Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ än sånna där (i min åsikt väldigt onödiga) sidor, är att helt enkelt skapa ett game där du beskriver vad du byta. Är det ett bra byte, så kommer garanterat folk in.

Permalänk
Medlem

men är det inte dyrare att byta inne i spelet än på internet då?
kan man byta ber rune mot 1,5 gul rune inne i spelet??

Permalänk
Medlem

Vem skulle vilja byta bort Ber för 1,5 Gul En HR på Europe realm går på runt 4-5 Ist senast jag kollade. Förstår inte varför dom skulle ha olika värden in-game och över internet.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

nä men ja tror det va copy runes ja bytte då.
å det skulle ja vilja göra igen. dom funkar ju lika bra som vanliga runer.
men det är ingen som vet nån sida där man kan göra det?

Permalänk
Medlem

Pröva gå in i Swe-1 kanalen i Diablo II, och stanna där i ca fem minuter och vänta på att alla bottar spammar sönder den med reklam för sina sidor. Sen är det bara att välja en av dom och kolla om dom erbjuder det du söker.

Permalänk
Medlem

hur går ja in på den kanalen då?
tacksam för alla svar.

Permalänk
Medlem

Joina chatten, tryck på channel och skriv 'diablo ii europe-swe-1'.

Nåväl, nog om det. Nu är det så att jag har blivit sugen på att börja vid ladder resten, och jag läste att det fanns ett par andra här som också var det, och som även var intresserade i att starta en sorts "clan". Nåja, det behöver ju inte vara en clan bara för att vi ska kunna levla ihop.

Om intresset finns kvar, vad sägs om att börja organisera lite? Eller är det för tidigt för det tror ni? Det är ju svårt att avgöra när reseten kommer.

Permalänk
Medlem

Jepp vi är nog ett par som ska börja lira om det blir restart Jag har nog tänkt mig en Javazon eller Hammerdin. Ni då?

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Jag är lite instatt på en Lightning-Sorceress som man utrustar med lite MF-gear till att börja med. Sen blir det antigen en Bowazon eller en Summon/Curse-Necro.

Permalänk
Medlem

Kommer börja med en Fire Sorc -> Smiter ( för über tristram förståss ). Sen så får det bli en Aura-din eller Dual Dream Sorc

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

Det vore roligt om dom släppte en ny patch i samband med ladder reseten som t.ex. ersatte über bossarna med andra som har nya namn och skins. Det känns fortfarande lite lamt att de bara använde samma bossar fast gjorde dem lite starkare för att skapa en ny utmaning.

Men vi borde definitivt försöka fälla über Tristram så fort som möjligt efter reseten.

Permalänk
Medlem

ja fattar inget=)
hur gör ja????

Permalänk
Medlem

Shift-0 lycka till med Dual dream i början utan några dupes ute Skulle vara nice om vi blev ett par så vi kan köra private Baalruns. Jag föredrar o göra Baalruns istället för att MF:a

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Jag föredrar definitivt också Baalruns/Cowruns över att MF'a, men man måste ju skaffa sig lite bra gear också :).

Permalänk
Medlem

Alltså, jag kommer ju börja med Fire Sorc och efter det en Smiter. Men när jag har blivit rik nog så blir det en Dual Dream Sorc eller Auradin, kommer ju iofs ta ett tag

Jag föredrar Nihltakaktaktruns ( eller vad nu skiten heter ). Baalruns är gött med , om man gör det privat

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

Funderar på att starta en ny char, inte lirat på ett bra tag och vill ha nått som man kan köra länge på utan att fastna för mycket

Funderat på Barbar eller Druid, några synpunkter?

Barbar är ju tjocka, och druider har schysta djur som hjälper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Kommer börja med en Fire Sorc -> Smiter ( för über tristram förståss ). Sen så får det bli en Aura-din eller Dual Dream Sorc

Dual Dream Sorc? Märks att man varit borta från D2 ett tag. Det råkar inte finnas någon bra sida där man kan se hur de olika standard "buildsen" ser ut?

Jag kommer själv att börja spela D2 på ladder reset.

Permalänk
Medlem

http://forums.d2jsp.org/index.php?showforum=87
Där finns många builds till alla klasser

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

nån som vet med fakta när laddern resas ?

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har man äntligen köpt D2+LoD .. kanske ett par år försent men äsch!

Så om ni ska starta om vid ladder reset är jag väldig på att lira, multi är ju som roligast när man är en grupp som är ute o kör..

undrar bara vad man ska rolla

Permalänk
Medlem

Såg en tråd häromdan som en "blue" hade postat där de frågar efter tips och förbättringar samt bugfixar till spelet. Förhoppningsvis leder detta till en ny patch i samband med ladder reseten :D.

Permalänk
Medlem

tja.

vad händer vid reseten? försvinner allt då eller?
tänkte om det är nån ide att försöka byta tills sig bra saker nu.
eller är det onödigt?

Permalänk
Medlem

dina ladder chars blir non-ladder. så du kan fortfarande spela med dom efteråt om du känner för det.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

ok. är det nån skillnad på ladder å icke ladder?
är det mer item på ladder eller varför spelar dom flesta där?

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan ladder och nonladder är väl att de två inte kan joina samma games, och att det inte finns någon ladder att klättra i på nonladder :D. Det är definitivt flest som spelader ladder, och därmed finns det fler items att trada där.

Permalänk
Medlem

ok. så då bör ja vänta med å trada alltså.
men det är ingen som vet när det kommer att resetas???

Permalänk
Medlem

tänkte börja lira ikväll (ladder)

nån newbie som vill teama upp?

Permalänk
Medlem

mr lee, nej ingen vet när eller om att det ska komma en ladder restart. Det enda man vet är att varje ladder har startat om vid denna tid på året. Så man kan bara hoppas

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

ok.
men bör ja vänta eller ska ja chansa å byta???

Permalänk
Medlem

Spelar nog ingen större roll om du byter nu, alla saker kommer ju fortfarande till non-ladder. Kanske att byta till sig saker som är mer värda i non-ladder, om man nu ska fortstätta med det.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770