The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk

Det pratades tidigare om kollinr, osv. Om man inte har fått något kollinr. från Webhallen, tyder det då på att spelet kommer i brevlådan?

Edit: appropå ini.filer, man kunde tydligen ändra den på något sätt för att få någon slags grafiks förbättring. Stämmer det och vad exakt ska man i så fall göra?

Permalänk
Avstängd

Är det någon som kör på en maskin i klass med min gamla skrothög ungefär som kan säga hur det funkar. Är lite skeptisk till att jag får det att flyta ens på lägsta inställningarna. :/

Har en XP på 2 - 2.6GHz.
ATI 9700
Och 512Mb ram.

Ramet och graffet ser ju inte kul ut.

Permalänk

Igår fixade jag Nvidias nya drivar och dom ökade MAX FPS men även den lägsta förrut låg jag stabilt på 24 FPS hela tiden utomhus men igår var jag nere på 15 och det kändes inte bra men hoppas att det är något annat fel Jag kör 1024x768 med låga inställningar och HDR men jag antar att jag får testa med BLOOM och kanske lite AA i bästa fall.

Finns det någon annan som sitter på ett 6800GS STOCK? Vad ahr ni för inställningar och FPS i så fall?

Jag får testa med att ändra Frame rendered i COOLBITS i dag och hoppas på det bästa

Gjorde en kul grej igår:
Jag hjälpte en paranoid gubbe med konspirationsteorier i Skingrad. Han ville att jag skulle följa efter folk och raportera varje kväll bakom kyrkan men orka följa folk så jag lajade omkring tills klockan 12 varje natt och sa till honom att dom följde efter honom (vilket dom givetvis inte gjorde) Men jag hyfsat betalt

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
I Oblivion mappen. Tänk på att det är .ini filen i My Documents/My Games/Oblivion du ska ändra i också, annars funkar det inte så bra

Jag säger som Homer; "d'oh"!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det pratades tidigare om kollinr, osv. Om man inte har fått något kollinr. från Webhallen, tyder det då på att spelet kommer i brevlådan?

Mina beställningar från Discshop.se hamnade jämt i brevlådan innan, fast på sistone har jag jämt fått ett avi istället - skumt nog. Tar alltid faktura som betalmetod, slipper postförskottsavgiften sedan finns chansen att spelet trillar ner i brevlådan direkt istället för ett avi. Iom att du inte fått ett kollinummer antar jag att du tagit faktura som betalmetod eller betalat genom internetbanken/Visa.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det pratades tidigare om kollinr, osv. Om man inte har fått något kollinr. från Webhallen, tyder det då på att spelet kommer i brevlådan?

De gånger jag beställer från Webhallen och betalar med mitt Visa kort får jag jämt spel skickade utan kollinummer och de kommer direkt i min brevlåda utan problem. Mitt exemplar skickades igår och har inget kollinummer, bör ligga i brevlådan när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

SPOILER:

Bara jag som gjort det questet där man ska återhämta amuletten? Man går ner i en grotta och kan antingen lämna alla sina vapen eller strida sig dit. själv körde jag rambo style och smög ner sen när jag väl var nere så storma jag skrinet och tog amuletten sen bröt helvetet löst och jag var "instängd" hade typ 20st mytic dawns efter mig och dog säkerligen 100 gånger jag var nog där nere i en timme eller två, lätt det jobbigaste jag har varit med om. Men vilken känsla att bli jagad. Nej detta är ett härligt spel.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Jag har ALLTID fått ett kollinummer när jag beställt från Webhallen... UTOM just den här gången när det gäller Oblivion, ett spel jag förbokade i september!

Avin brukar ALLTID dröja ett par dagar extra för mig så Kolli-id, brukar vara min enda chans att få spelen rimligt fort.

