flytt om 2 månader. Beställa dsl i förväg?

Permalänk

flytt om 2 månader. Beställa dsl i förväg?

Jag flyttar in i ny lägenhet om 2 månader, och tänkte att denna gången är det dags för en rejäl internetuppkoppling.

BBB dsl 10/1 (kanske 24/1) och Adamo 8/1 är alternativen.

I alla fall, det tar säkert minst 2 månader från det att man beställt till dess att anslutningen levereras. Finns det något sätt att komma förbi detta, och beställa redan nu, i förväg?

Jag har även för mig att det krävs ett vanligt tele-abbonemang för att dsl ska kunna beställas, och även om det går att avbeställa direkt (vill inte ha fast tele) så är det ju ändå ett hinder. Jag menar, jag kan ju inte beställa ett sådant abbonemang nu 2 månader i förväg iom att lägenheten fortfarande är bebbod?

Så, hur göra? Finns det någon lösning?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Om du tar över det tele-nr som redan finns där idag så borde du ju kunna lägga en beställning redan nu. Men om de som bor där nu ska ta med sig nummret till sin nya adress så funkar ju inte det.

Visa signatur

I ask them why they never shower, and the usual response is something along the lines of "showering is like rebooting" and "I do n't want to lose my uptime."

Permalänk
Medlem

om stationen är utbyggd med adsl,så tar det inte månader,snarare dagar kanske veckor.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Jag ska undersöka vad nuvarande ägaren ska göra med sitt nummer.. Var snack om att de skulle flytta utomlands, då passar det ju..

Går ju även om de avbeställer sitt nummer och jag beställer ett nytt..

Jag räknar med minst 2 månader, då det är denna tid det har tagit för andra i samma område, även om stationen är utbyggd..

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Du måste bo på adressen för att kunna beställa bredband dit. Jag flyttade iförrgår och fick således beställa igår. Så det är bara att vänta tills du flyttar in, tyvärr...

Visa signatur

Mvh Anders