Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
vad kan hända om man inte har plast distanser?

Finns det äns plast distanser?

EDIT: Funderar på att spraya aluminiumen i någon mörk färg , är det möjligt , allstå att spraya på alu?

För jag orkar verkligen inte med autosol nu

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk

det är inga som helst problem o lacka alu, svåra är att få bra resultat om du skruvat ihop burken.

mit tips om du ska måla det:

bygg ihop hela burken så du ser att det fungerar o så, sedan så skruvar du isär den, tvättar av allt med avfettning, låter det torka ordenligt, helst över en natt.. ta sedan och gnid upp ytan med litee 600-1200 papper, primer och sedan på med färg.

när du målat klart och lagt på ett par lager lack, låt härda ett dygn, sedan så skruvar du ihop det hela o du har garanterat bra resultat!

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

Det kan inte hända nånting alls om man inte har plastdistanser! Dock måste du ha någon form av distanser så inte lödningarna tar i plåten.
Alla chassin av metall har plåten direkt kopplat till både signaljord och skyddsjord, så varför gör på annat sätt?

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Det kan inte hända nånting alls om man inte har plastdistanser! Dock måste du ha någon form av distanser så inte lödningarna tar i plåten.
Alla chassin av metall har plåten direkt kopplat till både signaljord och skyddsjord, så varför gör på annat sätt?

ne jag undrar bara för min Shuttel har 5 gummi distanser som e 5mm höga och så e det bra att veta så klart,

Permalänk

funderar också på att bygga ett chassi men utav plexi...

Visa signatur

2005 är här jippi...... :D

Permalänk

Lättast att klippa större/längre avstånd på aluminium o plåt är med en pelikan.

Permalänk
Medlem

Okej har iaf köpt 5 mer kapskivor kommer nog inte behöva mera kapskivor på ett tag.

Wiee fick just på fronten. bara lite saker invändigt som ska fixas och taket som ska fungera som en dörr sedan ska det nog vara klart

Hmm på lördag åker farsan till wien , så jag vet inte om jag får låna den innan eller efter! [Digital kameran då]

Ang digital kamera : jag fick bara låna den , allstå ingen programvara lr kabel , vad är det för kabel tror ni , vet inte vad det är för kamera än :p. men anyway so long my friends

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Hasse skrev en länk till en sida där man kan ladda ner olika komponenter det ända som vart jobbigt är att bygga själva lådan i sketchup Är ju nästintill exaxta mått

Du skulle inte kunna lägga upp länken?

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belmor
Du skulle inte kunna lägga upp länken?

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=46003

Där är länken , kolla igenom alla sidor finns mera sketchup saker på dem.

Okej nu har jag kommit ganska långt.

Det som är kvar är följande:

• Fästa cdromen i nätagget.

•Fästa hdd:n på något sätt

•Måla den i någon färg .

www.biltema.se : 36-228 (Blir biltema för jag tycker färgen dög till min förra case målning , men är det ett måste att ha primer?

•Köpa distanser, muttrar,skruvar,m,m

•Åka till metallvaruhuset och köpa en 1-2x240x310mm aluminium bit (Vad tror ni det kostar?)

Var nog allt för att få ett färdigt chassi

Och ett litet tack till mamma för sponsring av pengar annars hade inte detta chassi haft ett liv nu

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

De e inge direkt måste att ha primer, men de kan nog vara bra att ha det på just aluminum, det är väl en rätt så hal yta på den, färgen kanske "glider" omkring, om du förstår vad jag menar?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
plåtsax rekommenderas inte då det kommer att få aluminuemt att få fula kanter (pga att du klipper flera gånger på längden) samt att det kommer bli snätt o jävligt.

Jag har aldrig vart med om att det blivit sne klippt när jag har vart i plåtsaxen på skolan å klippt Alu-plåt , du kanske har använt en dålig plåtsax när du klippt..

Visa signatur

AK47 - forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaegis
Jag har aldrig vart med om att det blivit sne klippt när jag har vart i plåtsaxen på skolan å klippt Alu-plåt , du kanske har använt en dålig plåtsax när du klippt..

Inlägget du citerade är över 1 år gammalt, bara så du vet.
Fast nu kanske 1Ce är klar med sitt bygge.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv

Re: Bygga eget chassi (aluminium)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce

Skissar just i sketchup men hur gör man för att ta en bild förutom att använde print screen och paint ?

File->Export->2D Graphic

Np

Permalänk
Medlem

Lönt å dra upp denna tråden..