Om jag inte får spelet idag så LOVAR jag att bojkotta Webhallen för all framtid.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Är det någon som kör på en maskin i klass med min gamla skrothög ungefär som kan säga hur det funkar. Är lite skeptisk till att jag får det att flyta ens på lägsta inställningarna. :/

Har en XP på 2 - 2.6GHz.
ATI 9700
Och 512Mb ram.

Ramet och graffet ser ju inte kul ut.

Jag kör på en Athlon XP 2500+ 1,8GHz, 1GB ram och 9600Pro.
Fungerar helt ok i 640x480, tuffar på i runt 30fps.

Permalänk
Medlem

Är det någon särskild hälare man bör sälja till för att tjuvgillet skall tycka om mig mer? Eller funkar det att bara sälja till vem som helst?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jag har ALLTID fått ett kollinummer när jag beställt från Webhallen... UTOM just den här gången när det gäller Oblivion, ett spel jag förbokade i september!

Avin brukar ALLTID dröja ett par dagar extra för mig så Kolli-id, brukar vara min enda chans att få spelen rimligt fort.

Om jag inte får spelet idag så LOVAR jag att bojkotta Webhallen för all framtid.

Frukta inte, jag har råkat ut för samma sak. Men jag tror att det dyker upp i brevlådan. Har du förhandsbetalt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Frukta inte, jag har råkat ut för samma sak. Men jag tror att det dyker upp i brevlådan. Har du förhandsbetalt?

Nix... Postförskott, och jag har polarnas exemplar i min beställning också. 3 st totalt.:(

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Well that sucked! Jag skulle ta en häst som jag fick låna, men så väljer jag fel häst, hur fan skall jag veta vilken häst som är den jag kan ta? om det finns 3 att välja på, jag vet inte hur man kan se vilken man får ta coh inte ta. Nåväl! alla mina pengar försvann eftersom jag åkte fast för tjuveri och valde att betala borgen istället. Så nu är man fattig igen :).

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Well that sucked! Jag skulle ta en häst som jag fick låna, men så väljer jag fel häst, hur fan skall jag veta vilken häst som är den jag kan ta? om det finns 3 att välja på, jag vet inte hur man kan se vilken man får ta coh inte ta. Nåväl! alla mina pengar försvann eftersom jag åkte fast för tjuveri och valde att betala borgen istället. Så nu är man fattig igen :).

Av de där tre hästarna så var det röd hästsko på två och vit på en....... inte så svårt. Ta aldrig något som markeras med ett rött tecken.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Well that sucked! Jag skulle ta en häst som jag fick låna, men så väljer jag fel häst, hur fan skall jag veta vilken häst som är den jag kan ta? om det finns 3 att välja på, jag vet inte hur man kan se vilken man får ta coh inte ta. Nåväl! alla mina pengar försvann eftersom jag åkte fast för tjuveri och valde att betala borgen istället. Så nu är man fattig igen :).

När blev du tagen? Dirrekt när du satte dig på hästen? Jag tog bara den närmaste dock drog där ifrån Det var dock en röd hästsko på den jag tog...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Jag säger som Homer; "d'oh"!

I Oblivion mappen. Tänk på att det är .ini filen i My Documents/My Games/Oblivion du ska ändra i också, annars funkar det inte så bra

Jag har bara ändrat i Oblivion mappen och det funkar för mig.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk

Detta rockar ju på Xbox 360 kan jag säga. Tyvärr (?) kan man inte tweaka grafikinställningarna för att få träden en mil bort att se jättedetaljerade ut, men jag klarar mig ändå! Menysystemet verkar ju som gjort för xboxens kontroller så inga klagomål på det heller.

Har inte kommit så himla långt än, men inga krascher eller andra problem så långt (har lirat ca 6 timmar totalt sen igår).. *ta i trä*

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

sjukt vad roligt det är att vara med i thieves guild

SPOILER!

jag hade lite problem först när man skulle stjäla ringen från den där contress(vet ej hur det stavas), men det man ska göra är att vänta tills klockan 11.10 typ (man kan se tiden när man har kartan uppe), sen lämnar alla vakter förutom en området, han patrollerar då fram och tillbaka.
jag vart rätt sugen på att kolla vem hon skedade med också men jag fick bråttom iväg när jag hörde att vakten var påväg tillbaka så jag fick typ panik och gömde mig, sen skyndade jag mig iväg fort som bara faen

är på level 3 förövrigt.

