iPod Tråden (liten faq)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Då får du gärna förklara för mig hur du kopierar tillbaka musik från iPod till en PC med iTunes.

Kopiera tillbaka?
Har du den i iPod:en så har du ju redan låten...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Då får du gärna förklara för mig hur du kopierar tillbaka musik från iPod till en PC med iTunes.

Du måste ha ställt in i iTunes att din iPod ska användas som en portabel hårddisk. När du gjort detta kommer iPoden att dyka upp som en hårddisk under "Den här datorn", och är det bara bläddra runt därinne för att hitta låtarna och sen kopiera dom dit du vill. Observera att jag endast testat detta med min iPod mini så det är inte helt 100% säkert att samma sak fungerar med andra modeller.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Du måste ha ställt in i iTunes att din iPod ska användas som en portabel hårddisk. När du gjort detta kommer iPoden att dyka upp som en hårddisk under "Den här datorn", och är det bara bläddra runt därinne för att hitta låtarna och sen kopiera dom dit du vill. Observera att jag endast testat detta med min iPod mini så det är inte helt 100% säkert att samma sak fungerar med andra modeller.

Har du verkligen testat det och det har fungerat? Kan du spela upp låtar du kopierar över på detta sätt i iPoden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Har du verkligen testat det och det har fungerat? Kan du spela upp låtar du kopierar över på detta sätt i iPoden?

Det går bara att kopiera låtar från iPoden till datorn, inte andra hållet eftersom låtarna inte indexeras i såna fall och då går det inte att spela upp låten i iPoden (man kan inte hitta låten i menyn). Men att kopiera från iPoden till datorn går bra. Kolla under den dolda mappen, iPod_Control\music, där finns massor med mappar med namn som tex F00, F01, ..., F39, ..., osv. Under dessa mappar finns låtarna.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Det går bara att kopiera låtar från iPoden till datorn, inte andra hållet eftersom låtarna inte indexeras i såna fall och då går det inte att spela upp låten i iPoden (man kan inte hitta låten i menyn). Men att kopiera från iPoden till datorn går bra. Kolla under den dolda mappen, iPod_Control\music, där finns massor med mappar med namn som tex F00, F01, ..., F39, ..., osv. Under dessa mappar finns låtarna.

Okej, tack för tipset. Fast det är ju enklare att använda ett program i stil med EphPod, då man kan söka på artist och så.

Permalänk
Medlem

Är det någon som stött på problemet med att iPoden börjar hoppa över låtar?

Det underliga är att min iPod mini bara gör det om jag uppdaterar den med iPod Update 2005-01-11. Jag var tvungen att byta tillbaka till den firmware som kom på CD-skivan.

Någon som känner igen det? En Google-sökning bekräftar att andra också haft problem, men jag har inte sett någon lösning....

Visa signatur

...

Permalänk

Ja det har börjat hända mig också. Hitills på kanske 3 låter, men jag akn ju ha missat några tillfällen.

Jag ska prova med att ta bort skivorna och lägga in dom på nytt.
Om du hittar en lösning, som tex fel på programvaran eller nått, posta den gärna.

Visa signatur

axel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Då får du gärna förklara för mig hur du kopierar tillbaka musik från iPod till en PC med iTunes.

det kan du göra utan ngt program öht, bara gå till den här datorn--> gå in i ipod enheten (se till att du har "visa dodla mappar" på --> gå in i den dolda mappen ipod_control --> music --> leta reda på din låt.

något krångligare men det funkar.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Tänkte bara ge lite creds till Apples support! Fyllde i ett formulär ( http://depot.info.apple.com/ipod/ ) i fredags om att jag hade problem med min iPod och i dag kom det en UPS-bil och hämtade iPoden, kommer tydligen få tillbaka den på fredag Jäkla snabb service, hoppas att resultatet blir bra också. Litet tips till er som funderar på att skicka in er iPod på service.

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Medlem

vart kan man ladda ner imod, orginallänken fungerar inte!

är det någon som kan hosta en mirror?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Funkar iTrip för iPod mini?

Visa signatur

| AMD Athlon XP3000+ 2167MHz | ATI Radeon 9800 pro 128 Mb | 2 x TwinMOS Original TwiSTER 256 Mb DDR |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macaroniborr
Funkar iTrip för iPod mini?

Det finns en speciell iTrip för mini, den heter fyndigt nog, iTrip mini ;).

