mot lite av det jag hade på mina gamla chars non ladder så hojta

aja viska till mig om ni vill spela eller vad som helst.. peace

Visa signatur

det e skönt när dom blir sköna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
jag satt och sökte lite på botar till d2 och hittade http://antiwarden.kickme.to
är det någon som har testat den/ kör med den eller vad tror ni om den?

EDIT: jag sålde presic min coldskiller med +40 life för 10 ist + en chaco, 7 st +6 MF charms, en gheed, och 5st +17 health charms. sammt thundergods vigor och wartraveler. hoppas jag inte gjorde ett misstag

Edit2: köpte en Enigma mp för 7 ist som funkade bra och var så skön att använda, sen byte jag game och enigman var helt plötsligt ett blått lightplate som är värt inget...:( Jag blir bara så trött på alla "fuskare" eller vad det nu var:(
jag har kvar allt ovanstående förutom 8 ist samt att jag har en 183% zaka med um i om någon är intresserad. bara skicka ett PM för jag kommer inte starta skiten igen

Först frågar du om hur bra en viss bot fungerar sen klagar du på de som kopierar saker/trade hackar? Så det är ok för dig att använda bots för att få grejer, men inte för andra att kopiera saker/trade hacka, vilket kan leda till att du förlorar saker? http://en.wikipedia.org/wiki/Double_standard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
Först frågar du om hur bra en viss bot fungerar sen klagar du på de som kopierar saker/trade hackar? Så det är ok för dig att använda bots för att få grejer, men inte för andra att kopiera saker/trade hacka, vilket kan leda till att du förlorar saker? http://en.wikipedia.org/wiki/Double_standard

jag vet inte riktigt om jag håller med dig, det jag tycker är roligt med d2 är att leta item och att hitta item, INTE att lvla. därför kollade jag efter en bot som jag skulle kunna ha igång en natt för baal runs så jag skulle vara låt säga lvl 91-92 (alltså som min gammla char jag hade innan jag började med wow för ca 1 år sen). Visst det är "fusk" med en bot men den lurar ingen, och förstör inte för någon annan. snarare är det så att många väntar på balruns som skappas av en lvl 90+ hammerdin bot eftersom de går fortast och är minst riskfylda att komma i en dålig grupp i.

pga pm från flera användare blir det någon form av uppdelning
Myrus, får en ist
samma med neam
Han ville ha några life charms vilket går att ordna
comp1337 var först och får resten (zaka UM'ed 183%, mm)

EDIT
mitt account är lanbonden så ni kan se om jag är online så ni får era grejer, gäller ej comp1337

Permalänk
Medlem

Tack lanbonden.

Grymt glad för det jag fick. Tack : )

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Jag startade upp D2 med LoD igen för nån vecka sen eftersom jag inte hade något att göra, perfekt tidsfördriv tänkte jag eftersom jag inte kört LoD innan. Skapade en assassin eftersom det var en av de nya karaktärerna, har funkat klockrent hittills.

Till problemet: Jag är på Diablo i akt 4 och får bögstryk. Repeatedly.

Börjar fundera på om jag gjort bort mig i skillträdet eller nåt, jag är mid-20 i level och har hittills dumpat poängen i tigerstrike (typ 8-9) + finishing move samt claw mastery (också 8-9 typ) och någon poäng i weapon block. Statsen är relativt jämnt fördelade på str, dex och vitality. Hyffsad gear, men jag tror jag behöver mer fire res, har typ 40 nu.

Ska det vara supersvårt eller har jag gjort bort mig? Hjälp!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Burst of speed är ett måste på assassin, då kan du även få Fade. Cobra strike kan nog hjälpa också.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

gaah är på jakt efter java sk så har någon o trada för um så /w *myrus

spelar inte just nu men kommer säkert in senare

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Behöver en Ber på non ladder ingen som har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
gaah är på jakt efter java sk så har någon o trada för um så /w *myrus

spelar inte just nu men kommer säkert in senare

visst, varför inte;) *comp1337-2 efter 16:00 antagligen

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

hej.

ja undrar vad en bot är för nått? många säger det om andra spelare.
att han är en bot. fattar inget

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

sidan funkar inte=(

Permalänk
Medlem

En bot.... hur förklarar man.... Det är ingen människa som spelar, det är en dator/program

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

comp1337 in med dig?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

är inne comp1337-2

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Myrus: Jag tradade precis till mig en Pala Torch 17/19 för 1 ist.

Anyway. Tips på bästa skölden till en Smiter? Kör just nu med Spirit, gör inte mycket mer än 1,5k i Smite dmg, Smite skillen på runt 10, Holy Shield på 32.

Jag är lvl 81.

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neam
Myrus: Jag tradade precis till mig en Pala Torch 17/19 för 1 ist.

Anyway. Tips på bästa skölden till en Smiter? Kör just nu med Spirit, gör inte mycket mer än 1,5k i Smite dmg, Smite skillen på runt 10, Holy Shield på 32.

Jag är lvl 81.

bästa skölden är säkert en zaka. sammt hur kan du ha så lite i smite vid den lvlen? vad har du satsat på?

trevligt att se att isten gjorde någon nytta ialla fall:)

Permalänk
Medlem

Har glömt å tacka dig lanbonden, tack så mycket!!

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Hm. Byggt upp min Pala som en pure zealer (Zeal, Sacrifice, Fanatasicm) Som smiter har jag aldrig maxat smite. Då det inte ger så stor dmg skillnad som de ~15sp skulle vara värda. Holy Shielden ger ju mer smite dmg än smite själv.

Det är nu när de fyra första skillsen är maxade (Zealer skillsen + Holy Shield) som jag bygger på smite. Det är ändå zeal som man använt i PVM, smite är endast bossar, därför har jag lagt mina skillpoints i den ordningen.

Och ja, isten gjorde nytta

*Edit: Liten update. Som sagt fick bytt till mig en 17/19 Pala Torch för 1 enstaka Ist.

Tradade nu bort min Torch mot 4 nya Ists.

/me goes happy

*Edit2: Fick bytt till mig en Zaka nu mot en Ist.

Sen kirrade jag en 11/11 Torch och en Cold Raindbow Facet för 1 ist.

Så nu har jag 2 ist kvar. Ska dock försöka fixa en perfekt.

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem

men en bot är det som ens medhjälpare som man kan köpa då eller?