The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
lol ok? jag kör oblivion med alla QP2 packs och i upplösningen 1600x1200

med allt på max.

HDR + SLIx16AA + AFx16
som jag har ställt in i invidia controlpanel som "Egna instälningar"
så då antar jag att jag kör med dom inställningarna i alla minna aplikationer!?

Fast du har AA inställt i kontrolpanelen så körs det ändå inte i Oblivion om du har HDR på. Thats it!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Fast du har AA inställt i kontrolpanelen så körs det ändå inte i Oblivion om du har HDR på. Thats it!

Såvida man inte har en patch, men den finns väl bara till ATI?

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: Är det bra att röja igenom main-questen innan man gör sido-quest osv, eller kan man missa något då? Alla daedra-uppdragen finns väl kvar osv?

(Jag måste börja om min oblivion-karaktär så tänkte göra på ett mer rätt sätt denna ggr )

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Snabb fråga: Är det bra att röja igenom main-questen innan man gör sido-quest osv, eller kan man missa något då? Alla daedra-uppdragen finns väl kvar osv?

(Jag måste börja om min oblivion-karaktär så tänkte göra på ett mer rätt sätt denna ggr )

det är bara att röja på. Finns däremot ett side-quest som är sammanfogat med ett mainquest som man kan missa om man skiter i den delen av mainquestet och det är när man ska stänga portalen i Cheydinhal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
det är bara att röja på. Finns däremot ett side-quest som är sammanfogat med ett mainquest som man kan missa om man skiter i den delen av mainquestet och det är när man ska stänga portalen i Cheydinhal.

Okay, jag har nåt svagt minne av det, men visst är det väl så att man tjänar på att klara mainquesten snabbare, för att fienderna blir svårare om man levlar upp för mkt innan man klarar av den?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Okay, jag har nåt svagt minne av det, men visst är det väl så att man tjänar på att klara mainquesten snabbare, för att fienderna blir svårare om man levlar upp för mkt innan man klarar av den?

det blir sjukt mycket enklare. Men allt loot är leveled också så man tjänar så fruktansvärt mycket mer pengar på att göra mainquestet senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
det blir sjukt mycket enklare. Men allt loot är leveled också så man tjänar så fruktansvärt mycket mer pengar på att göra mainquestet senare.

Pengar ja, men alla fina saker man kan få är väl mestadels icke från main-questen? Pengar kan man väl få ihop efter?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Pengar ja, men alla fina saker man kan få är väl mestadels icke från main-questen? Pengar kan man väl få ihop efter?

jadå. Om jag inte missminner mig så är några av dom "unika-sakerna" man får under MQ leveled också. Så om man vill ha dom absolut bästa sakerna ska man göra MQ vid level 25.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
jadå. Om jag inte missminner mig så är några av dom "unika-sakerna" man får under MQ leveled också. Så om man vill ha dom absolut bästa sakerna ska man göra MQ vid level 25.

Hur långt ska man spela MQ då tycker du innan man levlar upp? Är inte slutspurten av MQ svår om man är level 25?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Själv är jag level 27 och inte ens börjat på Main questen ännu ..
Finns så mycket annat kul att göra ;D

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ztoffeh
Själv är jag level 27 och inte ens börjat på Main questen ännu ..
Finns så mycket annat kul att göra ;D

Precis, det var så jag gjorde förrut, men då blir även Main questen mkt svårare att klara av då t.ex. vakterna inte levlar och du kan behöva hjälp med monsterna i slutet. Ja förutom att monstrena du måste döda blir knepigare också

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
jadå. Om jag inte missminner mig så är några av dom "unika-sakerna" man får under MQ leveled också. Så om man vill ha dom absolut bästa sakerna ska man göra MQ vid level 25.

Man kan också ladda ner Award Leveller, så scalar de belöningar man fått i takt med ens level. Med andra ord - gjorde du ett uppdrag vid level 5 och fick ett tjusigt sköld för besväret, uppdateras det vid lvl 10, 15, 20, osv.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk

Nån som vet i vilket hus man kan ha display cases?
Alltså i de hus man köper själv tror jag. Såg det i nån film på youtube.com där någon hade filmat sitt hus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Nån som vet i vilket hus man kan ha display cases?
Alltså i de hus man köper själv tror jag. Såg det i nån film på youtube.com där någon hade filmat sitt hus.

Huset i Skingrad har det.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Precis, det var så jag gjorde förrut, men då blir även Main questen mkt svårare att klara av då t.ex. vakterna inte levlar och du kan behöva hjälp med monsterna i slutet. Ja förutom att monstrena du måste döda blir knepigare också

Nja, svårare blir det nog inte då jag spelar med massor av moddar.
Inget monster levlar med spelaren som tur är, därför är det som svårast i början. Om man skulle te.x stöta på en ogre vid level 1 utanför sewers, det är grejjer det ^^

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Huset i Skingrad har det.

Mvh

Tackar
Fast det är ju tyvärr det dyraste huset med (tror jag). Än så länge har jag bara hus i Anvil, Leyawiin och Cheydinhal.

Jag kan inte få dupliceringsbugen att fungera efter jag patchade spelet. Nån som vet något om detta?