Permalänk
Medlem

hjälp mig nu jag vill fixa ljudhacket som nån nämde, imod så jag kan höja mera och få bättre bas. Hjälp mig hur ska jag göra? Vart tanka det?
Sen tänkte jag köpte en Itrip att först och främst ha till hemma stereon men även till bil, vart beställa den?
mvh Erik

Edit* har en mini och är nu inloggad på brosans konta annars nickar jag Grape*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Lägg till lite grejjer om olika fodral.

http://www.lajo.biz _ Bra och billiga silikon fodral, finns lite olika sorter. Till både iPod Mini, och 2G till 4G. Kostar 60 kronor. Vill du ha gratis frakt? Då kan du skriva in "Islandur" på Friends key. Då skapar du egna uppgifter och får gratis frakt första gången. Nackdel, du måste ha kreditkort och affären ligger i HongKong.

http://www.iskins.com _ Silikon orginalet. Enligt dom flesta bäst kvalitet. Men kostar 350 kronor. Finns i flera olika färger och utföranden. Tål hugg och dylikt ganska bra. Även mot repor. Det är även ett skydd på displayen.

http://www.radtech.us _ Ett kanon bra och billigt "tyg" fodral. Finns för både Mini och iPod. Finns även att köpa på http://www.macoteket.se Kostar drygt 150 kronor. Det är inte så bra mot hugg, men mot repor så är det bra, det är även ett skydd på displayen.

Säkert två miljoner som påpekat redan men jag orkar inte läsa hela tråden, klickar man på iskins.com så kommer man till "amazing biblestudies".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PLz nån som kan lagna upp imod på en fungerande mirror?
mvh Grape*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p2c
PLz nån som kan lagna upp imod på en fungerande mirror?
mvh Grape*

Google is your friend http://www.google.se/search?hl=sv&q=imod&btnG=Google-s%C3%B6k...

Permalänk
Medlem

hmm..har hört att Ipods (även Mini) batteri sitter fast och inte går att ta bort, är det så? känner igen det iaf..

Men det är inte det värsta, farsan har sagt att efter ett par hundra laddningar och batteriet är helt slut så är det bara att slänga spelaren!

Sant?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
hmm..har hört att Ipods (även Mini) batteri sitter fast och inte går att ta bort, är det så? känner igen det iaf..

Men det är inte det värsta, farsan har sagt att efter ett par hundra laddningar och batteriet är helt slut så är det bara att slänga spelaren!

Sant?

http://www.ipodstyle.se/forum/showthread.php?t=43

Permalänk
Medlem

Min mini ligger på första laddningen och batteri stapeln rullar, det är bara ett stort batteri i displayen alltså. Ska stapeln "frysas" allt eftersom eller hur ser man när det är klart? För nu har den legat i typ 1 timme och det har inte hänt något, den rullar från tomt nu, och inget av stapeln har "frysts". Hoppas ni förstår vad jag menar..

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompy
Min mini ligger på första laddningen och batteri stapeln rullar, det är bara ett stort batteri i displayen alltså. Ska stapeln "frysas" allt eftersom eller hur ser man när det är klart? För nu har den legat i typ 1 timme och det har inte hänt något, den rullar från tomt nu, och inget av stapeln har "frysts". Hoppas ni förstår vad jag menar..

Kolla i manualen.

Batteriet är fulladdat när stapeln är full och inte rör på sig. Om du vill se hur det ska se ut då så kan du kolla på sid 28 i getting started-häftet som följde med.

Permalänk
Medlem

Förlåt, ibland får jag nog se till att tänka lite längre än näsan räcker.

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

okej tack, så det håller ABSOLUT MINST 2 år..säkert 4 utan problem om jag fattat det rätt.

farsan är nämligen i L.A just nu å letar efter en Ipod Mini till mig..vet ni vart man kan hitta dom? dom är slut typ överallt säger han..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Tidigare i tråden var det någon som skrev att alla iPods hade 2x30 mW i uteffekt. Det kan väl inte gälla iPod mini också, eller?

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

enda som är synd om ipodlänken som ballistic postade är att det ingenstanns står hur man laddar batteriet till 100%, utan bara till 80%

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Om man läser manualen står det att det tar en timme att ladda batteriet till 80% medans det tar fyra timmar att ladda det fullt ut.

Funkar iMod till iPod Mini? Länken i början av tråden funkar inte, hittar det inte någonstans.

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompy
Funkar iMod till iPod Mini? Länken i början av tråden funkar inte, hittar det inte någonstans.

Jupp, det funkar till minin också.

http://ballistic.rautermods.net/swec/iMod.zip

Permalänk
Medlem

Kanon, tack Ballistic. Men jag tycker basen nästan slår över lite? Skränar lite? Har ett par Sony MDR EX71-SL. EQ på Bass Booster. Även när man har EQ av så skränar det lite när man höjer. Vilket program är smidigast att föra över låtar med?

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

Har det blivit några förbättringar när det gäller bildhantering i ipod photo??
Hur stark är cpu på ipod photo räcker det till att spela upp film ???

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan inte spela upp film på iPod Photo, bara visa bilder.

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

hmm, applestore är riktigt dåliga, har jag kommit fram till.

skeppades med TNT worldwide express för 6 timmar sedan och TNT har inte registrerat "invoice number" ännu. inte finns det någon mer information om paketet heller :/.

hoppas jag får den på onsdag, annars blir jag ledsen på ögat. skulle ta max en vecka och jag beställde den 31a jan.

har fö beställt en ipod mini med gravyr

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.