Guide(thieves guild)

här är en guide på hur man går med i thieves guild också:
leta upp valfri lodis i imperial city, sen bribar du han till att snacka med dig om "gray fox", du får då instruktionerna att söka upp en amerilalala nånting i waterfall district vid midnatt, när du kommer dit så ska du få utanför murarna till de små husen(shacks) och ställa dig i den lilla inhängnade trädgården(det är typ murar och sånt runt den bakom ett hus), man får sen bevisa att man förtjänar att vara med i thieves guild.
jag har inte kollat tråden på länge så jag vet inte om någon redan postat en guide.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Jag påträffade ett spöke nere i en av grottorna, och kunde inte skada den fysiskt. Ska man springa ifrån de eller vad är det frågan om?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Jag påträffade ett spöke nere i en av grottorna, och kunde inte skada den fysiskt. Ska man springa ifrån de eller vad är det frågan om?

Skaffa silvervapen.

Permalänk
Medlem

Ni PC-ägare behöver inte vara ensamma om att spelet är buggigt, likaså på X360-versionen.
När jag startar upp spelet och ser på intro-filmen så stannar ljudet var 5:e sekund, och blir tyst för en kort stund. har provat med alla olika inställningar på ljudet, och jag provade även att ställa konsolen både vertikalt och horisontellt... vad kan vara fel?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Jag påträffade ett spöke nere i en av grottorna, och kunde inte skada den fysiskt. Ska man springa ifrån de eller vad är det frågan om?

Jag dödade spökena med Flare, verkar inte som om de tycker om (eld)magi.

Visa signatur

l MacBook (White) l Intel Core Duo 2.0 Ghz l 2x1024 MB RAM l 80 GB HD l

Permalänk
Medlem

Eller ett enchantat vapen, dom hjälper också.

Permalänk
Medlem

ingen mer än jag som tycker att läppsyncningarna ser för jäkliga ut?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk

yay!!!! fick avi´t från posten om att jag kunde hämta ut mitt oblivion från webhallen idag bara att sticka till ica o göra det sen då:)

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Jag påträffade ett spöke nere i en av grottorna, och kunde inte skada den fysiskt. Ska man springa ifrån de eller vad är det frågan om?

Du behöver ett vapen av silver minst för att kunna skada spöken. Det funkar även med elvish.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Nix... Postförskott, och jag har polarnas exemplar i min beställning också. 3 st totalt.:(

Aah men i sånna fall kan du nog ringa webhallen och "vafan pysslar ni med? hit med mitt lir". Får hoppas att mitt kommer i brevlådan snart. Annars får jag panik och super bort helgen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Ni PC-ägare behöver inte vara ensamma om att spelet är buggigt, likaså på X360-versionen.
När jag startar upp spelet och ser på intro-filmen så stannar ljudet var 5:e sekund, och blir tyst för en kort stund. har provat med alla olika inställningar på ljudet, och jag provade även att ställa konsolen både vertikalt och horisontellt... vad kan vara fel?

Ingen aning om vad som kan fela för just dig, men min uppträder absolut inte likadant. Skivan är inte repig eller så antar jag, spelet är ju ganska nytt. Kanske är nåt med dvdenheten i just din X360 som ballar ur. Min burk är bara ett par veckor gammal max. Hmm.. jag är iofs ingen X360-expert så jag slutar nog där. Hoppas det löser sig för dig iaf..

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Jag säger som Homer; "d'oh"!

Hehe, jag reagerade likadant

Btw, är det nån idé att gå med i thieves guild med en orc warrior?