Permalänk
Medlem

Vad kostar huset i Skingrad?
Jag trodde huset i Anvil var det dyraste, men det kanske finns dyrare?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Vad kostar huset i Skingrad?
Jag trodde huset i Anvil var det dyraste, men det kanske finns dyrare?

öhm...Skingrad huset kostar 25000 exkl inredning. Anvil huset är 5000 inkl inredning. Skulle vilja säga att Anvil huset är ett av dom billigaste

Permalänk
Medlem

Jaha..

Men det finns ju ett "sunk" hus för 1000 Exklusive inredning..

Fast, om man gör Questen "Total invisibilty" (sp?) så får man bo gratis på ett inn

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi

Fast, om man gör Questen "Total invisibilty" (sp?) så får man bo gratis på ett inn

Varför inte bara gå med i en guild om det är en sovplats man söker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
öhm...Skingrad huset kostar 25000 exkl inredning. Anvil huset är 5000 inkl inredning. Skulle vilja säga att Anvil huset är ett av dom billigaste

Senast jag spelade oblivion blev jag tokrik av två anledningar, alkemi och framför allt styrka. Som alkemist sålde jag potions hela tiden. Med all styrka kunde jag bära massor av loot för att sälja.

Sen köpte jag hus och inredning i varenda stad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Password
Senast jag spelade oblivion blev jag tokrik av två anledningar, alkemi och framför allt styrka. Som alkemist sålde jag potions hela tiden. Med all styrka kunde jag bära massor av loot för att sälja.

Sen köpte jag hus och inredning i varenda stad.

Då vet jag... Jag gjorde så här när jag gjorde quests och liknande i grottor: lurade ut en NPC utanför grottan. Lensade grottan och sparade ALLT på npc:n utanför grottan la NPC i en perfekt vinkel så den lade sig relativt högt upp från markytan. Hoppade upp på hästen, plockade på mig allt som NPC:n hade medans jag fortfarande var på hästen. Red till närmaste stad och sålde allt. Förtydligar med att man kan rida på hästen trots att man är encumbered, däremot går det inte att sätta sig på hästen när man är encumbered därför måste man sitta på hästen när man plockar upp allt.

Permalänk
Medlem

tja, fråga bara. äre normalt att oblivion ska lagga/låg framerate som fan, iofs endast när jag är ute i naturen, options på ultra high oxå men vafan min dator är juh bra!

MD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+
2046MB RAM
Radeon X1900 Series

eller klarar den det helt enkelt inte ? har senaste drivrutinerna o allt sånt, nån patch ja borde ladda ner ?

Visa signatur

You can run but you will only die tired

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockmock
tja, fråga bara. äre normalt att oblivion ska lagga/låg framerate som fan, iofs endast när jag är ute i naturen, options på ultra high oxå men vafan min dator är juh bra!

MD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+
2046MB RAM
Radeon X1900 Series

eller klarar den det helt enkelt inte ? har senaste drivrutinerna o allt sånt, nån patch ja borde ladda ner ?

Om du till att börja med testar att köra spelet med lägre inställningar och det visar sig ge goda resultat är det självklart din dator som sätter sig på tvären.
Om ej detta hjälper kan du återkomma.

Oavsett om din dator är "bra" eller inte, är det ett minst sagt krävande spel.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Kan inte heller lira felfritt, men utan gräs! (Satans skapelse! ) Så ligger fpsen på 50 utomhus, med gräs på runt 25-30, men då måste den ladda mkt mer..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Kan inte heller lira felfritt, men utan gräs! (Satans skapelse! ) Så ligger fpsen på 50 utomhus, med gräs på runt 25-30, men då måste den ladda mkt mer..

Som ett litet tips finns det "Lowpoly Grass" att ladda ner här:
http://www.tessource.net/files/file.php?id=5434

Eller om din du tycker att tom det är för krävande - "Lowlow-poly-grass":
http://www.tessource.net/files/file.php?id=5539

Det är snyggare än inget iaf..

Mvh

Permalänk

Jag är så dålig på att dyrka lås så jag brännar så många dyrkar. Nu är de helt slut och jag hittar ingen som säljer. Vart hittar man nya dyrkar?

Edit: Samt, hur tjänar man pengar lättast?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Jag är så dålig på att dyrka lås så jag brännar så många dyrkar. Nu är de helt slut och jag hittar ingen som säljer. Vart hittar man nya dyrkar?

Från ett av Deadric Shrines får man en "Skeleton Key", en dyrk som aldrig går sönder. Kommer inte ihåg vilket shrine det är ifrån dock. Men den är mycket bra

Annars är det bara att leta i tunnor och lådor, där brukar det finnas dyrkar. Eller köpa av Armando(?) i Thieves Guild.

Citat:

Edit: Samt, hur tjänar man pengar lättast?

Loota grottor och gruvor. Bästa sättet att tjäna pengar.

Permalänk

skeleton key får man från shrine of nocturnal och spoiler om man så önskar finns här: http://www.gamebanshee.com/oblivion/walkthrough/nocturnal.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Jag är så dålig på att dyrka lås så jag brännar så många dyrkar. Nu är de helt slut och jag hittar ingen som säljer. Vart hittar man nya dyrkar?

Edit: Samt, hur tjänar man pengar lättast?

Gå till Imperial City main gaten. Sedan följer du väggen norrut en kort stund tills du stöter på "Shady Sam". Han säljer lite dylikt.