Permalänk

skärmkvalitet Laptops

Skiljer kvaliteten på skärmarna något på Laptops? Något märke man ska undvika eller finns det något märke som har bättre skärmar än andra?

Permalänk
Medlem

Dell's bärbara skärmar ska vara riktigt bra.

Visa signatur

I like turtles!

Permalänk
Medlem

Normalt finns ganska små skillnader i bildkvalité på moderna laptops. Det är främst i gamla laptops du kan hitta riktiga bottennapp till skärmar.

Det finns två företag som sticker ut från mängden, företag som har utvecklat egna teknologier som förbättrar bildkvalitén på tft-skärmarna. Dell har sin UltraSharp-teknologi och Sony har sin UltraBright / XBrite-teknologi. Jag har aldrig jämfört dom sida vid sida men den sistnämnda har fått väldigt bra kritik.

Permalänk
Medlem

Hur är det med ibook/powerbook-skärmarna?

Permalänk
Medlem

12" har okej skärmar och större har bättre skärmar. Min 15" laptopskärm är lika skarp som min 17" stationära viewsonic, dock har den inte lika mycket färg om man jämför noga.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ereinion
Hur är det med ibook/powerbook-skärmarna?

12"-modellerna har riktigt kassa skärmar, usel betraktningsvinkel. Sitt på ett sätt och skärmen ser ut så, sitt på ett annat och färgerna blir helt felaktiga.

Jag tyckte det var riktigt jobbigt i alla fall, behöva vinkla skärmen såfort man ändrade sittställning.

Visa signatur